۰ نفر
۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
اروپاگردی با ویزای شینگن

به دلیل زیبایی‌های بی اندازه برخی کشورهای اروپا مانند فرانسه، ایتالیا و انگلیس، عده زیادی در پی اروپاگردی با ویزای شنگن هستند

به دلیل زیبایی‌های بی اندازه برخی کشورهای اروپا مانند فرانسه، ایتالیا و انگلیس، عده زیادی در پی اروپاگردی با ویزای شنگن هستند. در واقع این ویزا یکی از راه‌های ورود به این کشورها به دلایل مختلف برای چند روز است تا بتوان از جاذبه‌های تجاری و گردشگری آن بازدید کرد. طبق گفته کارشناسان این حوزه، این راه یکی از ساده‌ترین و بهترین شیوه‌ها برای سفر به قاره اروپا است و راه‌های دیگر معمولا چالش‌هایی را با خود به همراه دارد. برای این که بدانید ویزای شینگن چیست و چگونه می‌توان نسبت به اخذ آن اقدام کرد، این مطلب را هرگز از دست ندهید.

ویزای شنگن چیست؟

در قدم اول باید به این نکته پرداخته شود که اصلا ویزای شینگن چیست؟ خود این ویزا چهار دسته را شامل می‌شود که هر یک متناسب با کاربردها و اهداف گوناگون است. ویزای شینگن بیشتر برای سفرهای ترانزیتی یا اقامت کوتاه مدت استفاده می‌شود که بسته به نیاز و در مواردی استثنا تا ۱۸۰ روز هم اعتبار پیدا می‌کند.

پیش از آغاز سفر باید مدت اعتبار این ویزا را تعیین کنید تا اخذ آن راحت‌تر باشد. ویزای شینگن صرفا توسط کشورهای عضو شینگن پذیرفته می‌شود و برای باقی کشورهای اروپایی باید از روش‌های دیگری بهره برد.

خوشبختانه اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی عضو شینگن هستند که از بین آن‌ها می‌توان سوئد، فرانسه، آلمان، هلند، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، یونان و دانمارک را نام برد. سایر کشورهای عضو نیز در ادامه لیست شده‌اند:

  • مجارستان
  • ایسلند
  • لوکزامبورگ
  • اسلوونی
  • اسلواکی
  • مالت
  • بلژیک
  • پرتغال
  • لیتوانی
  • نروژ

اروپاگردی با ویزای شینگن

شرایط اخذ ویزای شینگن

به مهم‌ترین بخش مطلب یعنی شرایط اخذ ویزای شینگن می‌رسیم که برای شهروندان غیر اروپایی در نظر گرفته شده است. در بالا اشاره شد که دارندگان این ویزا قادر به اقامت کوتاه مدت به یکی از این کشورهای اروپایی و استفاده از بسیاری خدمات در آن هستند. ویزای کشور توسط هر یک از کشورهای عضو شینگن صادر می‌شود تا فرد بتواند راهی آن سرزمین شود. ضمنا امکان سفر از یکی از کشورهای عضو شینگن به کشورهای دیگر گفته شده وجود دارد.

از مهم‌ترین نکات برای اخذ ویزای شنگن باید به ارائه مدارکی به سفارت‌خانه‌ مربوطه اشاره داشت. شما باید با چنین مدارکی، کشور مقصد را برای دریافت این ویزا قانع کنید. فرد بعد از اتمام مهلت ویزای شینگن خود باید به ایران بازگردد. در غیر این صورت حضور او در کشور اروپایی غیرقانونی خواهد بود. شرایط دریافت این ویزا با توجه به هدف مسافران متفاوت است.

ضمن این که هر یک از سفارت‌ها و کشورها، شرایط و مقررات خود را برای ارائه این ویزا دارند. شرایط سنی و سابقه سفر از مواردی است که در سفارت‌خانه‌ها با دقت بررسی می‌شود تا فرد مشکلی برای ورود به کشور اروپایی نداشته باشد. البته شباهت‌هایی در این مدارک و مقررات به چشم می‌خورد که بد نیست در ادامه به آن‌ها توجه کنید.

  • دو عکس رنگی بیومتریک و با رعایت قوانین و استاندارهای خواسته شده در سایت هر سفارت
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و همچنین وجود ۲ صفحه خالی در آن
  • همراه داشتن پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق و اتفاقات
  • مدارک مالی برای بررسی تمکن مالی لازم به منظور سفر و پرینت گردش حساب ۴ تا ۶ ماهه
  • ارائه مدارک شغلی معتبر با سوابق و مدارک مربوط به بیمه
  • برگه رزرو هتل یا دعوتنامه اقدام و آشنایان در کشور مقصد
  • تمام رسیدهای پرداخت هزینه‌های مرتبط با آن سفارت‌خانه
  • ارائه مدارک برای اثبات هدف سفر و محل اقامت

البته قوانین و مدارک دیگری جهت اخذ ویزای شینگن وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر باید به سفارت‌خانه مربوطه مراجعه کنید.

مدت زمان صدور ویزای شینگن

بعد از تکمیل مدارک و ارائه آن‌ها به سفارت، یک قدم دیگر پیشروی خواهید کرد. سپس این اسناد توسط افسر سفارت بررسی می‌شود تا نقصی در این میان نباشد. کاربران زیادی این سوال را داشتند که اخذ ویزای شینگن بعد از اتمام این مراحل چه زمانی انجام می‌شود؟ در پاسخ باید گفت حدود ۱۵ الی ۳۰ روز زمان نیاز است تا سفارت به درخواست شما پاسخ داده و ویزا را در اختیارتان قرار دهد. در صورت رد صلاحیت شما، حدود یک ماه برای ارسال نامه اعتراضی و دفاع از خود زمان خواهید داشت.

سخن پایانی؛ رزرو بلیط کشورهای اروپایی

حال که با ویزای شنگن و شیوه دریافت آشنا شدید، شاید مایل به دریافت آن باشید. با طی کردن برخی مراحل و ارائه مدارکی می‌توان این ویزا را اخذ کرد. قدم بعدی برای برنامه‌ریزی سفر، تهیه بلیط هواپیمای مقصد یعنی کشورهای اروپایی است. غیر از آن، رزرو بلیط هتل در آن کشور نیز اهمیت دارد.

هر یک از محله‌ها و شهرهای این کشورها دارای هتل‌هایی برای سلایق و نیازهای گوناگون هستند که می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام به رزروشان کنید. به علاوه، امکان رزرو تور مسافرتی یکی از این کشورها یا ترکیبی از آن‌ها به چشم می‌خورد. همه این خدمات در سایت علی بابا وجود دارد و شما با وارد شدن به بخش کشورهای اروپایی می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای مسافرت خود به این قاره داشته باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =