بلاتکلیف سال!

وضعیت ستاره وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد به نحوی است که بین وزن 97 کیلوگرم و 86 کیلوگرم مانده است.

محسن وظیفه: کامران قاسمپور که در مسابقات زاگرب برای رسیدن به المپیک در وزن 97 کیلوگرم کشتی گرفت و عملکرد ناامید کننده‌ای داشت حالا برای رسیدن به دوبنده تیم ملی دوباره قرار است که در همین وزن آزمایش شود.
این شرایط یعنی ادامه بلاتکلیفی برای بهترین کشتی‌گیر ایران در این چند سال اخیر.
ظاهراً کادرفنی با وجود درخشش امیرعلی آذرپیرا در مسابقات بین‌المللی زاگرب در وزن 97 کیلوگرم، هنوز دلگرم نیست و شاید این احساس وجود دارد که اگر کامران برسد شرایط برای تیم ملی در این وزن بهتر می‌شود. به همین دلیل باز هم می‌خواهد کامران را در این وزن امتحان کند.
تصمیمی مهم و البته کمی گنگ که چرا باید با وجود عملکرد ناامید کننده در این وزن دوباره امتحان شود؟
بر اساس شنیده‌ها کادر فنی برای حضور در مسابقات بین‌المللی یاشاردوغو می‌خواهد کامران را در وزن 97 کیلوگرم امتحان کند؛ این سومین آزمایش جدی او در این وزن است اما در دو آزمایش قبلی کادرفنی به بدترین شکل ممکن جواب گرفته است.
کادرفنی به دنبال ایجاد یک فرصت جدید برای ستاره کشتی دنیا در وزن 92 کیلوگرم برای رسیدن به المپیک در وزن 97 کیلوگرم است اما واقعیت این است که خود کامران قاسمپور علاقه‌ای به حضور در این وزن ندارد.
کامران که حالا 91 کیلوگرم وزن دارد، می‌خواهد به 86 کیلوگرم برگردد و شانسش را در این وزن امتحان کند؛ موضوعی که خیلی باب میل کادرفنی نیست.
کادرفنی می‌خواهد شرایط به نحوی فراهم شود که هم حسن یزدانی را داشته باشد و هم کامران قاسمپور؛ حسن یزدانی خودش را بعد از بهبودی کتف به 86 کیلوگرم برساند و کامران هم خودش را به 97 کیلوگرم.
کامران خودش 86 کیلوگرم را می‌خواهد و شانس موفقیتش در این وزن را بیشتر می‌داند.
با توجه به شرایط وزنی هم که دارد رسیدن به 86 کیلوگرم بسیار آسان‌تر و بهتر از 97 کیلوگرم است. کامران همین الان که در بلاتکلیفی است 91 کیلوگرم وزن دارد و اگر خودش را تحت فشار بگذارد حتماً به زیر 90 کیلوگرم هم می‌رسد و این یعنی مشکلی برای حضور در 86 کیلوگرم پیدا نمی‌کند اما رسیدن به 97 کیلوگرم نیاز به پر کردن وزن و ساختن عضله است که به این آسانی ممکن نیست.
هنوز مشخص نیست که اصرار کادرفنی باری فرصت دادن دوباره به کامران چه دلیلی دارد اما اگر قرار است کامران به المپیک برسد و به درد تیم ملی بخورد، حتماً در وزن 97 کیلوگرم نخواهد بود. این موضوع را همه در زاگرب دیدند و مهم‌تر از علاقه خود کشتی‌گیر است که رسیدن به وزن 97 کیلوگرم را باور ندارد؛ اگر هم داشت بعد از زیری که از کایل اسنایدر در زاگرب گرفت و نتوانست پای حریف را بالا بیاورد تمام این باور فرو ریخت.
بهتر است کادرفنی هم تکلیف خودش را مشخص کند، هم تکلیف کامران قاسمپور را. ادامه این روند به ضرر کشتی ایران است؛ یکی از با استعدادترین کشتی‌گیران حال حاضر ایران این روزها را در سردرگمی سیر می‌کند و این به سود هیچ‌کس نیست.
کامران با این وضعیت شرایط سخت‌تری را باید تجربه کند و این حتماً می‌تواند به افزایش خطر مصدومیت‌های او کمک کند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =