آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ ضرورت کاهش میزان نمک مصرفی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز پویش ملی تغذیه سالم در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر مریم کوشکی با اعلام این خبر اظهار داشت: پویش ملی سلامت اطلاع رسانی تغذیه سالم، با هدف اطلاع رسانی در خصوص کاهش مصرف نمک، توصیه به مصرف مناسب نمک تصفیه شده یددار و افزایش مصرف شیر و لبنیات از تاریخ یکم لغایت پانزدهم بهمن آغاز شد.

وی با تاکید بر اهمیت میزان مصرف نمک در سلامتی افزود: نمک نقش بسیار موثری در فشارخون و سایر بیماری های وابسته دارد لذا ضروری است که حتما میزان نمک مصرفی را کاهش داده و این امر از دوران کودکی و شکل گیری ذائقه کودکان مد نظر قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: انواع مختلف نمک‌های موجود در بازار شامل؛ سنگ نمک، نمک آبی، نمک صورتی و... دارای ناخالصی بوده و بدون تایید مراجع بهداشتی بسته بندی و وارد بازار می شوند، که بعلت وجود سرب و یا سایر ناخالصی ها می توانند خطرات جدی برای سلامتی ایجاد نمایند.
دکتر کوشکی خاطرنشان کرد: حتما باید توجه شود نمک مصرفی از نوع تصفیه شده ید دار بوده و دارای مجوز های بهداشتی باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: در کشور ما متاسفانه سرانه مصرف شیر طی سال‌های گذشته به علل مختلف کاهش یافته و از استانداردهای جهانی بیش از پیش فاصله گرفته است و همین امر می تواند زمینه ساز شیوع بیماری هایی همچون فشار خون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی های متعدد استخوانی شود.

دکتر کوشکی با اشاره به اینکه کاهش مصرف شیر در جامعه می تواند منجر به کوتاهی قد نسل جدید شود، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه شیر مدارس به‌منظور تامین نیازهای تغذیه ای دانش آموزان در حال اجرا می باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با هدایت مردم به سمت الگوی تغذیه سالم و توجه هر چه بیشتر مردم شریف و مسئولان و مدیران دست اندرکار به تغذیه سالم، بتوانیم نقش موثری در راستای تامین و ارتقای سلامتی مردم ایفا کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =