۸۰ روز تلاش و موفقیت در ژیمناستیک ایران؛ در حوالی سهمیه المپیک

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: ما یک جلسه فنی شاخه هنری را برگزار کردیم تا برنامه ریزی‌های لازم برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک انجام شود و بلافاصله از یک روز پس از آن اردوی تیم ملی هنری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ زهرا اینچه‌درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص اقدامات این فدراسیون در سال گذشته اظهار داشت: حدود ۸۰ روز پیش بار دیگر ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده گرفتم. در این مدت تلاش کردیم از هر لحظه از فرصتی که در اختیار داشتیم در جهت پیشبرد برنامه‌های فدراسیون استفاده بهینه را ببریم و بر همین اساس در زمانی کمتر از ۴۸ساعت پس از حضور مجددم در فدراسیون، جلسه فنی شاخه هنری را برگزار کردیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک انجام شود و بلافاصله از یک روز پس از آن اردوی تیم ملی هنری آغاز شد.

وی افزود: تاکنون ملی پوشان ما در ۳ جام جهانی مصر، آلمان و جمهوری آذربایجان شرکت کردند و ۳ صعود به فینال این رقابت‌ها و یک مدال نقره داشتیم. هر ۳ جام جهانی، رقابت‌های کسب سهمیه المپیک پاریس محسوب می‌شوند و خوشبختانه مهدی الفتی با کسب امتیازات لازم در این رقابت‌ها در حال حاضر با قرارگیری در رنک اول کسب سهمیه، شانس زیادی برای حضور در المپیک پاریس دارد و اگر این کسب سهمیه رخ دهد یک تاریخ‌سازی بزرگ دیگر در ورزش کشورمان رخ داده است. البته برای رسیدن به هدف باید این ژیمناست حضور موفقی در جام جهانی قطر نیز داشته باشد.

اینچه‌درگاهی ادامه داد: ما برای بار اول در تاریخ فعالیت‌مان توانستیم نام یک داور منتخب المپیکی را به ثبت برسانیم. این توفیق بزرگ با تلاش او و فدراسیون در سایه برنامه‌ریزی دقیق چندین ساله برای کسب امتیازات لازم حاصل شده است.

رییس فدراسیون ژیمناستیک اضافه کرد: با وجود نیاز به حجم کار بالا و دشواری های زیادی که در اعزام تیم ملی هنری به جام‌های جهانی متحمل شدیم اما از دیگر برنامه‌ها غافل نماندیم و لیگ باشگاه‌های هنری مردان کشور را در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار کردیم. در لیگ جوانان ۲۰ و در لیگ بزرگسالان ۲۱ تیم حضور داشتند و همه ژیمناست‌های مطرح در این رقابت‌ها شرکت کردند. ضمن اینکه در لیگ جوانان، تعدادی از پدیده‌ها و استعدادهای ژیمناستیک ایران شناخته و به اردوی تیم جوانان فراخوانده شدند. اردوی نخست این تیم برگزار شد و امیدواریم تیم جوانان بتواند نسل طلایی ژیمناستیک ایران باشد.

وی گفت: همچنین لیگ باشگاه‌های ژیم فورآل بانوان کشور را با حضور ۸۰ تیم و بالغ بر ۱۶۰۰ ژیمناست برگزار کردیم. حضور این تعداد تیم و ژیمناست در لیگ ژیم فورآل، مایه مباهات من و همکارانم در فدراسیون ژیمناستیک است و امیدوارم در سال آینده هم شاهد برگزاری چنین رویدادهایی باشیم. در بحث اموزش نیز کلاسهای متعدد داوری و مربیگری متعدد برگزار شده است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: ما نگاه جدی به رشته المپیکی ترامپولین داریم و بر همین اساس اردوهای تیم ملی ترامپولین در حال برگزاری است. قرار است این تیم برای اولین بار در همه رده‌های سنی به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شود. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای شاخه‌هایی ایروبیک وآکروژیم هستیم.

وی در پایان یادآور شد: در کنار همه این اقدامات موظف هستیم مقدمات برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک را تا اواخر اردیبهشت فراهم کنیم. امیدوارم بتوانیم در تاریخ اعلام شده انتخابات را برگزار کنیم. امیدوارم سال پیش رو سالی موفق برای ژیمناستیک و دیگر رشته‌های ورزشی کشور باشد.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =