توسعه گردشگری کرمانشاه راه حل برون رفت از معضل «بیکاری» 

یک کارشناس امور گردشگری گفت: توسعه صنعت گردشگری در استان کرمانشاه راه حل اساسی برای برون رفت از معضل بیکاری است. 

ناصر مرادی بیلهویی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به سه مولفه موجود در استان کرمانشاه به مرکزیت کلانشهر کرمانشاه می‌توان ادعا کرد که این استان پهناور و زیبای چهار فصل قطب گردشگری ایران است.

وی افزود: نخست از نظر تاریخی و طبیعی در کشور منحصر به فرد است و جاذبه‌های تاریخی آن از جمله آثار بیستون و طاق بستان شهرت جهانی دارند.

این کارشناس امور گردشگری تصریح کرد: جاذبه‌های تاریخی دیگری در شهرستان‌های تابعه این استان موجود است مانند گوردخمه‌های هرسین و بسیاری از مکان‌های تاریخی دیگر در استان کرمانشاه که حائز اهمیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر مکان‌ها و جاذبه‌های طبیعی موجود در استان کرمانشاه می‌توان از مناطق طبیعی اورامانات نام برد و سراب‌ها و تالاب‌های موجود در استان اگر به این مکان‌ها توجه شود جاذبه‌های خوبی برای جذب گردشگری است.

این کارشناس امور گردشگری اذعان کرد: مولفه سوم وجود آثار به جای مانده از هشت سال دفاع مقدس است که تحت عنوان یادمان‌های دفاع مقدس از آن‌ها یاد می‌شود.

وی ابراز کرد: به نظر من اگر به این امکانات بالقوه توجه شود و ما بتوانیم گردشگران داخلی و خارجی را جذب کنیم در فصول مختلف ما زمینه برای جذب گردشگر داریم.

وی ادامه داد: اگر گردشگر به هر جا سفر کند مکان‌های مختلفی برای مردم آن محل ایجاد می‌شود و با ایجاد شغل در هر منطقه‌ای معضل بیکاری برطرف می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =