شما نظر بدهید/ با افزایش ۳۰۰ درصدی مبلغ جرائم رانندگی موافق هستید، چرا؟

خبرها از پیشنهاد پلیس برای افزایش ۳ برابری مبلغ جرایم رانندگی حکایت دارد.

در همین خصوص رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه آیا مبلغ تمام جرائم رانندگی ۳.۱ برابر خواهد شد، گفته است: این افزایش به‌طور میانگین و درمورد کلیات است. طبیعتا در مورد تخلفات حادثه‌ساز ممکن است میزان افزایش بیشتر باشد و در مورد برخی دیگر از تخلفات نیز میزان افزایش کمتر باشد.

شما با چند برابر شدن مبلغ جرائم رانندگی موافق هستید؟

به نظر شما افزایش مبالغ جرائم رانندگی قدرت بازدارندگی از تخلف را دارد؟

۴۷۴۷

کد خبر 1858748

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 127
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    خیر، همون اندازه که دستمزد و حقوق کارگر و کارمند هر سال افزایش پیدا میکنه، جرائم هم بهمون اندازه، در غیر اینصورت إدالت رو اینجوری بنویسیم بی تره.
    • مراد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      4 4
      میزان جریمه های الان اثر بازدارنده قابل توجهی نداره و یکسری آدم که فکر می‌کنند جاده و خیابون مال اونهاست و هیچ اهمیتی به دیگران نمیدن مجبور میشن بهتر رعایت کنن. البته تنها افزایش جریمه کارساز نیست. همونطور که جریمه افزایش پیدا میکنه و قوانین سخت تر میشه، کیفیت خودرو باید سال به سال بهتر بشه که متاسفانه هر سال شاهد تقلبی تر شدن و بی کیفیت تر شدن خودروها و ظلم بیشتر به مردم میشویم
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      106 6
      من زمان خدمت افسر وظیفه راهنمایی و رانندگی بودم و اون موقع فهمیدم که کل مبلغ جریمه ها به حساب خزانه دولت می رود و درحساب پلیس نمی رود حالا سوال اینجاست با توجه به اینکه مبلغ جرائم به حساب راهنمایی و رانندگی نمی رود چطور خودش همچین پشنهادی داده مشخص است دولت یا شخص دیگر پشت ماجرا است
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      5 15
      با پنج برابر هم موافقم
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 1
      بسیار اقدام به جایی است. ولی ای کاش راهنمایی رانندگی کمی به فکر خودرو های بدون پلاک و یا شوتی یا با راننده کودک هم باشه. شهر ما بندرعباس پر است از خودرو های بدون پلاک یا پلاک دستکاری و همچنین کودکان راننده. اصلاً به سختی پلیس راهنمایی در شهر دیده میشود.
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      مسیر بندرعباس تا جاسک پر از نیسان های حامل گازوئیل قاچاق بی پلاک و همچنین سواریهای بدون پلاکی است که صندلی های عقب را برداشته و با قراردادن مشک گازوئیل قاچاق میکنند. هر دقیق در جاده اصلی حدود 10 خودرو قاچاق مشاهده میکنید. بقدری زیاد هستند که آدم فکر میکنه مجوز دارن بس که تابلو از جاده اصلی عبور میکنند و کسی کاری باهان ندارد. البته هر سرویس 5 میلیون تومان هم درآمد دارند.
    • مهربان توسی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      1 2
      نه چون پولدارها بازم خطای قانون خواهند کرد هر قت قانون برا همه یکسان اجرا شد خوبه هر وقت خودرو ساز شدیم نه ارابه ساز خوبه
    • FR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      5 2
      اگه پلیس دغدغه مردم رو داره اول از همه جلوی رانت خودروسازهارو بگیره که ماشین بی کیفیت و الاینده تولید می کنند و این الودگی همه رو دربر میگیره و کلی مرگ و میر و سرطان وارد زندگی مردم می کنه!‌ جای اینکه اول مشکلات ریشه ای رو حل کنید مستقیم میرید سراغ موضوعی که به پول مربوط میشه! دولت هم نشون داده که کلا برنامه کسری بودجه اش رو از طریق مالیات و تورم قراره جبران کنه! این افزایش جریمه ها هم در همون راستا هست!
    • 1388 IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      3 2
      بله موافقم چون راحت ترین و دم دست ترین چیز برای کسورات بودجه ای جیب ملت فقیر هست که صداشون هم در نمیآد
    • اسحاق نیوتن IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      4 1
      جریمه باعث بازدارندگی میشه و باعث بالا رفتن فرهنگ به صورت اجباری میشه. ولی وقتی این موضوع منطقی هست که شما سایر استانداردها هم رعایت کنید، مثلا جاده ای دارید که استاندارد نیست، ماشین استاندارد نیست، سوخت استاندارد نیست، قطعات ماشین استاندارد نیست، کامیون میاد تو جاه با سرعت 20 تا راه میره! اونوقت میگنم چرا ازش سبقت میگیری! همش و درست کن، جریمه هم 3 برابر نه، 30 برابر کنید.
  • TR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    با سلام به بهانه حفظ قانون مردم را چاپیدن مظر سنجی داره ؟
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      78 50
      مبالغ جرائم رانندگی بسیار کم و غیر بازدارنده است وقتی افرادی بی شعور که از فرهنگ رانندگی بویی نبرده اند پشت یک ماشین قراضه می نشینند و جان و مال مردم را به خطر می اندازند ساده ترین کار همین است هرچند که اگر سیستم راهنمایی رانندگی با توقیف خودرو ابطال گواهی نامه رانندگی با متخلفین حادثه ساز برخورد کند خیلی بهتر است
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      109 7
      شده مثال آرای انضباطی فوتبالمون.فقط جنبه مالی براشون مهمه و مشخصه که دارن با این پولهایی که میگیرن مشکلات مالیشونو حل میکنن.بازدارندگی و این حرفا دروغه.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      80 13
      تا زمانی که موتور سیکلت ها از هر محدودیت و قانون راهنمایی و رانندگی معاف هستند و بلای جان خودشان و عابران و رانندگان خودرو شده اند خیر، موافق نیستم
    • ناشکیبا IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      34 70
      نه دوست عزیز، بهانه نیست، از قدیم گفتن تا نباشد چوب تر ...... این مورد کاملا اینجا صدق میکنه. ۱۰۰۰ درصد هم بشه باز هم جا داره
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 3
      به نظرم تنها راه باقی مانده برخورد اساسی با راننده های اوباش اینه که پلیس راهنما رانندگی با حکم قضایی مسلح بشه و اجازه داشته باشه بهشون شلیک کنه و در این موارد پلیس مصونیت قضایی داشته باشه . ترحم بر گرگ ظلم بر گوسفند است.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      4 0
      مبالغ جریمه بالا هیچ تاثیری در بالا بردن شعور رانندگی ندارد اگر پلیس واقعا راست می گوید بجای جریمه مالی میبایست از جریمه و مجازاتهای موثر مثل نمره منفی گواهینامه و توقیف اتومبیل و قضایی کردن راننده متخلف ضبط گواهینامه و از این قبیل بهره بگیرد در ضمن وضعیت جاده ها و خیابانها و ماشینه ا که خود عامل بسیاری از حوادث برای رانندگان و ماشینها هستند را بهبود بخشند
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 2
      جواب 1529 اولا خودت را خوب معرفی کردی دوما این جرایم شامل آن ماشین‌ها نیست، خیلی دوست دارم برای تو هم الکی جریمه بیاد و اعصابت خورد بشه.
    • alir IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      1 2
      باسلام این جریمه ها الزاما برای ادم های محترم می باشد. و انهایی که خلاف بلدند قسر در می رند. همین شوتی ها که توی جاده و بی پلاک و یا پلاک مخدوش با سرعت سر سام اور در تردد هستند کجا کنترل می شوند؟!! لطفا اول امکانت روز را فراهم کنید همین قانون فعلی را درست استفاده کنید!
    • کیومرث IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      3 16
      چوب تر شاید واسه شما لازم باشه اما شان یک انسان چوب تر نیست
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    بله موافقیم ولی کافی نیست. برای وحشی هایی که صبح تا شب در خیابان ها با لایی کشیدن جان مردم را به خطر می اندازند جریمه کفایت نمیکنه. باید ماشین هاشون یک سال توقیف بشه و گواهینامه اشون حداقل 5 سال باطل بشه و به دوره های اجباری آموزش آداب اجتماعی فرستاده شوند.
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      81 1
      کاملا درست ،باید ماشین های شوتی و دست کاری شده موتوری و روشنایی .... برای همیشه تو قیف شوند صدها نفر در سال توسط عده‌ای احمق و مست و لاابالی در رانندگی کشته می شوند پلیس با جریمه نمی تواند این مشکل حل کند باید قوانین باز دارنده باشد نه پولی بکنند طرف بخرد!!!!! ، تصادف اخیر در آزادراه رشت قزوین با سرعت ۱۸۰ کیلومتر راننده در حالت مستی با برخورد به یک خوردو منجر به مرگ ۴ نفر از اعضای یک خانواده به طرز فجیعی شد. ....و یا برای خود م همین اتفاق افتاده سبقت خودرویی با سرعت بسیار بالا از سمت راست و ضربه به سمت راست خودرو و متواری شدن ... و مستنداتش هم هست حتی به سامانه ۱۹۷ زنگ زدم گفتند نمی توانیم کاری بکنیم ..
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      88 7
      کسانی که منفی دادن فازشون چیه ؟ واقعا باید یه بار این وحشی ها زن و بچه تون را زیر بگیرن و لت و پار کنن تا بفهمین باید باهاشون برخورد جدی تر بشه؟
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      72 7
      منفی چرا میدین. درست گفته. کدوم آدم باشخصیت و خانواده داری هست که از آزار و اذیت این وحشی های ماشین باز در امان باشه؟؟ در خیابان و جاده داری با آرامش رانندگی میکنی دائم با سبقت غیرمجاز و ویراژ دادن و لایی کشیدن آزارت میدن یا باعث تصادف میشن. تا الان هم کلی عابر پیاده را کشتند و معلول کردند
    • OM ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      56 6
      آدم ساده لوح. نیت این آقایان خالی کردن جیب ملته وگرنه دلسوز بنده و شما نیستن اگه راست میگن ماشین شون یکماه توقیف کنند.
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      ینی باعقل شما فقط جریمه بازدارنده هست خب چرا جریمه بیشتر بشه نظارت باید بیشتر بشه گشت نامحسوس بیشتر بشه انگار با گرون شدن شما بیشتر سود میبری و ذینفعی من که زمان کرونا یه میلیون جریمه شدم هنوز نتونستم پرداخت کنم چه گناهی کردم ،درضمن وقتی زیرساخت جریمه پر از اشتباه هست دوربینها پر از اشتباه هست فقط جیب من خالی میشه همین
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      3 0
      منفی برای اینکه شما همه رو به یه چشم دیدی کسی موافق تخلف عده ای اندک نیست و قطعاً افزایش جریمه برای اینا کارساز نیست و باید یا خودروشان توقیف بشه یا نمره گرفته و در نهایت گواهی نامه شان برای مدتی توقیف بشه
  • چای دبش IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    87 10
    چاپپیدن ملت به بهانه نظم کافی است.این کارهامال کشورهای اروپایی است.اینجا یا مردم بدبختن نمیتونن از پس زندگی بربیان یا خیلی پولدارن مبلغ جریمه براشون مهم نیست.چای دبش چی شد؟
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    68 7
    به نام قانون جیب مردم رو زدن؟ بجاش بیاید جاده ها رو درست کنن که افتضاحه! یخورده هم اینا خرج مردم کنن.
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 0
      چرا مجازات اعدام و شلاق را نیز اَضافه نمیکنند
  • سامان IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    50 20
    باید کمترشم بکنند . خدا نشناس نشید مسولین . والله مردم در مرز انفجارن . بترسید
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    77 11
    یک راه جدید برای خالی کردن جیب مردم بدبخت هست.
  • مهدی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    79 4
    خیر -روش های دیگری هم برای اعمال قانون بجز خالی کردن جیب مردم هست.و مطمئنا هدف کسب وکار است نه اعمال قانون
  • حسنعلی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    45 3
    فقط افزایش جریمه ها نمی تواند برای سربراه کردن فرهنگ رانندگی در کشور چاره ساز باشد بلکه یافتن راه حل منطقی برخی مشکلات کلان و توجه به اخلاقیات و تاکید بر آموزش عمومی و بازگشتن روحیه گذشت و احترام به جامعه از مهمترین راه حل هاست.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    به هیچ عنوان کسری بودجه رو پر کردنه ماشینای مسخره اشون رو اصلاح کنند
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    46 3
    به هیچ عنوان کسری بودجه رو پر کردنه ماشینای مسخره اشون رو اصلاح کنند
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    15 15
    بازدارنده جدی. است و بدون اجحاف . بسیار موثر هست. پارک ممنوع ,چراغ قرمز سرعت شهری وبرون شهری و موبایل,......
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    41 2
    خیر وقتی جریمه های الکی و بدون ارتکاب تخلف و بدون دلیل صورت می گیره افزایش میزان جرائم فقط جیب راهنمایی و رانندگی رو پرتر می کند ضمن اینکه تا بحال ثابت نشده افزایش جرائم به کاهش تخلفات واقعی کمکی کرده باشه فقط دست برخی از مأموران بی وجدان را برای جریمه های ناحق بازتر می کند. جریمه ها باید مدلل و با فیلم برداری از تخلف صورت گیرد نه اینکه یگطرفه باشه و جریمه شونده راهی برای اثبات نادرستی اونها نداشته باشه و مجبور به پرداخت بشه
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    25 3
    جرایم رانندگی و کلیه تخلفات را هزار برابر کنید! قیمت سیگار را هم هزاریرابر کنید. خیلی از طالبان مسلکها هم تشویقتان می کنند. اما بدانید ارزشی که برای انسان قائل میشوید به اندازه هزار بار کمتر از ارزشی است که رب العالمین در کتاب مقدسش به ادمی قایل شده است. شماخودتان اگر جای فرشته ها بودید به انسان سجده نمیکردید. مفهومه؟ سجده به انسان نگاه خدمتگزاران کاربلد دلسوز و مردم دوست است که آموخته اند عبادت بحز خدمت خلق نیست....
  • رضا IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    54 1
    زیر ساخت ها رو فراهم کنن جاده ها رو درست کنن حمل و نقل عمومی رو سامان بدن بعد ۱۰ برابرش کنن، روشنایی و علائم جاده ها رو درست کنن ولی فعلا مقصد فقط دست تو جیب مردم کردنه طبق معمول
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    42 5
    نه- این هم یک راه دیگر زدن جیب مردم است. مگر افزایش های قبلی اثری روی کم شدن نرخ تخلفات رانندگی داشته؟
  • سوزن IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    42 4
    مگر برای اینا مردم ونظر مردم مهم است؟؟؟!!!!!که نظر سنجی میزارین!!!خودتون خودتونو دارین مسخره میکنین.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    36 4
    مگه مهمه که ما راضی باشیم یا نباشیم.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    29 3
    نباید دستمزدهای پرداختی رو ریالی و جریمه های دریافتی رو دلاری محاسبه کنید. در ضمن بهترین روش برای جریمه ایجاد محدودیت برای متخلف است و گرنه آدم پولدار رقم جریمه براش مهم نیست
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    40 3
    پلیس یه جوری درباره مبلغ جرایم و اعمال قانون و مقایسه با کشورهای دیگه صحبت میکنه که انگار در یک کشور اروپایی با بالاترین سطح استاندارد جاده و خودرو زندگی میکنیم حالت عادی تو جاده 3 ثانیه سرت برگرده ماشین نیم متر از جا یا بلند میشه با تا ویط چرخ میره تو چاله مردم رو برای چاپیدن به هر بهونه ای مسخره خودشون کردن
  • ali IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    38 4
    سلام من موافق نیستم چون که درآمد حاصل از جرایم صرف زیر ساختها و رفاه اجتماعی نمیشود و وقتی پول قلمبه شد و خزانه پر؛ یک آدم از خدا بی خبر اختلاس میکنه و خلاص. ضمن اینکه پلیس ما هنوز به اون بلوغ مدنی و روانی شناختی نرسیده که درست و بجا جریمه کنه و اتفاقا این افزایش مبلغ جرایم فساد رو در راهور بیشتر میکنه( صریح و واضح بگم بعضی از مردم مثلا سیصد تومن جریمه رو با صد الی صدو پنجاه نقدی و رشوه ماست مالی میکنند و به همین دلیل باعث فساد بیشتر میشه. زیرساختهای شهری و جاده ای هم کامل و رسا نیستند . من وقتی تو بزرگراه چمران با سرعت کمتر از 2 کیلومتر پیامک جریمه کمربند ایمنی دریافت کردم چغندر تو سرم سبز شد، نه بخاطر پول جریمه و یا اعمال شدن قانون. بخاطر سطح شعور پلیسمون که فکر کنم همه مشکلات راهنمایی و رانندگی رو حل کرده بود و شهر در امن و امان بود فقط ایشون منتظر وارد شدن من از فاطمی به چمران بود که جریمهام کنه و بره خونشون.
  • فرامرز IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    متاسفانه در مملکت ما مسئولین بجای فرهنگ سازی در هر زمینه ای فقط فکرشان به سمت گرانی می‌رود چونکه سواد معلم مملکت داری را ندارند امروزه در مملکت ما با پرداخت جریمه هر تخلفی آزاد است
  • مهدی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    مگر فرقی می کند ما موافق باشیم یانه ..اصلانظر وخواسته مردم در این نظام شرط است...ما ه کاره ایم که موافق یا مخالف باشیم
  • hamid IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    چيه دوباره جيبتون خالي شده يا فكر شب عيد و خرج زن و بچه و مسافرت تركيه هستيد
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    پولدارها براشون جریمه مهم نیست . مامورها با این افزایش دست به تلکه کردنشون بازتر میشه . بازدارندگی با ماموران الوده امکان پذیر نیست . اگر بجای اینکه فکر خالی کردن جیب مردم به هر اسمی باشید به فکر زیر ساختهای حمل ونقل وترافیک باشید جرائم بسیار کاهش خواهد یافت . امور اداری را مکانیزه کردند بجای راحت تر شدن ملت فقط یک کانال برای گرفتن پول ایجاد شده وکلی گرفتاری و رفت و آمد بیخودی . خیابانها تناسبی با حجم تردد ندارد پارکینگ به مقدار لازم موجود نیست . وسائل حمل و نقل عمومی یا نیست یا کاربردی نیست . مثلا برای رفتن به یک مسیر با مترو دوخط تاکسی تا ایستگاه مترو مبدا و دوخط تاکسی از ایستگاه مقصد باید سوار بشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. ماشین ببری بیشتر می صرفه . برای ماشین هم جا نیست پارک کنی ...روی خط عابر پارک دوبله توقف درمحل پارک ممنوع و توقف مطلقا ممنوع و..... حالا اگر مترو واتوبوس کاربردی باشه همه این تخلفات صفر میشه پس مشکل حکومت ناتوان و فشل است که نمیتواند امکانات زندگی راحت برای شهروندان تهیه کد و برای دزدی های خواص دنبال بهانه ای برای خالی کردن جیب ملت است .
  • GB ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    چرا مسخره بازی در میارین ،یه باره بگین دیگه حقوق بهتون نمی دیم ،در عوض همه رو میریزیم به خزانه حکومت .هر روز به یک اسم و بهانه تازه دست توی جیب مردم می کنید . بخدا یواش یواش توی این فکرم که تا از انرژی خورشید پول نمی گیرین،راهی برای فتوسنتز پیدا کنم .
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    چون مکانیزم درستی وجود نداره اونیکه بیشترین ملاحظه رو میکنه بیشتر هم جریمه میشه زیاد کردن جریمه موثر نیست شعور رانندگی باید زیاد بشه و یا جلوی مردم آزاری راننده بی ملاحظه باید گرفته بشه من ندیدم برای پارک دوبل یا سبقتهای وحشتناک تو اتوبان جلوی چشم پلیس و یا لایی کشیدن و امثال اینها جریمه بکنن
  • فرهاد IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    با این ی مورد گرانی موافقم.چون در حال حاضر جرایم باز دارنده نیستن.اغلب کشورهای مدرن جرایم ب قدری سنگینن ک ادم جرات نمیکنه خلاف کنه.بماند ک موتور وماشین پلیس همیشه همه جا حضور داره وبا بهترین خودروهای روز
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    32 3
    خیرمتاسفم برای کسانی که بجای فرهنگ سازی دنبال پرکردن جیب خودشون هستند درهیچ جا جریمه مالی مانع از جرم نشده و...
  • غلامعلی حلواساز IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    16 5
    بله موافقم خصوصا این ماشینهای شوتی که با سرعت هزار مخل آسایشند . پلیس راهور اول باید با اینجور ماشینا برخورد شدید بکنه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    30 1
    مبالغ جریمه بالا هیچ تاثیری در بالا بردن شعور رانندگی ندارد اگر پلیس واقعا راست می گوید بجای جریمه مالی میبایست از جریمه و مجازاتهای موثر مثل نمره منفی گواهینامه و توقیف اتومبیل و قضایی کردن راننده متخلف ضبط گواهینامه و از این قبیل بهره بگیرد در ضمن وضعیت جاده ها و خیابانها و ماشینها که خود عامل بسیاری از حوادث برای رانندگان و ماشینها هستند را بهبود بخشند
  • Saber IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    18 2
    دمتون گرم که نظر مردم هم براتون مهمه.!!!!!خوشحال شدیم.
  • متین IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    14 3
    تشویقی خوب است
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    موافق نیستیم، چون اول باید فرهنگ سازی بشه، فرهنگ سازی را شروع کنید، شما را بخدا برای پیدا کردن بهترین راههای فرهنگ‌ سازی از تمام نیرو موجود در کشور اعم از نیروهای انسانی خلاق، و امکانات دیگر مادی استفاده کنید، منتظر زود بازدهی نباشید، حتی اگر نسل ما هم نباشد نسل بعدی زندگی راحتی خواهند داشت، برخورد پلیس با مردم خیلی مهمه این برخورد خودش اگر اخلاقی و دلنشین باشه بازدارندگی داره، ما همیشه شعار دادیم پیشگیری از درمان بهتر، اما هیچوقت برای پیشگیری خرج نکردیم مثلا برای پیشگیری از جرم و جنایت باید هزینه کنیم، تا مجبور نشویم هی دادگاها را افزایش بدیم و برای اینکه قضات دچار فساد نشوند حقوق بالا بهشون بدیم.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    24 3
    برای کسری بودجه برای ... برای ...
  • مهدی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    14 2
    به نظر من باید جرائم هوشمن باشه.به این ترتیب که با توجه به سابقه پلاک متفاوت اعمال کنند.به این ترتیب که پلیس فقط نوع تخلف را در سیستم وارد کنه و سیستم با بررسی سوابق اگر بعنوان مثال پلاکی تخلف عبور از چراغ قرمز رو در دوره های زمانی مشخص به صورت مکرر انجام می دهد جریمه حداقل ۱۰ برابر اعمال بشه
  • حسن IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    24 3
    جرایم رانندگی نقدی فقط برای اقشار متوسط میتواند باز دارنده باشد . برای اقازاده ها بیشتر شوخی است . برای این طبقه راه دیگری پیدا کنید مثلا توقیف بلند مدت خودرو های گران قیمت ، البته اگر توانایی مقابله با اقازاده ها را داشته باشید!!!
  • سیدحسین IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    20 6
    خیر مخالفم
  • محمدی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    14 4
    اجرا شدن قانون مقدمه و موخره دارد،یک فرایند است،محال است با افزایش جرائم از شدت آنها کاست،اگر برای انسان کرامت قائل باشیم دیگر به حریم او تجاوز نمیکنیم،اعضای خانواده من در حادثه رانندگی کشته شدند و همه چیز تمام شد.
  • علی آریایی آذر IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    23 5
    شدیدا از گرانی مخالفم، گرانی به منزله جیب بری از طبقه پایین است برای پولدارها جریمه هزار برابری هم تاًیر گذار نیست هرقانوتی بر علیه ضعفاست. قانون باز دارنده با جریمه نمیشه. لازم است فرهنگ سازی بشه
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    با سلام آره موافقم ولی ده برابر میگن ایرانی فرهنگ داره متأسفانه دريغ از یه زره بايد این قدر فشار بيارن که از این مدل رانندگی دست بردارن ۹۵درصد رانندگان هیچ از قانون سر در نمیارن این موضوع کاری به گرانی وتورم نداره
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    یه جور سوال میکنید انگار نظر ما تاثیری هم داره ،اونایی هم که مینویسن جلوی ویراژ دادن بعضیا رو میگیره بدونن کسایی که ویراژ میدن توو حال طبیعی نیستن پس جریمه صد میلیارد هم بشه فرقی واسشون نداره،ماشین کاشف حجاب رو چطوری توقیف میکنن ایناروهم همینطور
  • پیام IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    خیر.دست از سر مردم بردارید.اگه با جریمه کار ها درست می شد که تا حالا شده بود.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    جریمه های الان بخصوص برای موتور سوارها جز پاس گل به خلافکار هیچ بازدارندگي ندارد فقط قانون گذار متوجه این مسئله باشد که صبح پزشک ، معلم ، مهندس ، راننده آمبولانس، راننده اتوبوس شرکت واحد ،بازاری ،پرستار ،تا به محل کارشون برسند یا کارشون رو به پایان برسونن چقدر بازدهی شون رو از دست میدن و چقدر دقتشون میاد پایین تو ژاپن مثلی هست که میگه فرهنگ یک جامعه رو از رانندگی آنها متوجه بشو
  • سعید IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    اگر با سند و دلیل محکم همراه باشه شاید خوب باشه، اما برای من نوعی جریمه هایی اس ام اس میشه که ۱۰۰ سال پیش از اون نقطه عبور هم نکردم. کلا دولت تیز کرده جیب مردم و بزنه.
  • ایرانی مظلوم IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    دولت و حاکمیتی که با پول جرائم رانندگی خزانه رو میخواد پر کنه معلومه که وضعش خیلی خرابه ....
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    یه نفر به من بگه این پول جرائم رانندگی کجا هزینه میشه ؟
  • سعید IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    بحث گرانی و ارزانی نیست، بحث عدالت است، یعنی این که همه چیز سر جای خودش و در یک حالت حداقلی از استاندارد باشد؛ بسیاری از جاده‌ها خراب است، تابلوهای راهنمایی مشهود نیست، یا مثلا لحظه سبقت از ماشینهای بلند دیده نمیشود، یا موتورسواران که تابع هیچ قانونی نیستند از هر جهتی به هر جهتی حرکت میکنند و... باید طی یک دوره زمانی به سمت وضعیت مطلوب حرکت کرد، نه با تصمیمات خلق‌الساعتی و ناپایدار. از همه مهم‌تر اینکه درصدی خطای قابل قبول برای رانندگان هم به علت اشکالات بالا در نظر گرفته شود تا صدور جریمه باعث در هم ریختگی بیشتر اعصاب افراد مقید به قانون نباشد.
  • حسین IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    مخالفم.اگر اعدام و زندان مشکل مواد مخدر رو حل کرده جریمه زیاد هم فرهنگ ترافیک رو بهتر میکنه
  • علي IE ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    آقا اگر فکر مردم هستید کسی فکر کیفیت خودروهای تولیدی نیست روز به روز بدتر می شود .هدف افزایش جرایم رانندگی فقط و فقط تامین بودجه هست.به هیچ وجه راهنمایی و رانندگی فکر امنیت و آرامش مردم نیست
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    خوبه اگه در صلاح باشه ولی ظاهرا برای چاپییدن پوله
  • سیدمسعود قائم مقامی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    اتفاقا فکر بدی نیست. مردم کم مشکل دارند این را هم اضافه کنید. خیلی هم خوبه...
  • رئوف IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    موافق نیستم.بایدکارفرهنگی کردکه متاسفانه در ایران خوب انجام نمی‌شود.
  • DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    کار خیلی خوبی است. مخصوصا جریمه موتور سواران که وارد پیاده رو می شوند و به حقوق عابر پیاده تجاوز می کنند. اين ها بهتر موتورشان و گواهینامه شان برای یک سال ظبط شود تا یاد بگیرند به حقوق عابر پیاده احترام بگذارند.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    افزایش 3 برابری میشه 400 درصد نه 300 درصد!
  • مشکینی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    لطفا به این موارد توجه فرمایید تا تصمیم درست اتخاذ بشه: 1-وضع مالی اکثریت مردمان عادی، دیگر غیر قابل تحمل است 2-جریمه رانندگی به عنوان عامل کاهنده میزان مرگ و میر امری ناگزیر است ولی بستگی به این دارد بیشتر در چه مواردی اعمال بشود که آخر نوشته ها نام برده شده است 3-یادمان باشد بیشتر تصادفات و مرگ و میر جاده ای، مربوط به نقص فنی خودروها و همچنین نامناسب بودن و باریک بودن جاده ها و نبود خط کشی و علایم هست 4-غالبا پلس های شهری و جاده ای در جاهایی مستقر هستند که بیشتر رانندگان بلد هستند و یا همدیگر را در از قبل در جریان حضور پلیس قرار می دهند لذا بهتر است حضور پلیس با شگردها و مسیر های متعدد انجام گیرد 5-بیشتر رانندگان در روز روشن در نقاط متعدد شهر، مسیر خلاف می روند و در داخل کوچه ها، سد معبر هستند که پلیس به آنجاها اصلا سر نمی زند در صورتی که بالاترین نرخ جریمه برای آنان باید اعمال شود 6-بعنوان مثال کسانی که در ماشین مشغول نوشتن پیامک هستند، شیشه دودی غلیظ زده اند، ویراژ و آلودگی زیاد ایجاد میکنند و شان رانندگی را به تمسخر می کشند بایستی با کسی که کمربند یادش رفته، متفاوت باشد و ....
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    پلیس درصدی از جرائیم را بعنوان پاداش دریافت می کند . این نهایت بیشرمی در حق ملت است که نه جاده درست و نه خیابان درست و نه تابلوهای ضحیح راهنمایی و رانندگی داریم حتی یک درصد افزایش پیدا کند . چطور پلیس به خودش اجازه می ده که بر علیه ملتش باشد؟ جریمه 200 هزار تومان با این حقوق بازنشستگی و کارگری و کارمندی هم خیلی زیاده چی برسد افزایش 300 درصدی. چطور حقوق ها باید 20 درصد افزایش پیدا کند بعد دولت در یه قلم درآمدشو 300 درصد بالا ببرد. پلیس با این پیشنهاد به مردم توهین کرده . باید پیشنهاد دهنده را مثل ... کشت
  • مهدی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    جریمه بازدارندگی ندارد. حتی سه برابر ارقام الآن. در یک تصادف ۱۵ دی ۱۴۰۱ بنده ۱۵۰ میلیون به دلیل بی ملاحظه بودن و تخلف یک نفر زیان دیده شدم به خاطر سقف بیمه ایشون ۹ میلیون دادند. وقتی دادگاه رو دنبال میکنم. افرادی رو میبینم که بدون ماشین شدند. بماند که همه ما افرادی رو میشناسیم که به دلیل تخلفات جانشان را از دست دادند. جریمه هزینه ماهانه مردم نیست که بگیم چرا تورم بهش خورده. رانندگانی هستند که سالی ۵۰۰ هزار کیلومتر رانندگی می‌کنند و یک ریال جریمه نمیشن . افرادی هم میشناسیم که هزار کیلومتر رانندگی می‌کنند براشون ۵ برابر بلیط هواپیما جریمه میاد با همین نرخ‌ها
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    همه جی را دولت گران و گران‌تر می‌کند اما خدمات و سرویس دهی هیچ! حقوقها را30 درصد افزایش می‌دهند اما تورم 40 درصد به بالا واقعا دولت ظاهرا هنری غیراز گران‌تر کردن و بهم ریختن زندگی مردم ندارد.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    فقط باافزایش حقوق بازنشستگان موافقم دولت دیگه بااین گرونی ها شور همه چیز را در آورده. هر روز برای پرکردن خزانه اش نشسته از جیب مردم درمیاره و روز به روز مردم را فقرتر میکنه ادعای دولت محرومین هم دا ه.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    شمایی که راه خودتون میرید و میگید جریمه اضافه بشه ،بلانسبت بعضی افسرهایی راهنمایی رانندگی بعضی ها که من چند بار شده نگه داشته دیده نمیتونه گیر بده گفته باد چرخات مشکل داره خطر داره اخرش هم گفته مثال یه تومن جریمته نقدی میدی یا جریمت کنم بله جریمه که زیاد بشه اون موقعه مردم یا خودم بدبخت میکنن میگن جریمه کمربند مثال دو تومنه پونصد تومن نقدی بده برو حالا فک کن جلوتو بگیره بگه ده میلیون جریمته میخوای چیکار کنی یا باید سکته بزنی یا ماشین بزاری بری
  • جواد IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    بیمه افراد خلاف کار را سخت کنن نه اینکه جرایم را زیاد کنن از رانندگان خاطی بیشتر حق بیمه بگیرن
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    اگر الکی جریمه نکنند آنهم به اندازه خوبه، دوربین سرعت غیرمجاز جنوب کشور زده و در با یک ساعت اختلاف آن پلاک در شمال هم جریمه شده، درجه‌دار پلیس راه مورچه خورت از نگاه من ناراحت شد الکی جریمه کمربند آمد آیا صرفه اقتصادی دارد پیگیری کنن یا بهتر است جریمه را بدهم، همه‌ی مردم از این دست مشکل و جریمه را دارند، در بین مردم صحبت می‌شود غیر ممکن است چند وقت یک بار جریمه نشویم این عوارض جاده‌ای هست. کاری کنید خدا انتقام نگیرد.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    باید هزاردرصد گرون کنن.چقدر ملت بی گناه بخاطر سبقتهای بی جای عده ای کشته شدن.اگه کسی مثل آدم رانندگی کنه صددرصد و هزار درصد براش فرقی نداره و کسی مجبورش نمی کنه حتی یه ریال بده
  • اشکان IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    با سلام کسی که این پیشنهاد را داده اول درخواست کند حقوق زیردستان و کارگران و.. ۳ برابر شود در ضمن این میزان افزایش باعث افزایش رشوه خواهد شد
  • شکراله هراتی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    خیر موافق نیستم چون بی نتیجه است و فساد راست
  • تاریخ IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    این صورت قضیه است. پشت پرده مهم است که به نظر من و شما وابسته نیست. در حقیقت افزایش جریمه رانندگی وقتی بنزین بی کیفیت تولید می شود و قراضه ترین خودروهای تولیدی جهان از اعماق تاریخ تاکنون در ایران تولید ، مونتاژ و مصرف می شود که نیم ساعت رانندگی پشت آنها انسان را بسان جانوری وحشی در می آورد از خستگی، دیگر این پیشنهاد دیگر احمقانه نیست، بی شرمانه است.
  • محمدرضا IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    به هیچ عنوان با افزایش جریمه موافق نیستم واین افزایش جرایم یابی اثر بوده و یا اثر سوء دارد.روی موضوع فرهنگ سازی درهر زمینه نتجه مثبت دارد کار شود
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    کیسه بزرگی دوخته شده و نظر ما اهمیتی ندارد.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    موافقم جریمه برای خلافکاران است
  • ناشناس IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    کاملا موافقم .چون مثل وحشی ها رانندگی میکنیم
  • DE ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    خیر اول ۳۰۰ درصد حقوق ها را اضافه کنید بعد
  • حسن IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    بله فقط برای جرایم حادثه آفرین و دور دور های شبانه
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    کاملا موافقم ... گرچه این عایدی، به مصرف درست نمیرسه ... ولی جریمه های رانندگی فعلی ابدا بازدارنده نیست و کاش بخشی از جریمه دریافتی ، صرف تضمین اجرای جرایم بشه
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    ای کاش می شد در تمام مسایل نظر سنجی شود و از این نظر سنجی ها در اجرا نیز استفاده شود .
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    اگه خلاف نمیکنین که چه باک ... اگرم خلاف میکنین و این حجم اعتراض واسه همینه ، پس حقتونه
  • خسته IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    يك سرخ پوست خوب يك سرخ پوست مرده است بگيد مردم نيان جاده و خيابون همه مشكلات حله
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    یکی از راه های کاهش تخلفات رانندگی ( که امروزه در ایران بیداد می کند)، بالا بردن ریسک خطر ( هزینه جریمه ها) است، البته به شرطی که پلیسی در خیابان ها وجود داشته باشد تا اعمال قانون بکند، که در اکثر مواقع در خیابان ها حضور ندارند، اگر هم دارند ( اگر دقت کرده باشید) فقط در حال قدم رو رفتن و نگاه کردن به کفش هایشان هستند
  • هادی LT ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    بله بشرطی که ماموران هم کمی فعال تر باشند چون در حال حاضر در تمام تهران پارک دوبل امری عادی شده و موتور هم یکه تاز پیاده رو هستند ولی پلیس بی تفا وت فیط نظاره گر است .
  • ب IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    همه میدونن هدف فقط چاپیدن مردم است و همین باعث میشه سطح خشونت با پلیس بالا بره. بررسی کنید سالهایی که به پیشنهاد پلیس برای بالا بردن جریمه عمل نشد و به جای آن فرهنگسازی شد هم در کاهش تخلفات و هم در کاهش تصادفات موثرتر بود. به جای جریمه کردن زمینه تخلف را بالا ببرید. حمل ونقل عمومی را توسعه بدید پارکینگ بسازید خود به خود تخلف کم میشه. چاپیدن مردم عاقبت نداره
  • ن IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    هم مبلغ جریمه هم ظبط گواهینامه باید انجام بشه تا بفهمند دست و پای عابر پیاده ها رو لت وپار نکنن که تا آخر عمر طرف باید دنبال دارو و درمان باشه آخرش هم خوب نشه .دیگه تصادف وخورد شدن استخون ودرد سرهای بعدیش تا آخر عمر گریبانگیر اون بدبخت میشه.از زندگیش هم میوفته پس قوانین باید به شدت سخت باشه .
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 0
    در اینکه رانندگی در ایران مثل حرکت گله بوفالوهای وحشی است و مردم ایران باید در مورد آن سرافکنده باشند نه مدعی، هیچ شکی وجود ندارد. اما کیست که نداند مسئله شما کاهش جرایم رانندگی و حفظ جان مردم نیست، بلکه افزایش درآمد است. و گرنه اگر این ها اهمیت داشت، می توانید خیلی چیزهای دیگر مثل خودرو و جاده ها را درست کنید، آن وقت مردم باور می کردند که هدف اصلی سلامتی خودشان است. خوب شاید بگویید این مسائل ربطی به پلیس ندارد! درست است. پس به جای بالا بردن جریمه های نقدی، جریمه های غیر نقدی را افزایش دهید که در همه جای دنیا انجام می شود. برای جرایمی که به جز راننده به فرد دیگری ضربه نمی زند، مثل نبستن کمربند، امتیاز منفی در نظر بگیرید و با رسیدن امتیاز منفی به حد مشخص، راننده را برای مدتی از رانندگی منع کنید تا تنبیه شود. اما با جرایم دیگری مانند لایی کشیدن و سرعت و سبقت غیر مجاز که تبعات آن به دیگران هم می رسد، باید قاطع تر برخورد کرد و به نظرم منع از رانندگی برای مدتی، کارسازتر از امتیاز منفی و جریمه مالی است. زیرا افرادی که این گونه جرایم را مرتکب می شوند، معمولا مبلغ جریمه برای آنها اهمیتی ندارد.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    هر روز یک روش جدید برای فقیر تر کردن مردم و کوچک تر کردن سفره مان پول نفت گاز مالیات ثروتهای دیگه ....
  • محمد علی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 0
    درود خداوند یکتا بر انسان های شریف بنده مخالف هستم اینکه،‌با جریمه بالا صورت مساله را پاک می کنیم مثل همه مساله های دیگر جامعه . برای ساختن هر فرهنگی و هر انسان باشعوری نیاز به آموزش داریم تا زمانی که زیرساخت های آموزشی نداشته باشیم هر روز بد تر از دیروز خواهیم شد. با همین سرعت پیش بریم چند سال دیگه کشورهای جنگ زده ای مثل افغانستان هم به ما مجوز ورود نمی دن ..... راستی اختلاس جدید چی داریم و من ا.... تفکر
  • کامبیز IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    باید اثر بازدارندگی داشته باشه به عنوان مثال کسی که از چراغ قرمز عبور میکنه خواهد گفت جریمه اش را خواهم داد ولی اگر جریمه.اش چند برابی شود وامتیاز منفی هم در گواهی نامه درج شود و محدودیت ایجاد شود بهتر جداب. خواهدداد .هزاران نفر درپشت هنگام رانندگی. با تلفن.همراه صحبت میکنند.جریمه معمولی جواب نخواهد داد وو..... ...
  • اکبر IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    از کی تا حالا توی افزایش قیمت ها نظر مردم مهم شده؟
  • همشهری IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 0
    متاسفانه سالهاست که دولتها نشان دادند بیشتر طرحهای اینچنینی فقط برای خالی کردن جیب مردم و پر کردن چاله چوله های خودشان است
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    بهتر بود قبل از افزایش جریمه اول مشکل ترافیک رو حل می کردن تا بخش زیادی از مردم مجبور به تخلف نشوند.برداشت من اینه که دارند نون دونی برای خودشون درست می کنن.وضع حمل و نقل عمومی خصوصا صبح ها و غروب افتضاح هست . پارکینگ مناسب نیست مردم مجبور به توقف دوبله می شوند . حالا چرا باید جریمه بدن .
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 0
    الان دوستانه که به بهانه لایی کشیدن و حرکات خطرناک بعضی از مردم موافق جریمه های بیشتر هستند بگویند چند درصد این خلاف ها توسط پلیس قابل رویت و پیگیری است . پلیس کلا تنها ابزارش سنجش سرعت ماشین ها است و غالبا رانندگی های خطرناک اصلا رصد نمی شود . پس جریمه بیشتر حداقل در این مقطع هیچ مشکلی رو حل نمی کنه . جاده ها و مثلاً اتوبان های غیر استاندارد که وسط اتوبان زده حداکثر سرعت 60 کیلومتر و دست انداز هایی که قالبا راننده کامیون ها رو مجبور به استفاده از لاین سرعت می‌کنه و اتومبیل های ساخت داخل که اکثر کروز کنترل ندارند . وسایل حمل و نقل عمومی مزخرف و غیره و غیره . اینها برطرف شد جریمه ها رو افزایش بدهند
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    نظرات را درج کن ببینیم مردم چی گفتن
  • حمید IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 0
    اگر واقعا متخلف را نقره داغ کنند مشکلی نیست ولی یرای بنده در حالی که ماشینم در پارکینگ بوده اس ام اس تخلف آمده و جایی هم نمیتوان اعتراض کرد و ثابت کرد و سربازان محترم هم الکی شماره بر میدارن من بسیار دیده ام.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    با افزايش ٥٠٠٪؜ جريمه هاي موتورسيكلت خيلي موافقم
  • علی اکبر IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    تا فرهنگ رانندگی وچگونگی استفاده از خودرو بالا نره، آش وکاسه همینه. یک روز جریمه شدم، یک تخلف داشتم، پلیس پنج تخلف برام نوشت تا هزینه بیشتری دریافت کنند.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    تو جاده ای که تابلو زده 60 کیلومتر حداکثر سرعت، با 100 تا سرعت هم که میری یه نفر باز پشت سرت چراغ میزنه هر کسی هرجا که دوست داره پارک میکنه و یه بوق هم بزنی باید کلی فحش بشنوی و گاهی هم دعوا و ... راهنما رو بیشتر مردم یا فراموش کردن یا وقتی میرسن به محل دور زدن دقیقا وسط دور زدن که بهشون بوق میزنی شروع میکنن راهنما زدن . قبول کنیم رانندگی ما ایرانیا وحشتناکه عین خودروها و جاده هامون و راهی جز جریمه سنگین و کار گذاشتن دوربین نیست .
  • بنده خدا IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 0
    چرا وقتی پای افزایش درآمد دولت هست همه چی افزایش شدید پیدا می کنه(مالیات و جرائم و عوارض و اینترنت و ....) ولی برای حقوق کارگر و کارمند کاملا برعکسه ؟ قشر ضعیف و متوسط جامعه اینطوری هر روز فشار بیشتری تحمل خواهد کرد.
  • شهريار IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    هزاران با مخالفم از ترافيك، چراغ هاي خراب چهارراه ها، برخورد مامورين،
  • علی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    خوبه ولی فقط برای یک سری تخلفات حادثه ساز مثل عبور از چراغ قرمز - سرعت غیر مجاز - پارک ماشین در پیاده رو و ... الان هم که خدا رو شکر همه موقع رانندگی سرشون تو گوشیه که این خودش یک فاجعست .
  • تقی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    خیر اول خودروی و حمل نقل عمومی الکتریکی درست کنند جاده درست کنند فضای سبز ایجاد کنند قطعات با الیاژ درست در خودروها بکار رود ایمنی خودروها درست شود معبر عبور ایمن برای پیاده ها ایجاد شود بعدا اگر جواب نداد جریمه ها رو افزایش دهند
  • ناصر IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    با سلام با افزایش جرایم مخالفم جون باز دارنده نیست ولی در صورت اجبار با افزایش درصدی کارمندان وبازنشسنگان به اندازه حقوق دریافتی باشد.
  • ناشناس IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    با توجه به استاندارد بالای خودروهای داخلی وضعیت عالی جاده ها و اینکه تا توانی بزن بر سر ناتوان دست زور کاملا موافقم البته جرایم برای مسوولین نباشه مثل جریان سیلی زدن مثلا نماینده مجلس به سرباز راهور و ... آخه مسوولین ما نازن!آقا زاده ها هم که با یه تلفن اوکی میشه و باز هم بدبختی مالا اقشار کم درآمده!
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 1
    بله .... به نظر من جا دارد بیشتر هم بشود . از مسئولین متشکرم
  • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 0
    تاثیر زیادی ندارد فقط در امد دولت را زیاد میکند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین