۶ نفر
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
عکسی زیرخاکی از کوپن تریاک

توزیع کوپن تریاک در سال‌های خیلی دور انجام می‌شد.

به گزارش خبرآنلاین، پیش از انقلاب ، مصوبه‌ای مبنی بر واگذاری تریاک به صورت کارتی یا در اصطلاح کوپنی به معتادان بالای ۶۰ سال شکل گرفت؛ قانونی که پس از انقلاب حذف شد. این کار به منظور جلوگیری از خرده‌فروشی این ماده مخدر برای اشخاص پیر و ناتوان و دسترسی آسان این افراد صورت می‌گرفت. ناگفته نماند که در آن سال‌ها دسترسی به دارو و پزشک محدود بود و برخی از تریاک برای تسکین دردهایشان به شکل مداوم استفاده می‌کردند.

عکسی زیرخاکی از کوپن تریاک

عکسی زیرخاکی از کوپن تریاک

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1849942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    کسانی هستند بعلت کهولت سن با انواع بیماری گرفتارند وبجای قرص های شیمیایی روزانه کمی تریاک مصرف می کنند اما تریاک اسیر تورم شده قیمتش سرسام آور گران شده ومصرف کننده بیچاره از درد پیری توان خرید آن را ندارد تریاک نگو آشغال و سرب می خریدند متاسفانه دولت هم برایش مهم نیست چه بسر آندسته سالمندانی که بیمارند ناچارند تریاک مصرف می آید در صورتی که خودش طی فرایند قانونی می تواند به افراد مسن و بیمار بالای ۶۰ تا ۶۵ ماهيانه کمی تریاک بفروشد واز این طرق دست مواد فروش ها که اشغال می‌فروشند کوتاه گردد واتفاقا برای دولت بصرفه است و بقولی برای طرفین برد برد است چرا که مصرف کننده مواد سالم می گیرد دولت هم پول خوبی می کیرد
  • اشغری IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 1
    رژاشاه خودش چندگرم شهمیه داشته؟!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    خیلی هم عالی بود.گذر زمان ثابت کرد،کلن مصرف تریاک خیلی بهتر بود و در این مورد خاص هم، فروش و مصرف سازماندهی شده تریاک سگش شرف داشت به گسترش و رواج فروش غیر قانونی و مصرف هروئین، متامفتامین، کوکائین، کتامین و... قرصی هایی مثل ترامادول و متادون.شک نکنید نفع کسانی در جلوگیری از مصرف تریاک به عنوان ماده ای طبیعی است برای رواج و فروش بیشتر هروئین و...هم سود مالی هنگفتی نصیب شان می کند هم کنترل یک فرد هروئينی به مراتب آسان تر است.همان زمان پهلوی هم جلوی تریاک رو گرفتند و هروئین رو جایگزینش کردند، بعد از انقلاب هم که داریم می بینیم هر روز!
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    اﻻﻥ ﻣﻮاﺩﻫﺎﻱ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﻫﺰاﺭاﻥ ﺑﺮاﺑﺮ اﺯ ﺗﺮﻳﺎﻙ ﺑﺪﺗﺮ ﺭاﺣﺖ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺟﻮاﻧﻬﺎ ﻫﺴﺖ