کدام خیابان مشهد به نام شهید «آیت ا... سیدابراهیم رئیسی(ره)» نامگذاری شد؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از نامگذاری یکی از پرترددترین و نزدیک‌ترین خیابان‌ها به حرم مطهر رضوی، به نام شهید خدمت، «آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی(ره)» خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفتگویی با اشاره به شهادت حضرت آیت‌ا... رئیسی(ره)، رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر، مخلص و ولایی کشورمان و جمعی از همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، اظهارکرد: برهمین اساس، اعضای شورای اسلامی شهر تصمیم بر این گرفتند که به منظور پاسداشت خدمات و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، یکی از معابر اصلی شهر را به نام ایشان مزین نمایند.

وی گفت: جلسات کارشناسی مختلفی در این خصوص برگزار و گزینه‌های متعددی مطرح شد که کمیته نامگذاری بیش از 10 مورد پیشنهادی را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارائه نمود.

حجت‌الاسلام منصوریان افزود: سرانجام اعضای شورای شهر، با لحاظ جمیع جهات، حدفاصل تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهمسطح حافظ را به نام «شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی(ره)» نامگذاری کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و بافت پیرامونی بارگاه امام‌رضا(ع)، اغلب نام‌های علماء دینی است، تصریح کرد: حضرت آیت‌ا... رئیسی(ره) هم عضو مجلس خبرگان و از عالمان شاخص و بارز اسلام بودند و بیشترین مناسبت و تقارن را با دیگر نام‌های معابر و خیابان‌های اطراف دارد.

حجت‌الاسلام منصوریان گفت: از سوی دیگر، زائران و مجاوران نیز بیشترین ارتباط و پیوند را با خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی دارند و نام و یاد شهید آیت‌ا... رئیسی(ره) پیوسته در اذهان عموم ساری و جاری خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =