عربستان قیمت نفت را برای این مشتریان افزایش داد

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان از افزایش قیمت رسمی فروش نفت به مشتریان آسیا و مدیترانه برای تحویل در ماه مه خبر داد.

به خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از رویترز، شرکت سعودی آرامکو با انتشار بیانیه‌ای قیمت رسمی فروش نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی و مدیترانه‌ای در ماه مه افزایش داد.

شرکت سعودی آرامکو قیمت رسمی فروش نفت را به مبلغ 2 دلار برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد که ۳۰ سنت بالاتر از قیمت تعیین‌شده در ماه آوریل است.

بر اساس نظرسنجی رویترز از پنج منبع پالایشگاهی، انتظار می‌رفت قیمت نفت خام سبک عربی برای مشتریان آسیایی افزایش یابد. قیمت این نوع نفت خام ۲۰ تا ۳۰ سنت برای هر بشکه نسبت به ماه آوریل افزایش یافته است.

قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عربی برای مشتریان مدیترانه‌ای آرامکو برای تحویل در ماه مه نیز ۱۰ سنت کمتر از نفت خام برنت در بورس بین‌قاره‌ای (ICE) تعیین شد که از تخفیف ۲۰ سنتی در ماه آوریل کمتر است.

قیمت رسمی فروس نفت خام سبک عربی این شرکت برای مشتریان شمال غرب اروپا و آمریکا در این ماه تغییری نمی‌کند و به‌ترتیب ۳۰ سنت بالاتر از نفت خام برنت در بورس بین‌قاره‌ای (ICE) و 4 دلار و ۷۵ سنت در مقایسه با شاخص نفت خام ترش آرگوس است.

آرامکو قیمت‌های ماه مه خود را برای انواع سنگین‌تر نفت خام نیز افزایش داد.

این منابع پیش از انتشار قیمت‌ها عنوان کردند که انتظار می‌رود محدودیت عرضه انواع متوسط و سنگین نفت‌خام به‌دلیل اجرای عملیات تعمیر و نگهداری میدان‌های نفتی در عربستان، کاهش تولید اوپک‌پلاس و افزایش مصرف داخلی چند کشور تولیدکننده خاورمیانه سبب افزایش قیمت‌های رسمی فروش نوع متوسط و سنگین نفت خام عربی عربستان سعودی در ماه مه شود.

آرامکو قیمت‌های نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه گذشته بر اساس بازده و قیمت محصولات تعیین می‌کند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =