برف و کولاک، راه ۲۴۰ روستای آذربایجان‌غربی را بست / نجات ۲۴ خودروی گرفتار در جاده‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برف و کولاک، راه ۲۴۰ روستای استان را بست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، بارش برف در استان ادامه دارد.

مسدود شدن راه‌های ارتباطی ۲۴۰ روستا

ایرج دست‌نشان درخصوص آخرین وضعیت راه‌های استان گفت: طبق آخرین استعلام از سراسر استان، راه دسترسی به ۲۴۰ روستا مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد ضمن اینکه مسیر ارتباطی ۲۲۰ روستای دیگر در نقاط مختلف استان با تلاش راهداران بازگشایی شده است.

وی با اشاره به تداوم بارش در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر در گردنه‌های مایین‌ بلاغ تکاب و زمزیران سردشت، محورهای پیرانشهر - تمرچین، سلماس - خوی، جاده های شهرستان چایپاره و محورهای مواصلاتی شهرستان چالدران شاهد بارش برف و مه گرفتگی هستیم.

وی از فعالیت ۵۵ دستگاه ماشین آلات برای برف روبی جاده های آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۰ راهدار در عملیات برف روبی درگیر هستند و یک هزار تن شن و ماسه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته جهت بازگشایی مسیرها مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: بیش از سه هزار کیلومتر از جاده های استان طی ۲۴ ساعت گذشته برف روبی شده است.

امدادرسانی به ۷۱ نفر گرفتار در برف و کولاک

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: از عصر روز شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲؛ در پی برف و کولاک در محورهای چایپاره به چالدران، مهاباد به سردشت، اشنویه به ارومیه و تکاب به شاهین دژ، نجاتگران هلال احمر شهرستان‌های چایپاره، مهاباد، اشنویه و تکاب بلافاصله به محل حوادث اعزام شدند و اقدام به امدادرسانی کردند.

وی افزود: نجاتگران هلال احمر توانستند در محور مواصلاتی اشنویه به ارومیه ۱۵ دستگاه خودروی سواری را رهاسازی کرده و در محور تکاب به شاهین دژ ۸ دستگاه خودروی سواری، محور چایپاره به چالدران ۱ دستگاه خودروی سواری و همچنین در محور مهاباد به سردشت به ۴ نفر اسکان اضطراری داده و با هدایت خودروهای منحرف شده از جاده، به ۷۱ نفر از سرنشینان در راه مانده متاثر از این برف و کولاک امدادرسانی کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1860556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =