واکنش وزیر نفت به انفجار خط لوله اصلی گاز/ اوجی: قول می‌دهیم تا عصر امروز قطعی‌های موردی گاز رفع شود

وزیر نفت گفت: در ساعات اولیه که انفجار خطوط اصلی گاز اتفاق افتاد با آمادگی‌ای که از قبل داشتیم سریعا آرایش شبکه را تغییر دادیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران درباره اقدام خرابکارانه در خطوط اصلی سراسری گاز و قطع گاز سه استان در نیمه شب گذشته گفت: ما از ساعات اولیه این اتفاق در شرکت ملی گازو قبل تر از آن آمادگی لازم را در همه تاسیسات نفتی و گازی داشتیم و می دانستیم با این اتفاقاتی که در منطقه رخ داده است و حضور پرشوری که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند، دشمنان به دنبال ایجاد چالش برای مردم هستند.

وزیرنفت ادامه داد: در ساعات اولیه که انفجار خطوط اصلی گاز اتفاق افتاد با آمادگی که از قبل داشتیم سریعا آرایش شبکه را تغییر دادیم و در همان ساعات اولیه تیم‌های ما در محل حاضر شدند و خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

وی با بیان اینکه همکاران ما از یک بامداد تاکنون در تلاش برای حل مشکلات خطوط گاز هستند، گفت: اهدافی که دشمنان دنبال می‌کردند برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور این اتفاق رخ نداد و به جز تعداد روستایی که نزدیک خطوط انتقال گاز بودند هیچ استانی دچار قطعی نشدند.

اوجی گفت: تا قبل از ظهر گاز این مناطق وصل خواهند شد و تا غروب امروز تمام خطوط بازسازی و تعمیر می‌شود و در مدار قرار می‌گیرند.

وزیر نفت با بیان اینکه با توجه به تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز کشور ان‌شاءالله هدف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور اتفاق نخواهد افتاد، اظهار داشت: به جز چند روستای نزدیک به محل انفجار گاز سایر مناطق وصل است. قول می‌دهیم تا عصر امروز قطعی‌های موردی گاز رفع شود. در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۹ نیز با اقدام تروریستی مشابهی روبرو شدیم که البته در آن زمان گاز چهار منطقه به صورت موقت قطع شد اما اجازه ندادیم مشکلی برای مردم به وجود بیاید.

محدودیت استفاده از کارت های سوخت فقط مربوط به استان سیستان و بلوچستان است

وزیر نفت با رد شایعات موجود درباره محدودیت استفاده از کارت های سوخت یک استان گفت: رسانه‌های معاند در حال دامن زدن به شایعه محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت در یک استان هستند در حالی که این مساله محدود به استان سیستان و بلوچستان است.

اوجی توضیح داد: محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت فقط محدود به استان سیستان و بلوچستان است که از یک سال و نیم پیش به اجرا درآمده است و هر شهروندی که از استان محل سکونتش به استان دیگر می‌رود می‌تواند به فرمانداری یا استانداری استان مقصد برود و با کدینگ کردن کارت سوختش، از جایگاه‌ها، سوخت دریافت کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =