پویش استانی «قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی» برگزار شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه از برگزاری پویش استانی «قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی» خبر داد.

علی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه خرید گندم از مزرعه تا محل تحویل محصول به حساب کشاورز از قرار هر تن یک میلیون و ۵٠٠ هزار ریال از اقدامات این طرح بود.

وی افزود: کود اوره به نرخ دولتی به قرار هر هکتار در کشت آبی ١٠٠ کیلوگرم معادل ۲ کیسه و هر هکتار در کشت دیم ۲۵ کیلوگرم معادل نیم کیسه به کشاورزان در این طرح اختصاص یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح حق بیمه سهم کشاورز با ۲۰ درصد تخفیف در زمان تحویل محصول از بهای محصول تحویلی کسر می‌شود، عوامل خطر شامل خشکسالی، باد گرم و بادزدگی، تگرگ، زلزله، سرما و یخبندان زمستانه، سیل و طوفان است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ابلاغی عملکرد گندم، در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، به قرار سه هزار و ۸۵۷ تن برآورد تولید در هکتار برای کشت آبی و یک هزار و ۱۲ تن برآورد تولید در هکتار برای کشت دیم است.

ملکشاهی ادامه داد: بر این اساس کمک هزینه حمل پرداختی برای برداشت و تحویل یک هکتار در کشت آبی پنج میلیون و ۷۸۰ هزار ریال و یک هکتار در کشت دیم مبلغ یک میلیون و ۵۱۰ هزار ریال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه گفت: هر کیلوگرم کود اوره به قیمت ۶۰ هزار ریال و با نرخ یارانه‌ای ۲۰ هزار ریال است و حق بیمه کشاورز در هر هکتار هفت میلیون ریال است که با کسر ۲۰ درصد مبلغ پنج میلیون و ۶۰۰ هزار ریال شده است.

وی عنوان کرد: در کشت دیم به قرار هر هکتار سه میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که با کسر ۲۰ درصد مبلغ ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1849267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =