پشت پرده کاری کرده‌اند که هنوز در تیم‌ملی هستند!

اوشین ساهاکیان از بازیکنان نسل طلایی بسکتبال ایران،پنج سالی است از ایران رفته و در ینگه دنیا در حال سپری کردن زندگی‌اش است.

پریسا غفاری؛ اوشین ساهاکیان از بازیکنان نسل طلایی بسکتبال ایران،پنج سالی است از ایران رفته و در ینگه دنیا در حال سپری کردن روتین زندگی اش است.او هر چند از بسکتبال دوره ولی هنوز با هم تیمی های سابق خود همچون علی باهران،صمد نیکخواه بهرامی و حامد آفاق در تماس است و هر از چندگاهی بازیهای تیم ملی را نگاه می کند ولی هنوز ناراحت این روزهای پر از اتفاقهای عجیب و غریب رشته دانشگاهی کشور است.حتی از اظهارنظرهای برخی از مربیان که نسل طلایی را زیر سئوال برده ابراز ناراحتی می کند.

خوب از شرایط فعلی زندگی در آنجا صحبت کنید؟

شرایط زندگی اینجا سخت شده و اوضاع اقتصادی بعد از کرونا بهم ریخته است.به هر حال من هم از یک فرهنگ و آداب و رسوم دیگر به آمریکا آمدم که بالطبع سازگاری زمان می برد.مهاجرت سخت است و برای کسب درامد و گذران زندگی باید خیلی کار کنید، همین مساله من را از ورزش بسکتبال دور کرده است.همچنین بخاطر سن و سالم نمی توانم در لیگهای معتبر اینجا بازی کنم.بزرگان زیادی برای بازی در اینجا آمدند و رفتند در حالی که خیلی هم مدعی بودند.با همه اینها مجبور شدم مسیر زندگی ام را تغییر بدهم.

اصلا" بسکتبال ایران و NBA را پی گیری نمی کنید؟

از طریق تلویزیون قطعا".اما خیلی کم پیش میاد برای دیدن بازیهای NBA به سالن بروم.البته یکبار بازی ممفیس و لیکرز را به استادیوم لیکرز رفتم و مارلون یکی از خارجی هایی که به ایران آمده بود را دیدم که به عنوان مربی روی نیمکت نشسته بود.ولی چون فاصله ام زیاد بود نتوانستم باهاش گفت و گو کنم.فقط عکسی ازش گرفتم و برایش فرستادم.گله هم کرد که چرا نزدش نرفتم.باور کنید قیمت بلیتها خیلی گران است.

اصلا" بسکتبال بازی نمی کنید؟

یکی از دوستان ارامنه ام من را به محل تمرینات خودش برد.هفته ای دو روز بود.من چندباری رفتم .ولی چون ساعت هشت و نیم شب دورهم جمع می شدند و دیروقت به خانه برمی گشتم تصمیم گرفتم که دیگر نروم.دوسه بار خواب ماندم و دیر به محل کارم رسیدم.

همیشه عاشق موتورسیکلت بودید آیا همچنان این علاقه وجود دارد؟

بخشی از زندگی من است.من همیشه عاشق کارهای عجیب و غریبم.درست ماه می بود که موتوری جدید خریدم.شاید در طول هفته 20 دقیقه هم بیشتر سوار نشوم.

حالا از بسکتبال ایران صحبت کنیم.آیا مسابقات تیم ملی و باشگاهی را تعقیب می کنید؟

کم و بیش.

پس مسابقات ایران را در جام جهانی 2023 دیدید؟

صحنه هایی را دیدم که از خودم خجالت کشیدم.قصد بی احترامی به کسی ندارم، ولی یکسری از افراد داخل زمین بودند که از روی دل سیری بازی می کردند.بی تفاوت بودند.دفاع تعطیل شده و در حمله هم تکنیک خاصی ندیدم. خجالت آور در زمین بازی می کردند.آنها برای پوشیدن پیراهن ملی نجنگیده اند.یکسری که همیشه هستند.معلوم نیست چه کارهایی پشت پرده کرده اند که نامشان هنوز در لیست تیم ملی است. البته تقصیر کار آنها نیستند بلکه کسانی هستند که این بازیکنان را دعوت می کنند. جوان و غیرجوان نداریم کسی باید در تیم ملی بازی کند که قلبش بتپد.باور کنید برخی ها در حد شخصیت این رشته نیستند.

نظری راجع به هاکان دمیر سرمربی تیم ملی دارید؟

من اصلا" نمی شناسمش.بازی ها را از نزدیک ندیده ام که بتوانم درباره اش نظر بدهم.من به اسم این مربی کار ندارم ولی فکر می کنم با سه و چهارماه نمی توان درباره کار یک فرد نظر داد.شما مربی اسپانیا را هم بیارید در این مدت زمان نمی تواند برای ما معجزه کند.این مربی شناخت کافی از بازیکنان ندارد و به مرور زمان باید روی آنها احاطه کامل پیدا کند.نباید یک مربی را براحتی خراب کرد.

فکر می کنی علت این شرایط چیست؟

در بسکتبال ما کسی به همدیگر رحم نمی کند.آدمهایی در بسکتبال هستند که به دنبال خراب کردن شخصیت یکدیگر و منفعت طلبند.غضنفری ،زنده یاد محمود مشحون ،طباطبایی و حالا جواد داوری هر که آمد ، ایراد گرفتند.مربی ایرانی و خارجی برایشان فرق نمی کند چوب لای چرخ آنها می گذارند.ما هیچ وقت به خودمان رحم نمی کنیم و تا زمانی که جامعه بسکتبال شامل رسانه،فدراسیون،بازیکن و هواداران به هم احترام نگذارند و از روی عناد با هم برخورد نکنند بسکتبال ما به روزهای خوشش برنمی گردد.واقعا" ما بازیکنان نسل طلایی و قدیمی کشورمان از کجا به تیم ملی رسیده ایم ؟مسابقات مدارس،مناطق و قهرمان کشوریها داشتیم که به یک تیم واحد رسیدیم.سالهاست فقط به لیگ نگاه می کنیم.مگر در لیگ کدام بازیکن پرورش پیدا می کند.باشگاههایی که دید درآمدزایی به بازیکن دارند نه پرورش یک استعداد.ماها آنقدر باختیم تا به قهرمانی آسیا رسیدیم.اینقدر بی منطق نباشیم و بیایید در جامعه بسکتبال به هم رحم کنیم.

فکر می کنم این فضای مجازی هم کم تاثیرگذار نیست؟

کاملا" درست می گویید.خدا لعنت کند کسی که این اینستاگرام را خلق کرد تا اینقدر مردم بدون رعایت جایگاه و شخصیتها براحتی به هم توهین می کنند.

راستی شما در گفت و گویی با یکی از سایت ها از اظهار نظر یکی از مربیان ناراحت شده بودید.جریان چه بود؟

آقای هاشمی اظهار نظر کرده بود که نسل طلایی وجود ندارد و خدا، حامد حدادی را به یک نسل هدیه داد .من هم در جواب او گفته بودم که پس حدادی را یک به پنج بگذارید بازی کند.اما بحث من اصلا" حدادی نبوده بلکه می خواستم نظر این مربی را زیر سئوال ببرم.در ضمن می خواهم الان بگویم آقای هاشمی کی تو رو به ما هدیه داد؟!نمی دانم برخی ها واقعا چه کرده اند که جلسات انتحاری می گذارند تا بیاینند 5 نفر را خراب کنند.

از جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال بگویید.کار ایشان را قبول دارید؟

ببینید هیچ فردی در این دنیا بی عیب نیست.اما به نظرم داوری تمام سعی اش را دارد تا بسکتبال را درست اداره کند اما هستند که در این میان او را برای انجام کار آزاد نمی گذارند و مرتبا در حال خراب کردنش هستند.به نظرم به هر کس همانند مربی،بازیکن و رئیس باید فرصت داد تا به آن سازندگی برسد.امیدوارم بتواند روزهای موفقی را در بسکتبال داشته باشد.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1879593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =