ثبت کشت قراردادی برای هزار هکتار از مزارع کرمانشاه

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت‌نام کشت قراردادی برای مزارع از ابتدای آذرماه گفت: تا کنون در استان ۱۸۴ قرارداد در این راستا منعقد شده که حدود هزار هکتار مجموع گندم آبی، دیم و کلزا بوده است.

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، در خصوص ثبت‌نام کشت قراردادی اظهار کرد: کشت قراردادی نوعی از تولید در سیستم کشاورزی است که بر اساس توافق بین خریدار و کشاورز انجام می‌شود.

وی افزود: میزان سهمیه‌ای که برای کرمانشاه دیده شده است شامل سهمیه سازمان روستایی ۷۰ هزار هکتار کشت گندم آبی و ۲۵ هزار هکتار گندم دیم و هزار هکتار کلزا را نیز در بر می‌گیرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشاورزانی که در طرح جهش دیمزارها شرکت کرده‌اند هیچ محدودیتی برای بیمه شدن محصولشان و بهره‌مندی از یک میلیون و ۵٠٠ هزار ریال برای هر هکتار ندارند و این کشاورزان می‌توانند شرکت کرده و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول گفت: کشت قراردادی از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی است که امسال در استان کرمانشاه از ابتدای آذر ماه آغاز شده است.

صفایی ادامه داد: تا کنون ۱۸۴ قرارداد منعقد شده است که حدود هزار هکتار مجموع گندم آبی، دیم و کلزا بوده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اذعان کرد: کشاورزان برای ثبت‌نام می‌توانند به ۲ سایت مراجعه کنند که نرم افزار جامع کشت قراردادی https://farm.mcinext.com و آدرس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران www.corc.ir است.

وی ادامه داد: مزایایی که این طرح دارد ۲۰ درصد تخفیف بیمه، پرداخت یک میلیون و ۵٠٠ هزار ریال به ازای هر تُن تولید و خرید تضمین محصول کشاورز است یعنی در هر صورت محصول کشاورز توسط دولت خریداری می‌شود.

صفایی گفت: یکی از برنامه‌هایی که توسط وزارتخانه دنبال می‌شود تحقق الگوی کشت است و کشاورزانی که در این طرح مشارکت کنند قطعا دولت اولویت‌هایی برای آن‌ها قائل می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: امنیت غذایی، خود اتکایی در تولید محصولات کشاورزی پایدار از اهداف اجرای کشت قراردادی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1847520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =