اختصاص ۱۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای کلان پروژه تصفیه خانه مریوان

استاندار کردستان با اشاره به پیگیری ها برای اجرای کلان پروژه تصفیه خانه شهرستان مریوان، از تخصیص یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از این تصفیه خانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در پنجاه و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، با بیان اینکه نقش استان در امنیت غذایی و تامین مایحتاج کشور روز به روز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: کشور ما در دوران خشکسالی به سر می‌برد و به لطف خداوند کردستان جزو معدود استان‌هایی است که وضعیت بارندگی مناسبی داشته و امید است در ایام آتی نیز شاهد استمرار بارش‌ها و افزایش تولید محصولات زراعی باشیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه در حوزه صنعت و گردشگری نیازمند تامین زمین در شهرستان‌ها از جمله مریوان هستیم، ادامه داد: در این حوزه باید با نگاه منسجم‌تری به مشکلات این شهرستان بنگریم و در قالب برنامه‌ای جامع، با تدوین بسته‌های سرمایه گذاری برای واحدهای کلان با نگاه مساعد و رعایت الزامات زیست محیطی، تصمیماتی منتج به نتیجه، اتخاذ شود.

وی تسهیل در مراودات اقتصادی بخش خصوصی را ضروری اعلام کرد و گفت: این مسیر برای سرمایه گذاری با هماهنگی و تعامل گمرک، اداره کل مالیاتی و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید هموار شود.

استاندار کردستان با اشاره به پیگیری ها برای اجرای کلان پروژه تصفیه خانه شهرستان مریوان، از تخصیص یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از این تصفیه خانه خبر داد و گفت: بنا داریم نیاز جدی شهرستان را تا پایان دولت سیزدهم محقق کنیم.

زارعی کوشا در زمینه تقویت و توسعه طرح‌های گردشگری دریاچه زیبای زریوار تاکید کرد: از هر نوع طرح و ایده‌ای در این زمینه برای انجام سرمایه‌گذاری مطلوب در راستای استفاده حداکثری از این ظرفیت، تولید ثروت، اشتغالزایی و توسعه این منطقه، استقبال می‌کنیم.

وی بهره‌مندی بهینه از دریاچه زریوار را ضروری برشمرد و گفت: در زمینه احیای این تالاب کارهای خوبی انجام شده اما میزان بهره‌وری از این ظرفیت ویژه، تقریبا صفر است.

استاندار کردستان با بیان اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر طی ۹ ماه اخیر ازشهرستان مریوان و مناطق اورامانات بازدید کرده‌اند خاطر نشان کرد: این عدد نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین جدا از برکات معنوی از لحاظ گردشگری و اقتصادی نیز تاثیر گذار بوده است، افزود: زائران اربعین حسینی با گذر از مسیر باشماق مریوان با توجه به ظرفیت‌های این منطقه، نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی و رشد اقتصادی دارند.

وی از مجموعه فعالان اقتصادی استان قدردانی کرد و افزود: تغییر در شاخص‌های اقتصادی استان جز با ورود فعالان اقتصادی میسر نخواهد شد لذا امروز اگر نرخ مشارکت اقتصادی استان ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، نشانه فراهم شدن زمینه مساعد و فعالیت حداکثری فعالان این عرصه است‌.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =