انجام ۱۱۴۳ میلیارد مترمکعب تصفیه تجمعی آب‌های زیرزمینی در سال گذشته

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه از تصفیه تجمعی آب‌های زیرزمینی به میزان ۱۱۴۳ میلیارد متر مکعب در سال گذشته خبر داد.

ثریا قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی مخاطرات زیست محیطی دارد؛ افت سطح آب‌های زیرزمینی باعث ایجاد فشار مضاعف به رسوب‌ها می‌شود و در نهایت موجب ریزش رسوب‌ها و انسداد مسیر می‌شود.

وی افزود: انسداد مسیرها باعث می‌شود که هنگام بارندگی به دلیل عدم بستر مناسب زیرزمینی جایی برای ورود آب به مسیل ها وجود نداشته باشد و موجب سیل و سیلاب می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: سیلاب‌ها باعث از دست رفتن خاک حاصلخیز و در نهایت سبب رفع اشتغال و مهاجرت ساکنان آن منطقه می‌شود.

قربانی ادامه داد: از آن‌جا که دچار تغییرات اقلیم در جهان هستیم، نمود این تغییرات اقلیمی به صورت خشکسالی در کشور ما نشان داده شده است؛ به همین دلیل مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی را به صورت کلان طلب می‌کند، در غیر این صورت شاهد کمبود شدید آب خواهیم بود.

وی بیان کرد: یک هزار و ۱۴۳ میلیارد متر مکعب در سال گذشته تصفیه تجمعی آب‌های زیر زمینی داشته‌ایم، نیاز است که برای جلوگیری از فرونشست، مدیریت آب‌های سطحی و زیرزمینی و نظارت دقیق بر برداشت آب به خصوص در مصارف کشاورزی و صنعتی و رعایت الگوی کشت مناسب با اقلیم هر منطقه و ایجاد موانع قانونی برای برداشت غیرمجاز را در دستور کار قرار دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =