رقابت مثبت زارع‌پور و طالبان برای گسترش شبکه فیبر نوری

وزرای ارتباطات ایران و افغانستان در تلاشند تا شبکه فیبر نوری را در کشور خود توسعه دهند؛ اما در شرایطی که گسترش شبکه فیبر نوری در ایران با مشکلات متعددی از قبیل عدم تأمین تجهیزات مناسب و کمبود نقدینگی روبه‌رو است، دولت طالبان از چین خواسته است تا سراسر افغانستان را به فیبر نوری مجهز کند.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در شرایطی بر گسترش شبکه فیبر نوری در کشور تأکید می‌کند که مدیران اپراتورهای ثابت و همراه با توجه به مشکلات مودم‌های بی‌کیفیت داخلی، عدم توانایی تأمین تجهیزات، همکاری نکردن شهرداری‌ها و کمبود نقدینگی، اهداف تعیین‌شده را خیالی می‌دانند. (برای آگاهی از جزئیات دردسرهای توسعه شبکه فیبر نوری، اینجا را کلیک کنید).

به گزارش خبرآنلاین، در این بین، انتشار خبری از وزارت مخابرات افغانستان نشان داد که طالبان هم در صدد گسترش شبکه فیبر نوری است.

متن خبر به شرح زیر است:

وزارت مخابرات خواهان گسترش فایبر نوری از مرز چین تا واخان شد

رقابت مثبت زارع‌پور و طالبان برای گسترش شبکه فیبر نوری

نجیب‌الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، خواهان گسترش کیبل فایبر نوری در مرز میان افغانستان و چین تا واخان بدخشان از سوی این کشور شده است.

نجیب‌الله حقانی این اظهارات را در دیدار با سفیر چین در کابل بیان کرده است.

به گفتهٔ سخنگوی این وزارت، ژاو شینگ سفیر چین در کابل در این دیدار گفته که بیجینگ علاقه‌مند گسترش فایبری نوری از طریق واخان است.

عنایت‌الله الکوزی سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت: «کشور چین می‌تواند با استفاده از موقعیت جغرافیایی افغانستان به جای استفاده از راه طولانی کشورهای همسایه به یک راه کوتاه و آسان با افغانستان وصل شود در این دیدار سرپرست وزیر افزود که چین و افغانستان با احترام متقابل به هم می‌توانند روابط اقتصادی خود را گسترش دهند».

عنایت‌الله الکوزی از قول سفیر چین در کابل نوشته که بیجینگ در طول تاریخ روابط خوبی با افغانستان داشته و در تلاش است تا این روابط را قوی‌تر و پایدارتر کند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    15 2
    چقدر این دو نفر از نظر تفکر به هم نزدیک هستند
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    19 3
    همین مانده که حصرت افغانستان را بخوریم
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 0
    چه نور در نوری بشه امیدواریم همین سرعت نت بر پایه نسیم ، یهو به سرعت نور غیب نشه!
  • ابراهیم IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 4
    با طالبان....... 😭😭😭😭😭
  • مهم نیست IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 0
    چه کسی می دونه روز میاد که نور ساده بر انسان ها حکم می کند؟
  • علی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 6
    ببین به کجا مارو رسوندن که باید با اونا رقابت کنیم
  • احسان IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 0
    کلاه خودتون رو قاضی کنید، خدایی چقدر بی انصافی! پروژه فیبر نوری با این وسعت اگه تو ایران اجرا بشه میدونید چقدر وضع اینترنت و کل جامعه رو متحول میکنه؟! حالا چون زارع پور عضو جناح رقیبتونه، هی کارای خوبشو تخریب کنید
  • محمد IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    تنها جایی که دوست دارم پیشرفت کنه افغانستان چون دوست دارم افغانیا برگردن کشورشون
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    خدایا خداوندا تو خودت همه ی مریضا رو شفا بده همه خوب میدونید که مریضی قلب یک مریضی عادی نیست و برای شفا به یکجور معجزه نیاز هست که امیدوارم خداوند معجزه اش را دریغ نکند و نویسنده این خبر را شفای عاجل عنایت کند البته شرط شفا این است که نویسنده خودش قلبا از مریضی درون قلبش توبه کند و الا خداوند بر مریضی اش خواهد افزود فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا خود نویسنده خبر بهتر میتواند منظورم را درک کند
    • تنها IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 1
      متاسفم آدم فروش .... این خرابکارها موریانه ها...بیرون دارن میخورن هرچی هست مواظب باشید مثل فلسطین نشین .آمدن از خونه شون انداختن بیرون صهیونیست