مذاكرات اسلام آباد

شما نظر بدهید/ آیا اقتصاد ایران کشش افزایش چندباره حقوق در طول یکسال را دارد؟ نظر شما درباره سخنان قالیباف چیست؟

خبرگزاری خبرآنلاین از مخاطبان محترم خود پرسیده است که «به نظر شما آیا امکان افزایش چند باره دریافتی حقوق‌بگیران در جامعه وجود دارد و اساسا اقتصاد کشور چنین باری را می‌تواند تحمل کند؟ چرا؟».

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در سخنان بر لزوم افزایش چند باره حقوق‌ها در طول یکسال تاکید کرده است؛ او شاهد سخن خود را ترکیه گرفته است. این در حالیست که میان اقتصاد ایران و ترکیه تفاوت‌های زیادی برقرار است؛ مهمترین این تفاوت‌ها اتصال اقتصاد ترکیه جریان آزاد تجارت و حصر و تحریمی بودن اقتصاد ایران است. منتقدان معتقدند چنین اقدامی در شرایط ایران، می‌تواند به انفجار تورمی منجر شود.

قالیباف در سخنان خود گفته «وقتی تورم به ۵۰ تا ۶۰ درصد می‌رسد و افزایش حقوق تنها ۲۰ درصد است، این فشار به مردم و کاهش قدرت خرید آنان را به دنبال دارد. این ظلم به کارمند و کارگر است و باید حقوق‌ها متناسب با تورم افزایش یابد. ما می‌توانیم با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای پرمصرف‌ها، منابع لازم را تأمین و در اختیار اقشار کم‌درآمد قرار دهیم. در برخی کشورهای همسایه که تورم به ۶۵ درصد رسید، حقوق کارمندان و کارگران در طول سال و متناسب با تورم، دو بار افزایش یافت. کجا نوشته که ما تنها یک بار در سال مجاز به افزایش حقوق باشیم؟»

 در همین راستا، خبرگزاری خبرآنلاین از مخاطبان محترم خود پرسیده است که «به نظر شما آیا امکان و کشش افزایش چند باره دریافتی حقوق‌بگیران در جامعه وجود دارد و اساسا اقتصاد کشور چنین باری را می‌تواند تحمل کند؟ چرا؟».

مخاطبان محترم می‌توانند نظرات خود را ذیل همین صفحه در قالب کامنت ابراز مرقوم کنند.

2929

کد مطلب 2182509

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 160
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 35
  • آدام اسمیت IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    148 2
    اگه مشاغلی که توجیه اقتصادی ندارند به عبارتی «آورده» ندارند، «بودجه» نگیرند ← بله
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
      91 3
      کشوری که این همه نفت و گاز داره کشش هر تغییر و تحول اقتصادی رو داره.بهترین حالت برای اقتصاد ایران و مردم ایران اینه که حقوق و دستمزدها رو واقعی کنن و از طرف دیگه قیمت کالاها و خدمات رو هم واقعی کنن(مثل خیلی از کشورها).البته که مهم تر از همه اینا از بین بردن فساد و تبعیض های اقتصادیه.
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
      12 0
      اگه دولت ازخودش شروع میکرد و خرجاشو کم میکرد شاید میشد باهاش کنار اومد ولی تحمیل فشار کسری بودجه فقط به روزی مردم نتیجه اش بحران های ویرانگر یه ماه پیشه
    • نوه آدام اسمیت IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
      6 0
      اقتصاد ایران نشان داده کشش و تاب آوری همه چی رو داره ، کی باور میکرد دلاردوهزارتومنی تومنی بشه صدو شصت هزار تومان ؟ کی باور میکرد سکه سه هزار تومنی بشه دویست میلیون ؟ باید روزی صد هزار مرتبه خداروشکر کنیم که خداوند نفت و گاز و این منابع رو در اختیارمون گذاشته اگرنه بدتر از افغانستان بودیم و باید میلیون میلیون نفر راهی اینور و آنور میشدیم ضمنا اصلا هم لازم نیست دولت کلی هزینه کند و با فساد مبارزه کند این ماجرا خودش بطور طبیعی داره درست میشه چون تعداد اختلاسگران و بخور بخور کنندگان داره از مرز آدم خوبا فراتر میره وبیشتر میشه فقط عجله نکنید به همه میرسه ..
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
      0 7
      افزایش حقوق کارمندان چیزی جز تورم بیشتر و گرانی بیشتر نیست که دود آن در چشم خود قشر حقوق بگیر می رود به جای این کار حمایتهای غیر نقدی را بیشتر کنند که اقدامی ضد تورمی است ولی همیشه راه آسانتر را انتخاب می کنند به جای راه درست
    • تاروپود IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
      15 1
      همه این حرفها بیهوده است . ربا جامعه را آلوده کرده . بگردید دنبال سرمایه دارهای کمونیستی . که قانون را هم عوض می کنند . همان ها که با اسمهای قشنگ و رنگارنگ سر مردم را کلاه می گذارند . مثل ناترازی و ... .
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
      21 1
      بله دارد ، چون کارفرما همیشه با تورم افزایش قیمت میده پس به همون نسبت هم میتونه و باید افزایش حقوق کارگر بده ، ولی متاسفانه سرمایه دار همیشه درآمدش رو حفظ میکنه ولی کارگر باید تورم رو تحمل کنه ، همین ایران خودرو تو سال دو بار افزایش قیمت داده به بهانه تورم و قیمت دلار ، خوب باید سهم کارگر رو هم از این افزایش بده ولی معلوم نیست این پول کجا میره
  • هموطن IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    78 5
    بنام خدا و... اگر جلوی فساد اقتصادی گرفته شود ویارانه ها عادلانه در دست مردم برسد این سخن در حین ناباوری محقق می شود
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    165 0
    چطور مردم باید تحمل چند بار گران شدن صدرصدی خوار و بار روزانه اشون رو تحمل کنن ولی افزایش حقوق سالی یکبار ؟
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    189 3
    خاک بر سر مسئولان که درکشورداری و حکومت کاری کردند که بعد از 47 سال مردم دوباره فیلشون یاد هندوستان کنه و پسر شاهی را که از کشور بیرون رانده بودیم رو دوباره برای کشورداری و حکومت به ایران دعوت کنند که هیچ ، برایش تظاهرات کنند و شعار بدهند
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
      5 0
      خاک بر سر خبرآنلاین که نظرسنجی میذاره بعد نظرات ملت رو منتشر نمیکنه بی وجود جیره خوار.بعد توقع دارن با دستور حسن کلیدساز رفراندم برگزار بشه.که چی بشه؟ که فقط 2درصد آرا رو منتشر کنید؟
  • حسین IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    124 0
    نه. فقط کشش افزایش چند باره کالاها رو داره. ملت هر روز دارن فقیرتر میشن و تو تامین نون شبشون موندن. اگه این روال ادامه پیدا کنه باید منتظر شورش مردم بود.
  • AT ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    101 5
    قالیباف باید بگه کحا مدرسه رفته نوجوان بود رفت جبهه بعدشم برگشت سردار شد کی رفت مدرسه؟
  • AT ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    71 3
    قالیباف اگر راست میگه حالا که رییس مجلسه قوانینی را تصویب کنند که همین حرفشون را عملی کنه و در طول سال چند بار حقوق مردم را اضافه کنند
  • محمدرضاقدم IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    59 4
    در مورد اول اگر پول چاپ کنند و یا از بانک مرکزی استقراض شود ممکن است در مورد دوم قالیباف با این سخنان گویا یک بار دیگر خود را برای ریاست جمهوری اماده می کند و حرفهای عامه پسند می زند
  • رضا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    102 1
    نه ندارد اقتصاد ما فقط ظرفیت افزایش چند صد باره قیمتها در طول سال را دارد
  • محمدرضا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    33 5
    قطعا ممکن هست بطور مثال اوایل سال می شود ده درصد افزایش حقوق باشد و اواسط سال پنج درصد ودر پایان سال هم پنج درصد جمعا در طی سال می شود بیست درصد افزایش ولی واقعیت تورم در ایران حداقل بیش از پنجاه درصد است باز حقوق بگیر حداقل سی درصد ضرر می کند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    59 4
    بابا جان قالیباف قیفی میاد میخواد سر مردم شیره بماله
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    45 0
    بله که داره اقتصاد نابود ایران هر کشور حقوق کارمندهاشو با تورم بالا می بره حقوق بالانره با این تورم وحشتناک کارمند یعنی گدا
  • JP ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    41 0
    کم شدن قدرت خرید مردم فقط سفره خودشان را کوچک نمی کند بلکه در بلند مدت صنعت کشور را هم نابود می کند. به عنوان مثال صنعت ساختمان سازی ایران که به سمت نابودی در حرکت هست چون مردم قدرت خرید ندارند! از این رو این تفکر که افزایش چندباره دستمزد ها باعث افزایش اثرات تورمی میشود اشتباه است. اصل قدرت خرید ملت هست که باید حفظ بشه نه کاهش نرخ تورم با کاهش تقاضا! شما اگر تورم ۱۰۰ درصد هم داشته باشید اما قدرت خرید مردم حفظ شود خیلی بهتر از این است که تورم ۵۰ درصد داشته باشید اما قدرت خرید مردم دائما کاهش پیدا کند و با کاهش تقاضا بنگاه های اقتصادی کوچکتر شوند. اقتصاد ایران برای تاب آوری باید حتما قدرت خرید مردم رو افزایش بده حتی شده با قرض از بانک مرکزی و چاپ پول بیشتر! در نهایت در همه جای دنیا خلق پول یک ابزار هست برای تنظیم عرضه و تقاضا و نباید کورکورانه به دید منفی به آن نگریست.
  • fgg IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    53 0
    مسولين اگر به خودشون زحمت بدن و يكم از تن پروري فاصله بگيرن چرا نشه همين همسايه نزديك بغل دستي تركيه مگه نفت داره ك در سال چند بار حقوق افزايش ميدن شعور دارن و وجدان
  • Hossein IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    31 0
    سوال اساسا و اصولاً اشتباه است. افزایش حقوق واکنشی به افزایش تورم در اقتصاد است. نه اینکه ما افزایش حقوق بدهیم بعد سوال کنیم اقتصاد ایران تحمل کشش را دارد؟ مثال بیماری که سرطان گرفته بدنش توانایی شیمی درمانی ندارد اما آیا شیمی درمانی از پروسه درمان حذف خواهد شد؟ تو قانون نوشتید افزایش حقوق حداقل متناسب با تورم خواهد بود که هیچ وقت اجرا نشده بماند حالا یک راه حل دارید می توانید قانونی تصویب کنید که افزایش حقوق هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد و به مردم اعلام کنید حالا خودشان تصمیم خواند گرفت که کار بکنند یا نه در اون شرایط.
  • جواد IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    11 7
    سلام بله دارد چون که این تورمی که بعد از افزایش حقوق ایجاد میشه حالت انتزاعی وروانی دارد در اصل پشتوانه علمی واقتصادی به نظر ندارد وبه انصاف بازار ارتباط دارد .
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    28 0
    موضوع اصلی اینه مردم دیگه کشش گرانی و کاهش قدرت خرید ندارن یکبار افزایش ثابت سالانه حقوق بدین اما قیمت ها تا یکسال ثابت بمونه اگر قیمت ها دائما افزایشی باشه حقوق هم زیر نرخ تورم باشه مردم دوام نمیارن
  • یه نفر IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    32 3
    به جای افزایش حقوق کارمندان که طی این سالها دیدیم درد چندانی درمان نکرده بیایید علت تورم رو بررسی کنید. چرا بودجه دولت اینقدر کسری داره؟ چرا جرات ندارند سازمانهای انگلی رو معرفی کنند و بودجه شون رو قطع کنند؟ چرا یکسری نهادهای بسیار متمول مالیات نمیدن و کسی هم جرات نداره بازخواستشون کنه؟ چرا عملکرد بانکها اینجوریه؟ نمیخوان بفهمند که مردم از بانکها متنفرن. چجوریه که یکسری وزارتخانه های مهم که متولی زیرساختهای اساسی جامعه اند دارند تو بدهی دست و پا میزنند و جای دیگه نقدینگی تلنبار شده؟
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    54 1
    از ما نظر نپرسید ما دیگه کشش هیچیو نداربم
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    55 2
    نظر فرست طلبی چون قالیباف هیچ ارزشی ندارد او عقل اقتصادی ندارد و دنبال منافع خودو دیگران است
  • ناشناس IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    باسلام.به نظرم،ریش و قیچی تمام امور مملکت به دست شورای عالی امنیت ملی به ریاست ریاست محترم جمهور افتاده است.دو بار حقوق در سال،همان یک بار هم کارفرمایان از پس حقوق ها و بیمه ها و ... بر نمی آیند،لطفا کوچکترین کاری نکنند تا یک اپسیلوم آرامش ای که در بین اقشار مختلف مردم و مملکت است با یک تلنگر به فاجعه ای بسیار بد و جبران ناپذیر تبدیل نشود،ترکمنستان با ۳میلیون جمعیت،دولت و حکومت آن همه چیز را مجانی و ارزان نگه میدارد تا کشورش فرو نپاشد،حالا ایران،در مسائل بینهایت سنگین مملکت داری،در این یک سال گذشته دولت محترم با وزرای از دولت گذشته،فقط آزمون و خطا انجام میدهد و مملکت با نود میلیون جمعیت را با تکان های شدید امنیتی مواجه میکند.باتشکر
  • یاسر IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    6 0
    برای افزایش حقوق کارگر انگار به همه جای همه فشار میاد میگن کشش نداره!!! فقط کارگر بیچارست که برای افزایش قیمت و هزینه های روزمره زندگیش به صورت روزانه کشش داره!!!
  • علی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    4 0
    ۲ نفر کارفرما باید این افزایش حقوق ها را پرداخت کنند یکی دولت است که از بیت المال می خواهد پرداخت و اگر کسری هم داشته باشد پول بدون پشتوانه چاپ می کنه و کم نمیاره ولی کارفرمای دوم که بخش خصوصی است اگر ببیند که نمی تواند سالی دو سه نوبت افزایش حقوق کارمندان زیر مجموعه را پرداخت کند یعنی سود دهی مجموعه آنقدر نیست که بتواند افزایش چند باره در پرداخت ها بکند ناچار کارمندان و کارگران زیر مجموعه را تا آنجا که بتواند باز خرید و اخراج می کند و معضل بزرگتری بنام افزایش تعداد بیکاران که خود کلی مفسده و ناشایستی ها بدنبال دارد . لطفاً سنجیده صحبت کنید گر چه اینها اگر در این ۴۷ سال سنجیده عمل می کردند وضع این ملت بزرگوار و بزرگ منش به اینجا نمی رسید که همه می بینیم
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
      0 0
      بخش خصوصی که با حقوق ۲۰۰ دلار کارگرش نمیتونه با دنیا رقابت کنه بهتره تعطیل بشه. باید درهای مملکت رو بر روی صنایع بزرگ دنیا باز کرد بیان اینجا سرمایه گذاری کنن و از نیروی ارزان ایرانی استفاده کنن. ادامه روند فعلی که برده داری نوین هستش منجر به نابودی نسل جوون خواهد شد.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 4
    خیر کشش ندارد. افزایش نامتعارف حقوق و دستمزد باعث افزایش بیشتر تورم بهای کالاها و خدمات می شود. هر چه درصد حقوق و دستمزد بیشتر افزایش پیدا کند تولیدکنندگان و خدمات دهندگان و کسب و کارهای خصوصی و مؤجران متناسب با درصد افزایش حقوق و دستمزد نرخ خود را افزایش خواهند داد. از همه بدتر اینکه افزایش حقوق و دستمزد باعث افزایش پرداخت حق بیمه مستمری و درمان می شود.
  • کامبیز IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    3 0
    آقا...بی خیال!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    دولت یا باید جلوی افزایش قیمتها و گرانیها را بگیرد و یا متناسب با افزایش قیمتها حقوق کارگران و کارمندان و دیگر حقوق بگیران را دو و یا حتی سه بار در سال افزایش دهد
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    3 0
    والا من که بیکارم....از بقیه بپرسید.
  • یعقوب شمشیرساز IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    جناب قالیباف بهتر می دانند که اینکارشدنی هست یانه؟ ضمنا ایکاش میتونستیم جلو تورم رابگیریم
  • قاسم IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    بایدچنین کاری برای کمک به معیشت مابازنشستگان حتماانجام شودباافزایش حقوق فقط درابتدای هرسال باتوجه به گرانی‌های ساعتی کشور فشارزیادی به زندگی ماواردمیشه شمانویسنده محترم فکرمیکنی اگرحقوق ما درطول سال افزایش پیداکندتورم بیشترمیشوداصلادرست وسنجیده نیست درسالهای قبل که اینکار راانجام ندادن تورم نداشتیم جنای قالیباف کاملا درست فرمودندبایدبراساس تورم نسبت به پرداخت حقوقهامخصوصابرای مابازنشستگان تجدیدنظرخواهی وافزایش پیداکند
  • مهران IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    چطور پس اقتصاد و جامعه ایران کشش چندین بار افزایش قیمت کالا و خدمات را دارد
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    2 0
    مگر ایران اقتصاد هم داره
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    بنگاه به دلیل افزایش قیمت دلار اورده ریالیش هم زیاد شده پس به هیچ منطقی افزایش حقوق منجر به افزایش تورم نمیشه وانگهی تورم راه خودش رو تو این مملکت پیدا کرده دست کم دست کارگر از این راه کوتاه نباشه
  • جمشید از رشت IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 5
    بادرود: احتیاجی به افزایش حقوق نیست تجربه نشان داده افزایش حقوق تورم زاست پیشنهادمیکنم ازهمان منبعی که قراره تآمین بودجه برای افزایش حقوق شود آنرا بصورت کالابرگ در اختیارما حقوق بگیران قراردهید. خودم بازنشسته ودرمانده وشرمنده خانواده هستم باسپاس
  • رضا IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    افزایش حقوق بخوره تو سرتون اگه بلدید جلوی تورم رو بگیرید من سال ۹۴ ،۶۰۰دلارحقوق میگرفتم بعد از ۱۰ سال ۲۰۰دلار میگیرم
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    2 0
    قالیباف از حالا دارد برای ریاست جمهوری اش تبلیغات میکند و همیشه بدون توجه به جایگاهش در مدیریت کشور خودش را بعنوان یک مطالبه گر معرفی میکند در حالی که ایشان از جمله اشخاصی هستند که در وضعیت موجود سهمی دارد و باید پاسخگو باشد نه مطالبهگر
  • mandegar 1964@jimil.com IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    قیمتها روزانه درحال افزایشند، نظارتی نیست.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    2 0
    همیشه به بهانه افزایش نیافتن تورم ، حقوقها بسیاراندک افزایش می یافت ، حالا که تورم از ۶۰ درصدتا ۱۲۰ درصد درخوراکیها بویژه زیادشده،پس علت اساسی یه جای دیگه اس ،ضمنا با این گرانی افزایش دوباردرسال نباشه دیگه خانواده فقط فقیرنیست دچارقحطی وسو ء تغذیه هست
  • محمدقلی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    ایشون تبلیغاتی فرمایش فرمودند یه بچه ده ساله هم میدونه حرف ایشان، علمی و اقتصادی نیست.
  • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    اگر جلوی اختلاسها را بگیرندسالی دوبار که هیچ ۴ بارهم کشش داره حقدق ها افزایش پیدا کنه
  • کارگر IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    قطعا کار مجلس نظارته. اگر مجلس واقعا ناظر باشه باید جلوی بودجه خواری نهادهای بی خاصیت رو بگیره تا تورم کمتر بشه نه اینکه حرکت پوپولیستی انجام بده تا به تورم بیشتر ختم بشه. دولتی که پول نداره، برای افزایش حقوق باید پول چاپ کنه، چاپ پول هم یعنی تورم بیشتر که اون افزایش رو خنثی میکنه و میشه دور باطل. پس جناب خالیباف جای این حرفهای عوامانه بهتره اصل موضوع رو ریشه کن کنند اگر صداقت و شجاعت دارن
  • محمود IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    سلام من نمی‌دانم اقتصاد ایران کشش چندباره افزایش حقوق دریک سال را دارد ولی این رامید آنم که من کارمند باسی سال سابقه بادوپسردانشجودرشهرستان ویک پس توی عقد مدتهاست هوس لباس وکفش جدید وغیره نکردم
  • ایران‌زمین IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    همانطور که ثانیه ای قیمت اجناس را افزایش می دهید کشش داره حقوق هم باید افزایش یابد طوری نمی شود
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    سالی چند بار نان رو گرانی میکنن؟! بعد موقع افزایش حقوق میرسه میگن نداریم نداریم
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    دولت هیچوقت حقوقها رو دو یا سه بار درسال افزایش نمیده درثانی چرا بجای افزایش چندباره حقوق تورم رو کاهشی نکنیم که بلای جان مملکت شده
  • شاهین IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    آخه آدمی که سواد نداره چه نظری بده من میگم کالا ها رو افزایش ندهید حقو ق روهم نمیخواد افزایش بدین با افزایش ۲۰ یا ۳۰ درصد هیچ مشکلی با این تورم روزانه حل نخواهد شد
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    چطور تحمل افزایش قیمت چندباره رو داره، تحمل افزایش حقوق دوبار رو نداره!!؟
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    ثبات را ایجاد کنید افزایش دوباره حقوق نخواستم
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    شما کار نمی توانی حداقل گمرکی صفرکنی
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    چرا نداره وقتی قیمتها لحظه ای افزایش پیدا می کنند؟ وقتی حقوق اول سال افزایش پیدا می کنه اون افزایش یه ماه هم دوام نمیاره
  • علیرضا IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 1
    واقعا آقای قالیباف درست می‌گوید حقوق باید باتورم ویرانگر اضافه شود واشکال ندارد اگر دوبار درسال حقوق اضافه شود اگه قبلا این افکارراداشتند مسولین این همه اتفاق بد نمی افتاد ممنونم ازآقای قالیباف
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    شما اگر نمی‌خوای مبنای مالی ایران را روی دلار ببندی برو روی یوان و همه چیز را به یوان حساب کن از حقوق گرفته تا تمام بودجه شما که عرضه نداری یا اراده نداری ارزش پول ملی را حفظ کنی تنها راه عملی همین است که به یک ارز رایج مثل یوان تکیه کنید بجای رانت خواری و بازی با قیمت دلار و بی ارزش کردن عمر و زمان کارگر که صرف میشود
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    بیایید از طرف دیگر به موضوع نظر بدهیم آیا حقوق ثابت کارمندان و بازنشستگان ظرفیت هزینه بیش از هشت بار گران شدن مایحتاج عمومی را دارد ....
  • آنا GB ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    منابع مالی افزایش حقوق کارمندان دولت از بخش مالیات بویژه بخش خصوصی میخواد تامین بشه کاهش حذف ارز ترجیحی موجب به افزایش سرسام اور قیمت کالاها و فشار مضاعف بر مصرف کننده و کاهش قدرت خرید بشه و کاهش چشمگیر سوددهی رو برای سرمایه داران به دنبال داشته باشه بخش خصوصی سال اینده در این شرایط میخواد حقوق ها رو هم ۴۰ درصد افزایش بده، شما بگید منابع مالی این فشارهای همزمان چطوری باید جبران بشه؟! یا افزایش غیرقابل تصور قیمت کالاه (ابرتورم)، یا تعدیل نیرو (افزایش بیکاری) و یا تعطیلی کسب و کار (سقوط اقتصادی)، یا تلفیقی از هر سه گزینه، مگر اینکه از شرکت های بزرگ رانتی وابسته به افراد خاص باشه که حمایت مالی بشه و نتیجه همه اینها سقوط معیشتی درصد بالاتری از مردم
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    افزایش حقوق بدون توجه به تولید و و نحوه مصرف و مدیریت منابع ،منجر به شکست هر طرحی می شود .دقیقا باید دستمزدها را واقعی و منابع را عادلانه در کل کشور توزیع کنند و تولید را رونق دهند در این صورت آزاد سازی قیمت قابل تحمل می شود.از همه بخش های درگیر خدمات و توزیع و صنعت و.....مالیات منصفانه گرفته شود واز فرار مالیاتی و بخشش عده یا گروه و ....خودداری کنند
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    6 0
    در کشوری ک سیاستمداری امثال قالیباف باش و تزاقتصادی بده بایدگل گرفت ،دوما چرانباید حقوق افزایش پیداکنه تویه ماه همه اجناس رو پنج برابر کردین پس چراحقوقهانباید افزایش پیداکنه مگه می‌خواین مردم رو ازگرسنگی تلف کنین وقتی قیمت هاتون رو مثل کشورهای اطراف کردین حقوقها وهم باید مثل اوناببرین بالا الان ترکیه کارگرش که باماکارمیکنه کارگرش پانصدملیون میگیره چرا ما باید حقوقمون چندرغازباشه توایران ولی هزینمون مثل اوناباشه
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    بنظرم به جای این حرفها قدرت پول ملی را بیشتر کنند آنوقت بیکاری مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کمتر خواهد شد
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    چطور مردم کشش این همه گرونی و تورمو دارن اونم گرونی هر روزه شب می خوابیم صبح پا میشیم میبینیم همه چی گرون شده تو این یکسال چندین برابر همه چی گرون شده مردم یکم دیگه کش بیان از وسط نصف میشن ولی دولت کشش سالی دو سه بار افزایش حقوقهارو نداره دولت باید یکم کش اومدنو از ملت یاد بگیره
  • نورمحمد شیرمحمدی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    2 0
    یک مرتبه حقوق رو برابر تورم بالا ببرن دیگر قیمت ها افزایش نمی یابد چون دیگر منتظر افزایش حقوق از طرف دولت نیستن که قیمت هارو هر سال افزایش بدن وباید برابر با تورم فعلی حقوق ۱۵۰میلیون تومان باشد به مدت ده سال دیگر هیچ فردی در جامعه ناراضی نخواهد بود وآرامش وثبات قیمتها در جامعه حاکم خواهد شد واین تنها راه مهار تورم است وگر نه کم کم جامعه از هم میپاشد وباعث سقوط دولت میگردد
  • DE ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    2 1
    تا تورم و گرانی و مافیابازی و انحصاری بودن ارز دردست قدرتمندان کشور ادامه دارد ، افزایش حقوق ها حتی هرر وز و هرماه، هیچ مشکلی را حل نمیکند .
  • ایرج کرمعلی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    همه چیز هر هفته گران میشود باید هم حقوقها درسال چندبار اضافه شود
  • امیران IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 0
    بله دارد، چطور مردم بصورت روزانه تحمل گرانی را دارد، دولت هم باید بر اساس تورم حقوق مردم و بارنشسته ها را بصورت فصلی افزایش دهد
  • TR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    وقتی برنامه اقتصادی که زمان رفسنجانی جزو قانون شده اقتصاد ایران هر ساله باید بیست و پنج در صد تورم داشته باید هر رییسجمهوری هم یکی دو سال جلوی تورم را بگیرد جمع اینها سال سوم و چهارم که بالای هشتاد در صد تورمه رو کول هر ایرانی سنگینی میکند باید برنامه اقتصادی را از نو نوشت
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    3 0
    بله که چاره داره یه مشت آدمها ونهادهای به درد نخورکه به پشیزی نمی ارزند وبود ونبودشون هیچ مشکلی از جامعه حل نمیکنه را بندازند تو سطل زباله این نهادها را درست کردند که فقط براشون بودجه بگیرن وبزنند به جیب خودشونم خوب میدونند که این نهادها سوری هست وفقط برای پولشویی کردن درست شدن
  • حمث IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    6 0
    لطفاً یک اقتصاد دان نظر بگیرید نه از یک نظامی
  • دکتر مسیح پایکاری IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    0 0
    نه هرگز مدیران نباید عیدی ۸۰۰میلیونی و حقوق میلیونی بگیرند و حقوق های کارمندان باید ۳۵۰۰دلار باشد ریال حذف گردد و بازنشستگان باید ۳۵۰۰دلار حقوق دریافت کنند مثل مدیران کل حقوق بگیرند و ثبات اقتصادی با افزایش ارزش پول ایران باشد یا باید حقوق ها به ۳۵۰۰دلار حساب گردد
  • شاهد IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    3 0
    آقای رییس محترم مجلس . مردم همه چیز را بخوبی هم می‌فهمند و هم میدانند. لطفاً شعارهای پوپولیستی ندهید. دولت با این کسر بودجه زیر همین یکبار افزایش حقوق سالانه اش زاییده . از کدام محل میخواهید. بودجه آن را تامین کنید. نه قدرت مقابله با الیگارشی حاکم را دارید نه قدرت مقابله با تراستی ها و آقازادگانشان. با اعصاب مردم بازی نکنید.بزارید با درد همین ۴۳% خودشان بسوزند . ما را هم به خیر شما امیدی نیست..
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    6 0
    فقیرشدن مردم نتیجه عملکرد مدیران بی لیاقت و دزدی از جیب مردمه
  • علیرضا IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    1 1
    مساله اصلی تامین منابع درامدی برای این کار است که به راحتی قابل تحقق نیست
  • Faridon.gh4848 IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۶
    2 0
    چرا نیست وقتی دولت ارز ترجیحی ا بر اساس تورم تنظیم میکند ونفت بر اساس دلار می فروشد وعایدات درآمد دلار با ۱۴۰ تومانی بانک مرکزی به مردم می فروشد اره راحت میتونه حقوق ها بالا ببره
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    1 0
    نه اقتصاد ایران فقط کشش افزایش چندین باره ی هزینه ها مردم را دارد
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    دوباره کیسه دوختن برای زدن جیب مردم سریال تکراری مثل یارانه احمدی نژادشون اول به همه می دن بعد میگن نه اینجوری که نمیشه یه نفر تو تهران به اندازه یه نفر تو سیستان بلوچستان بگیره پس یه عده رو حذف کنیم خدا نابودتون تز جیب بی انتهای خودتون و نکبت زاده هاتون یه ذره بزنین به همه مردم ایران میرسه سیر نشدین تز مکیدن خون و شیره جان مردم
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    به جای افزایش حقوق، یک پول ملی جدید متکی بر ارز معتبر خارجی تعریف شود(یوان چین، یورو یا فرانک سوئیس) و حقوق اقشار مختلف بر اساس این پول ملی جدید پرداخت شود و ذخیره حساب بانکی مردم هم بر اساس این پول جدید در بانکها درنظر گرفته شود. هر زمان که پرداخت ریالی انجام می شود مقدار حقوق مردم بر اساس پول متکی بر ارز معتبر در نرخ برابری ریال در برابر این پول ضرب شده و به خواهان ریال پرداخت شود.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    قیمتها‌اصلا‌قابل‌کنترل‌نیست‌گرانی‌بیداد‌میکندداروبسیار‌گران‌شده‌قیمتها‌سه‌برابر‌شدهامروز‌برای‌خرید‌داروقلبی۲۲۰۰فقط‌برای‌یک‌قلم‌زیلت پول‌دادم‌یه‌کیسه‌برنج‌هندیخاطره‌۲۵۰۰‌تازه‌این‌میگن‌اول‌ماجراستیه‌بازنشته‌حداقل‌بگیربا‌هزاران‌مشکل‌کوچک‌بزرگ‌چکار‌باید‌بکند‌میگن‌دلار‌گران‌شده‌بما‌چه‌ارتباطی‌داردما‌که‌یه‌دلار‌حقوق‌نمیگیریم‌چرا‌همه‌فشار‌ها‌روی‌ماست
  • منفرد IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    اکثر کشورهای موفق حقوق به‌ دلار يا يورو هست این مسولین خوب ميدونند منافع شان مماشات با کارخانه جات وهلدینگ های بزرگ هست این به‌ کنار قانون کار بشه مثل قبل انقلاب
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    دولتمردان نابخرد اگر عاقل، اقتصاددان، دانا و سیاستمدار باشید، باید تورم را به جای افزایش حقوق کنترل کنید، ارزش پول کشور را افزایش بدهید، افزایش حقوق چه فایده دارد وقتی که با هر بار چندرغاز افزایش حقوق قیمت ها چند برابر و تورم بالاتر بالاتر می رود. خزانه کشور را با نابخردی خالی کردید و این شد وضع اقتصاد بی پشتوانه وطن. لعنت خدا بر بانیان
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    والا کارمند جماعت از هر نوعش دیگه مرده متحرکه زنده نیست شرمنده خودش وزن وبچش حقوقش جوابگوی فقط ده روززندگیشو میده اگه بچه دانشجو ودم بخت داشته باشه که واویلا مسولین هم میدونین همه چی راکشور هم همه چی داره ولی چه فایده اینا فقط حرف میزنند.بیعدالتی هم داره واویلا می‌کنه کارگرشرکت نفتی داره ماهی صد میلیون غیرازمزایای دیگه میگیره معلم فوق لیسانس ریاضی و شیمی و فیزیک هم ماهی 25میلیون اگه سابقش بالا باشه اینقدر بی‌عدالتی
  • ناشناس IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 1
    اگر دولت و مجلس هماهنگ باشد هر کاری ممکن هستر
  • بنده خدا IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    2 0
    چرا بعد از حوادث اخیر این نظراتون دارن عجیبه
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    2 0
    خدامیدونه این حق ماکارمندانیست دیگه دارن سکته میکنند ایست قلبی میکنندازشدت فقر و ناراحتی برای تامین حداقل معیشت خانوادشون نه خواب دارن نه آسایش دارن شرمنده شبانه روزی زن و بچه شون هستن بالاخره روز قیامتی هم هست دیریازودکه کسانی باید جوابگو باشند
  • رضا IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    1 0
    چند بار افزایش حقوق .مانند چند بار افزایش قیمت کالا .امکان دارد وخیلی هم منطقی است .اگر اجرا شود کمک به حقوق بگیر و بازنشسته ها است
  • امیر IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    چطور کشش افزایش قیمت هر روزه محصولات را دارد؟؟ چطور ایرانخودرو و سایپا !لاستیک سازی ها ولبنیاتی ....وحتی شرکتهای سیمان وفولادب که وابستگی ارزی ندارند در سال حداقل سه بار تا چهار بار افزایش قیمت رسمی دارند!!سال گذشته یک پراید سیصد ملیدن بوده الان شده هفتصد ملیون یعنی چهارصد ملیون افزایش قیمت!متوسط حقوق کارمندان ۲۵تا سی تومن هست !!اگه هیچی نخورده باشند سیصد ملیون پس انداز کردن!!که بازم صد ملیون از افزایش قیمت پراید کننده!! یعنی حقوق یه کارمند با دیه یک ملیارد و نیمی!حتی اندازه تورم یک پراید زپرتی هم نیست! پس قصه نگو بینم حقوق رو طرف تورم سال قبل هم بخوای افزایش بدی الان تقریبا صدوسی درصد باید افزایش پیدا کنه!!چون دلار ۶۵تومنی!شده ۱۶۵ تومن و تا آخر سال به ۱۷۹ هم می رسه!راستی با تصویب اف ای تی اف چرا دلار ارزون نشد؟؟ پرفسورهای چرا پاسخگو نیستند؟؟ ضمن اینکه بجاش کاملا هدفمند سپاه درلیست گرده تروریستی قرار گرفت و درلیست سیاه هم باقی ماندیم
  • پ. مسلمان IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    3 0
    با سلام، کشور ایران دارای ثروت و منابع فراوانی است ولی متاسفانه مدیرانی که این سرمایه ها را به درستی مدیریت و مصرف کنند ندارد.اگر صدا و سیما و چندین شرکت و مجموعه و زیرمجموعه وجود دارند که منابع دولتی را مصرف میکنند، پس دولت توان پرداخت و افزایش حقوق کارگران و کارمندان زحمتکش را دارد که سالها است نسبت به تورم و قانون افزایش حقوق عقب مانده اند
  • مجید تفتی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    3 0
    وقتی تورم توان صد بار افزایش در کمتر یکسال دارد ، چرا حقوق نداشته باشد،
  • علی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    1 0
    بجای افزایش حقوق بازار را کنترل کنید اضافه کردن حقوق آن هم چند بار درسال امکان ندارد چون حکم ما فرهنگیان دو ماه از سال میگذره تا بدستمان برسد بعدش مگر همه مردم حقوق دارند آنهایی که کارگرند چکار کنند
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    4 0
    سالی یک بار جراحی اقتصادی می کتید،جیب دلال ها واسطه ها را پر میکنید و قبلا سالی یک بار قیمتها افزایش میدا میکرد ولی دو سه ساله هفته ای یک بار قیمتها صد درصد نسبت به قبلس اضافه میشه مردم فقیر تر وبدبخت تر ولی نسولین ونهادها و واردکنندگان و صادرکنندگان ثروت مندتر تازه دلارها را هم برننی گردانند
  • علی حیدری IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    3 0
    تورم ساعتی شده قیمت درهر ساعت تغییر می کند دولت دراوایل اشکارا دربین مردم خرید می کرد تا دوروزهم دوام نیاورد
  • حسام IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    5 0
    اگر جلو دزدی‌ها و اختلاس‌ها‌ گرفته شود و بودجه نهادهای بی‌خاصیت قطع گردد هم تولید بالا می‌رود و هم حقوق‌ها قابل افزایش است
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    3 0
    مشکل ما عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی است، سرمایه گذاران امنیت ندارند، سرمایه‌گذاری را تقویت کنید، موانع اداری را بردارید، کارآفرین را تشویق کنید، سرمایه فرار است، میرود امارات، ترکیه و... نگذارید سرمایه گذاران فرار کنند، با اخلالگران اقتصادی بشدت برخورد کنید.
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    5 0
    اقتصاد کشش ندارد اما آیا مردم قدرت تحمل این قیمتها و افزایش‌های پیش رو را دارند؟
  • معتمدی IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    6 0
    هزینه خود حکومت چندبرابر هزینه مردمه .اول باید هزینه های حکومتی را کم کرد
  • م ر IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    قیافه مسئولین رو از بعد از اعتراضات که می بینم دلم خنک میشه آخه قیافشون خیلی درهم شده .....
  • علی IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    7 0
    تورم یه شهاب سنگ یا بلای آسمانی نیست که برسرمردم فرود آمده باشد به جای افزایش حقوق جلوی تورم ساختگی را بگیرید قشر بازنشسته وکارگر زیربارگرونی له شدند
  • ناشناس IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    4 0
    از اختلاس ها و رانت خواری ها و دلار پاشی هایتان کم کنید،اوضاع ملت خوب می شود.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    7 0
    سلام و صبح خیر در پاسخ به سوال شما مبنی بر "آیا امکان و کشش افزایش چند باره دریافتی حقوق‌بگیران در جامعه وجود دارد؟" از جنبه مردم نیز به موضوع نگاه شود . آیا جامعه تاب افزایش روزانه و حتی ساعتی قیمت ها را دارد؟ چرا جور مشکلات و ناکارآمدی دولتها را بایستی مردم بکشند؟
  • غلام IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    5 0
    بله حتما اگه بودجه نهاهای بی فایده حذف و در سایر ارگانها ادغام شوند و کمی پول نفت و گاز و پتروشیمی صرف رافه و خدمات به مردم بشه .
  • امین IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    5 0
    بله که داره. همانطور که کشش افزایش روزانه قیمت شیر و پنیر و برنج و روغن و ... رو داره.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    چرا نداره، دولت اگه جربزه داره بره بساط این همه نهاد و مؤسسه و بنیادِ بی‌خاصیت و مفت‌خور که بدون انجام هیچ کاری صدها و هزاران میلیارد تومان بودجه می‌گیرن رو جمع کنه، اونوقت دیگه نه‌تنها کسری بودجه نخواهد داشت، بلکه می‌تونه حقوق کارکنان و کارگران واقعی خودش رو به اندازه کافی بالا ببره.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    2 0
    اولا چنین چیزی را به نظر عمومی نمیگذارند. تا به حال شده سایتی بیاید مثلا در مورد استفاده از روش خاصی در مورد درمان قانقاریا از مردم نظرسنجی عمومی کند؟ این هم مثل همونه. دوم به نظر غیر کارشناسی اینجانب: وقتی تولید کننده مجبور میشود جنسش را گرانتر بفروشد به دلیل افزایش هزینه های تولید یا مواد اولیه و تعمیر و نگهداری دستگاهها و غیره است.خوب تا اینجا درست. موضوع وقتی مشکل دار میشود که اتحادیه یا صنفی نباشد که تولید کننده را مجبور کند افزایش حقوق کارگر را هم در این افزایش هزینه های تولید کننده بگنجاند. نتیجه این میشود که مثلا اگر ۱۰ سال پیش سهم حقوق دستمزد ۵ درصد هزینه های یک کارخانه بوده الان میشود ۱ درصد. یا اینکه معادل طلا یا دلار کارکنان نسبت به سالهای پیش به شدت آب میرود. البته به معنای سود بیشتر بنگاه هم نیست این قضیه... اما فکر میکنم اگر در دنیای خیال میشد حقوق و دستمزد را به درصدی از سود بنگاه نزدیک کرد یا حداقل را معادل مقدار خاصی طلا درنظر گرفت، آنگاه دولتها نمیتوانستند به این راحتی مالیات ناکارامدیشان(همان تورم) را از مردم بگیرند.
  • یعقوب IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    6 0
    افزایش حقوق، آزادسازی ارز، دادن یارانه ، دادن وام اعتباری اینها همه مسکن موقتی هست . درد را باید علاج کرد نه اینکه با مسکن یه مدتی ارام کرد. فساد در اقتصاد ایران به مانند عفونتی هست که تمام بدن بیمار را گرفته. باید علاج واقعی و قطعی صورت گیرد.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    چرا اقتصاد ایران در طول یکسال کشش افزایش چندهزاربار قیمت ها رو داره ؟ببخشید حواسم نبود اقتصاد ایران فروپاشی و درب و داغون شده .
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    11 0
    قالیباف جان با دکتر اقتصاد حاج محسن رضایی مشورت کردی ؟خخخخ
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    واقعا باید با این مسئولین این وضع مملکت هم باشه. این سوال را اگه از یک بچه دبیرستانی هم بپرسید بهتون میگه برید : جلوی کسری بودجه رو بگیرید منابع افزایش حقوق رو از کجا میخواهید تهیه کنید ؟ چاپ پول بی پشتوانه؟ ارگان‌هایی که بود نبودشان اثری بر زندگی مردم ندارند چرا بودجه های کلان می‌گیرند؟ چرا مملکت باید تحریم باشه؟ چرا گفتید نه جنگ میکنیم نه مذاکره ولی هم جنگ کردید و الان التماس مذاکره دارید؟ چرا مدیران این همه ضعیفند؟ سیستم نخبه پروری و نخبه گزینی کجاست؟ و هزار چرای دیگر
  • امیرحسین IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    باید تمام یارانه های پنهان که حدود 20 هزار همت می شود، حذف شود و به حقوق و دستمزد اضافه شود. یعنی حقوق ها میانگین 3 برابر اضافه می شود. (جامعه از مصرف گرایی به تولید گرایی می رود) و بودجه عمومی هم 10 برابر اضافه می شود. موجب بهبود زیر ساخت و رونق کسب و کار می شود. مزایا : 1. کسری بودجه دولت حذف می شود 2. جامعه به کسب و کار تشویق می شود . 3. مصرف بیهوده ، رانت و قاچاق حذف می شود. 4. با صرفه جویی می توان یک پولی پس انداز کرد. 5. چون درآمد و هزینه تمام شده کالای داخلی بیشتر میشود ، قدرت خرید نسبت به خارجی بیشتر می شود.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    8 0
    آقای قالیباف باید در قسمت های نظامی استفاده شود نه در جایگاه رییس مجلس
  • بازنشسته IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    اری بله دارد در هر سه ماه قیمت هادارو بالا می رود هرساعت و روزقیمت دلار ویورو جا بجا می شود. چند میلبارد دلار پول برگشت نفت گم می شود لبنیات از اغاز سال 4بار بالا می رود.. از خبرنگاران باید پرسید در طی یک سال چقدر قیمت کاغذ دولتی بالا رقت شما جواب بدهید سایت محترم
  • AE ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    خیر .کارفرما از کجا بیاره حقوق بده مجبوره نیرو کم کنه و بکاری....
  • کارمند IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    وقتی تورم ۵۰ تا ۶۰ درصد است و حقوق فقط ۲۰ درصد بالا می‌رود، یعنی عملاً هر سال بخشی از حقوق مردم کم می‌شود. اسمش را هر چه بگذاریم، نتیجه‌اش کاهش سطح زندگی کارمند و کارگر است. تورم را سیاست‌های غلط اقتصادی ایجاد می‌کند، نه حقوق‌بگیران. چرا باید مردم تاوان کسری بودجه و بی‌انضباطی مالی را بدهند؟ افزایش حقوق متناسب با تورم امتیاز نیست، حداقلِ عدالت است. اگر دولت نمی‌تواند تورم را مهار کند، حق ندارد قدرت خرید مردم را هم نابود کند.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    1 0
    آیا آقای قالیباف و بقیه دوستانش میتوانند برای کاهش هزینه ها حقوق مادام العمر نمایندگان را قطع کنند؟
  • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    خیر. چون افزایش چندباره حقوق باعث افزایش قیمت ها و تورم مجدد می شود. چاره کار افزایش حقوق چندباره نیست بلکه مهار تورم و ایجاد اقتصادی قوی است
  • رضا IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    همانطور که بازار کشش چندین بار افزایش قیمت نه در سال و نه در ماه بلکه در هفته را دارد ،حقوق نیز شدنی است و اسیبی به این اقتصاد نمیزند
  • Dolatabadi IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    بله داره ! به چند شرط ! ۱) قیمت گذاری دستوری کالاها حدف بشه ۲) درصد بیمه کارفرما کاهش به زیر ۱۰ درصد پیدا کند با توجه به خدمات به درد نخور بیمه ها ۳) سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی تامین بشه ۴) ارز حاصل از صادرات به قیمت آزاد واقعی و روز محاسبه بشه ۵) مواد اولیه محصولات دچار بحران نشود مثل روغن و … ۳)
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    انگار این مملکت قحط الرجال شده ... چه کسایی روی کدام صندلی ها نشستن
  • DE ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    واحد پول را دلار کنند خیاله همه را راحت کنند. در تاریخ ایران سابقه ندارد که حاکمی ارزش پهن را از ریال بیشتر کرده باشد.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    درحالیکه قیمتها بصورت ساعتی بالا میرود دولت نسبتا محترم فرمایش میکنند نمیتوانیم حقوق را افزایش بدهیم چون تورم زاست!!!!! خخخخخخ این از صد تا فوحش به حقوق بگیر بدتره.الان که حقوقهارو افزایش نمیدید تورم صفره دیگه نه!؟
  • فرشاد DE ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    نه این روش‌ها بدرد نمیخوره . افزایش نقدینگی باعث افزایش تورم میشه و این یک اصل در اقتصاد هست . تا زمانی که شما قیمتها ثابت نشود و ساعتی پول ملی ریزش ارزش داشته باشد فقط آب در هاون ریختن است . در گذشته هم ثابت شده و باعث تعجب هست که دوباره مطرح میشه . بدون تثبیت نرخ ارز هر کاری بیهوده است .
  • ata IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    تمام مشکلات و ناهنجاریها از افزایش جمعیت و وجود افاغنه است و دلال ها و تاجرها که حکومت را در دست دارند نمیگذارند تولید بهبود یابد وگر نه افزایش حقوق ها فقط تورم را زیاد میکند و در مجموع به ضرر کشور است
  • تقی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 1
    ایشون خالی بسته باورمکن
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    مشخصه افکار عقلانی در اداره کشور همچون سنوات پیش حاکم نیست خوده دولت و حاکمیت عامل اصلی تورم میباشد دنبال چیزه دیگری نگردین
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    بله. اگر مسولان احساس مسئولیت کنند و بر نحوه مدیریت امور نظارت کنند بیشتر از این که تصور میشود امکان داره. مگر کشوری مثل قطر و عمان و امارات و ... چی دارند. آب، خاک حاصلخیز ؟ معدن ؟ نیروی انسانی ماهر، نخبه ، ... دیدیم در بورس چه بلایی سر دارایی مردم آوردند ! شرکتهای بورسی کالاهای خود را چندین برابر می فروشند و ارزش سهام سهامداران هنوز مثل گذشته است و در ضرر و زیان هستند. اگر به جای بورس از سال ۹۸ هر کالایی خریده بودیم ارزش بیشتری داشت. اقتصاد دستوری نتیجه اش میشه همین وضعیت که متاسفانه با آن روبرو هستیم. چرا ۶۰۰ نفری که ارزهای دولتی را گرفته و باز نگردانده اند، محاکمه نمی کنند؟!؟!
  • حمید IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    1 0
    تا مدیران گدازاده سرکار هستن که چند تومن به چشمشون میاد خیر در ثانی اینا اصلا حقوقی افزایش نمیدن میان نیمه دوم سال با بالا بردن ارز حفوق را 60 درصد تنزل میدن بعد با منت 20 درصد میخان اضافه کنن تازه 4 صفر هم میخوان بردارن یعنی عملا قشر متوسط سقوط و قشر پایین به قهقرا میره
  • عباس IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    1 0
    به نظر من از ...دین محمد حنیف...... وزیر اقتصاد دولت طالبان افغانستان مشورت بگیرند و یا از ایشان تقاضا کنند که بیاید و تورم در ایران را مانند افغانستان کنترل و ارزش پول ملی کشورمان را حفظ کنند ...و همچنین می تونند ایشان رو دعوت کنند و کلاس توجیهی برای مسئولین کشورمان برگزار و به هر کدام از مسئولین گواهی نامه بده ...در مورد سوال موضوع بالا هم از ایشان سوال کنند
  • عباس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    1 0
    برادر من چرا نمی خواهید قبول کنید این کاره نیستید . 46 سال هست خراب کردید که درست نکردید ،برید و بسپارید به اهلش
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 1
    با سلام این سیاست ها تورم زاست تجربه هم نشان داده اگرچه شاید برای حقوق های نجومی بد نشود ولی موجب ریزش و اقبال کمتر به کارگران می شود افزایش محسوسی هم جز در قیمت ها برایشان به ارمغان نمی آورد لذا به نظر می رسد طیف وسعی از جامعه از همه طرف می سوزند و منفعت قشر خاصی دنبال می شود
  • حسین IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    با توجه به اینکه محصول نهایی از چرخه مواد اولیه و تلاش نیروی انسانی و ماشین آلات تهیه میشود هرگاه قیمت مواد اولیه افزایش مییابد کارفرما قیمت محصول را با نظر مراجع قانونی افزایش میدهد و مصرف کننده نیز خرید خود را انجام میدهد . رکن مهم تولید نیروی انسانی هست که میبایست حقظ و حراست شود چرا نباید دستمزد کارکر را نیز همانند مواد اولیه افزایش داد .سهم دستمزد کارگر در چرخه تولید محصول بین 10 تا 15 درصد میباشد قطعا افزایش حقوق متناسب با شرایط تورم میتواند رضایت این قشر از جامعه را برطرف و بهر ه وری را افزایش دهد.نترسید از اینکه افزایش حقوق تورم را افزایش میدهد.
  • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    قطعا اقتصاد ایران ظرفیت افزایش ماهانه حقوق را دارد ...چطور با گران کردن روزانه اقلام خود به سود خوب میرسند پس افزایش حقوق هم بخشی از همین تورم روزانه هست
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر کسی کار می‌کند که سود ببرد باید کارکنان او هم منتفع بشوند. نمی‌شود که این سود به حساب تنگدستی و عسرت دیگران حاصل شود. به قول دبیر محترم شورای امنیت ملی: نمی‌توان با ابزار دیگران داماد شد. افتاد؟!
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    شما که صاحب نظرید بفرمائید مردم چه گناهی کرده اند که باید افزایش سرسام آور همه چیز را تحمل کنند؟!،جلوی اینها را بگیرید دستمزدها را افزایش ندهید!،جلوی هدر رفت سرمایه را با واردات کالاهای لوکس و حذف وزارتخانه ها و سازمان‌های بی خاصیت سفرهای غیر ضروری و گله ای مسئولان بگیرید!.
  • میلاد RO ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    حتما کیسه پره که این حرفو زده وگرنه این حرف رو رو نمیزد .باید به فکر مردم بود به خدا مارو گنجیم .باید هیچ کس طعم فقر رو تو کشور نچشه.الان همه زیر فشارن با دوبار افزایش حقوق همه از زیر فشار درمیان
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    اگ جلو دزدی‌ها گرفته بش. اگ جلو رانت و مافیا و... گرفته بش. بله
  • رضا IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    به امید روزی که این اشتباه بزرگ که فقط در کشورهای درگیر تورم و بی ثباتی اقتصاد هستن حقوق اضافه میشه که تاییدی برای تورم و بی ارزش شدن بیشترپول و رکوددر تولید و …. هست جلوگیری شود که مردم ایران هم روزی ثبات در اقتصاد را شاهد باشند
  • خدا هست IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر دولت از این همه مفت خور خالی بشه دقیقا اقتصاد فعال میشه، چون شما حجم کمتری مالیات برای حقوق و دستمزد میدی و بیشتر صرف زیرساخت میشه و حتی پس انداز برای آیندگان پس بعد از اون قیمتها افزایشی نخواهد داشت تا دولت دست در طلا و ارز کشور برای ایجاد مصنوعی درآمد داشته باشه. پس پول نفت غیب نمیشه که معلوم نیست الان کجاست پول معادن الان کجاست پول های دیگه الان کجاست. اینجوری سال یکبار اگر نیاز بشه شما حقوق ها رو بالا میبری اگر نیاز بشه چون وقتی ثبات قیمت باشه نیازی به افزایش نیست . ضمن اینکه سالهاست بانکها ورشکسته میشوند هزینه اش را ملت می دهند و پول های مفقودی بانک در حساب آن افراد می ماند و بازگشتی نیست یا خودرو سازان با این حجم از کالاهای گران و بی کیفیت پرسنلشان بار حجم گرانی بیخودی را به وجود می آورند یعنی سربار هزینه و خرج و تولید از پول درآمد مصرفی بالاتره ... پس کسری به وجود میاد
  • علیرضا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    نظریه افزایش چند باره حقوق در یک سال فقط از این آدمها بر می اید، وگرنه تجربه کشورهای آلمان و آرژانتین و ونزئولا و... نشون داده که افزایش حقوق اینجوری مساوی با تورم هزار درصدی هست. تنها راه حل دادن سبد کالا و کارهای اینجوری هست.
  • Ok IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    تناسب حقوق باتورم نیازهست امااولویت باید کنترل ومهارتورم بالا باشه قطعا
  • اقتصاد دان IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 1
    خیر . متاسفانه دولت مردان ما ازمنظر اقتصادی پول و کارکرد آن در اقتصاد را نمیدانند و برای آن ارزش ذاتی قائلند .پول به یک معنا یک وسیله مبادله است .اگر نظام اقتصادی نتواند کم وبیش معادل وسیله مبادله کالاها (نقدینگی )کالا تولید کند افزایش این وسیله مبادله کاری جز تشدید و گرفتار شدن در چرخه تورم نخواهد داشت . فرض کنید دریک مثال ساده شده وبا کمی تسامح شما به ناگهان حقوق پرداختی به افراد را مثلا پنج برابر کنید اما کالاهای تولیدی و موجود در بازار افزایش پیدا نکند. نتیجه نهایتا اینست که شما بجای یک برگ مثلااسکناس برای بدست آوردن یک کالا که قبلا میپرداختید حالا باید ۵ برگ بپردازید و این امر نمیتواند قدرت خرید شمارا افزایش دهد . تبلیغ افزایش چند برابری حقوق و یا چند بار درسال بدون اینکه برنامه ای برای افزایش تولید پابه پای افزایش نقدینگی ویا حداقل در حدود آن باشد هدفش بیشتر جمع آوری رای است و نه حل مشکل اقتصادی مردم
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    این بار شما پاسخ دهید. آیا اقتصاد مردم کشش افزایش چندباره قیمت در طول یک سال را دارد؟
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    1 0
    شما اول سال ی حقوق رو برای تمام قشر حقوق بگیر در نظر می‌گیرید با تمام سنوات و اضافه کارش امسال دریافتی واقعی 30تومن بوده برای متاهل دو فرزندی چطور ی حقوق 30تومنی کشش این همه افزایش قیمت و تورم رو داره که شما گرون میکنید اما برای کشور ایران با این همه منابع و ثروت کشش اضافه کردن حقوق ندارع تحریم هستیم و بازم می‌خوابی صب پا میشی یهو یکی چند صد میلیون دلار اختلاس کرده و رفته تحریم و تورم فقط و فقط برای تاجر و دلال و احتکار کننده و پول دار سود داره خوبم داره ماشین زیر پاش شده سی میلیارد اونم که حقوق بگیر بوده ماشین مدل 80شده چهار صد ملیون و ذوق می‌کنه که ماشینش گرون شده شما اگر بخواهید میتونید سفره مردم و زندگی و آینده سازی و امید به زندگی رو برای مردم فراهم کنید اما انگار قرار نیست این اتفاق بیفته و اصل سرمایه ی و بنیان یک کشور مردم هستند بدون مردم و بامردمی که روزانه دارن امید و آرزوی حتی خوردن ی وعده غذا رو از دست میدن من آرزوی ی پراید مدل 80داشتم قیمت بود200الان شده350 گشنگی و مردن آرزوهاامید واهی دادن مردم را شریک دزد و رفیق غافله میکند با خدا دم ازایمان می زندباشیطان هم می رقصد
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۷
    0 0
    وقتی دلار بالا میرود و دولت به ان علاقه دارد و خودروساز و بقال و شیر فروش برای خود قیمت را در سال چند بار 50 درصد بالا میبرد چرا حقوق را یکبار و در سال بعد خرداد ماه افزایش میدهد ؟
  • ARB IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    0 0
    اگه غیر از این باشه، فاتحه اقتصاد ایران خوانده میشه..مگه مردم تا کی کشش این رو دارند که در طول سال یکبار حقوق‌شون زیاد بشه و بارها قیمت ها بالا بره؟! در ده سال گذشته،چقدر ارزش پول ملی افت کرده؟ چقدر هزینه زندگی زیاد شده؟ و در برابر اون چقدر درآمد مردم رشد کرده؟!! یعنی اگر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نداشتیم می خواست چه اتفاقی رخ بده که تا الان رخ نداده؟!! تا بحث افزایش حقوق مردم میشه اونم کمتر از چیزی که در قانون اومده، داد این جماعت لیبرال در میاد که الان پدر اقتصاد مملکت در میاد!! اقتصاد نابود میشه!! تولید به فنا میره!! کارفرما به خاک سیاه میشینه!!! حقوق ماهیانه زیر ۲۰ میلیون چه دردی از کارگر و کارمند دوا می کنه؟!! آدم نمی دونه چی بگه....
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    0 0
    قطعا موافقم. وقتی تورم ما لحظه ای است حقوق بگیر چطور اول سال یک افزایش جزیی داشته باشد و بعد در طول سال کمرش بشکند؟؟؟ آیا برای مشاغل آزاد فرقی دارد؟؟
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    1 0
    ادای دیگر کشورها را درآوردن اصلا درست نیست ، اقتصاد ترکیه خیلی پویاست و اقتصاد ما مرگ نزدیک است
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    2 0
    تا زمانیکه کل مملکت ما دست نظامی هاست به جایی نمیرسیم. هرکس باید در حوزه تخصصی خود فعالیت کند. منی که کارم فنی است نمی توانم عمل جراحی مغز انجام دهم فلذا یک نظامی هم نمی تواند در حوزه اقتصاد و غیره موفق باشد. والسلام
  • شهروند IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    0 0
    پر واضح است که نویسنده این متن یا کارفرماست یا از مدیران دولتی یا خصوصی است که یاد گرفته‌اند از کارگر فقط برده کشی کنند و پایمال کردن حقوق کارگران برایشان مهم نیست وگرنه در تمام کشورها افزایش دوبار تا سه بار حقوق کارگران بخاطر حفظ قدرت خرید امری متداول است
  • م IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    0 1
    کشش نداره. ابدا. چرا؟ بیا با یه مثال ساده بگم: فرض کن یه دکه بستنی‌فروشی داری. هر روز ۱۰تا بستنی می‌فروشی. حقوقت هم ۱۰۰تومنه. خب دلت می‌خواد حقوقتو بکنی ۵۰۰تومن. اما مشتریت همون قدیماست، بستنی‌ها همون قدیماست. اینو از کجا می‌خوای بدی؟ تو ایرانم همین طوره. پول که از آسمون نمیاد. اگه حقوقا یه دفعه بره بالا: - اولاً قیمت همه چی میره بالا (چون فروشنده می‌گه پول مردم که زیاده، پس منم گرون می‌کنم) - دوماً کارخونه‌جات نمی‌تونن حقوق بدن، یا ورشکست می‌شن یا کارگرا رو می‌ندازن بیرون - سوماً دولت هم پول نداره، مجبوره پول چاپ کنه، تورم میاد و تا دلت بخواد آخرش چی میشه؟ همون حقوق اضافه‌ای که گرفتی، تا آخر ماه می‌بینی ارزشش از حقوق قبلی کمتر شده. می‌دونی مشکل کجاست؟ ما تولیدمون زیاد نمی‌شه، اما مصرفمون می‌خواد بره بالا. این می‌شه فاجعه. **حرف آخر:** تا وقتی که چرخ تولید نچرخه و وابستگی به نفت و چاپ پول تموم نشه، هر کی بهت وعده افزایش چندباره حقوق بده، یا چیزی سرش نمی‌شه یا داره گولت می زنه
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    0 0
    با این اقتصاد فروپاشیده شده نه. مگر بطور ساختاری سیاست و اقتصاد اصلاح شود.
  • پژمان IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    1 0
    تنها چیزی که درجامعه دیده میشه و کتمان نمیشه کرد خشم ، ناامیدی ،و نفرت هست
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    1 0
    اینا همش داستانه.فقط میخواند ازاین بحران خود ساخته خلاص شند..ازاین ستون تااون ستون فرجه..اینطوری سی درصد افزایش میدند بعد که رد شد شیش ماه یادشون رفته.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    1 0
    ایران نوع حکمرانی اش راتغییردهد بخاطرسو مدیریت تورم بالای ۵۰درصدکمرمردم راشکسته گناه مردم چیست؟
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    1 0
    سوال بهتر آن است: آیا حقوق بگیران کشش افزایش افزار گسیخته تورم را بدون ترمیم قدرت خرید دارند؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    2 0
    مردم ایران با هر چیزی عادت میکنند، ملتی هستیم که دیگه نای اعتراض نداریم، مسولین محترم تا خرخره در حال چاپیدن ملت ه۰ستند، انواع مالیات و عوارض رو از جیب مردم میزنن، هر روز یه قانون جدید برای دزدی از مردم تصویب۰ میکنن، البته ما هم خیلی زحمت میکشیم، همیشه در حال جوک گفتن هستیم، آقایان و خانم ها و ...راده ها در حال عشق وحال. چاپیدن جز جدا نشدنی از مسولینه، و بدبختی و زدن تو سر همدیگه جز جدانشدنی از ملت ساده لوح ایرانه، با ادعاهای آبکی اینکه باهوش هستیم ، سالیان سال حماقت خودمون رو پوشش دادیم، تا دیگران راحت بدزدند.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    1 0
    مسئولان دزدی نکنن, بله داره
  • تقی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    0 2
    همه اینها فیلمهای تبلیغاتیه اگر کارفرما چه دولتی جه بخش خصوصی طی سال حقوقی را چندین مرتبه اضافه کند نهایتا افزایش هزینه حقوقی تاثیر مستقیم در قیمت تمام شده کالاها را خواهد داشت و باعث افزایش قیمتها وتورم میگردد نماینده ها اگر توان وسواد دارند جلوی افزایش نرخ ارز و طلا و سایر کالاها را بگیرند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
    1 0
    آنقدر کار آفرینان وکا رفرمایان رو بزرگ کردید که دیگه کسی به معیشت کارگران اهمیت نمیده،دولت هم زورش نمیرسه،چون خود دولت مجبوره هم موازی با اونها حرکت کنه،قانون رسمی کردن کارگرها به کجا رسید که این طرح بخواد برسه،قانونی وجود نداره،اگه هم باشه،اول راه دور زدنش رو میگن بعد اونو تصویب میکنن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین