قیمت لوله آهنی سیاه درزدار در اندازه های مختلف

لوله آهنی سیاه درزدار برای انتقال سیالات کاربرد زیادی دارد که به‌منظور تعیین قیمت این محصول باید معیارهایی همچون برند، سایز، ضخامت، نرخ ارز، هزینه‌های مربوط به بارگیری و کیفیت مواد اولیه را برررسی کرد. در جدول زیر مشخصات مربوط به برخی از لوله‌های درزدار ذکر شده است:

آنچه لازم است درباره لوله آهنی سیاه درزدار بدانید

نوعی از لوله‌های صنعتی که با استفاده از ورق سیاه ساخته می‌شوند با این عنوان معروف هستند که به‌طور کلی به‌کارگیری فرایند جوشکاری برای اتصال 2 طرف ورق باعث شده تا به‌صورت درزدار باشند.

لوله آهنی سیاه درزدار هیچ روکشی ندارد و به‌دلیل ایجاد لایه‌ای از اکسید آهن معمولا ظاهری تیره‌رنگ دارد. برای اتصال آن‌ها به یکدیگر می‌توان از روش‌هایی همچون رزوه، زانویی یا جوشکاری استفاده کرد.

فرایند تولید لوله آهنی سیاه درزدار

برای شروع فرایندهای مربوط به تولید لوله‌های سیاه درزدار باید ورق‌های نورد گرم را به‌عنوان ماده اولیه آماده کرد که به‌صورت کویل در اختیار تولیدکنندگان لوله‌های صنعتی قرار می‌گیرند، سپس مراحل زیر ادامه پیدا می‌کند.

  • برش دادن ورق های فولادی
  • جوشکاری لبه لوله های سیاه درزدار
  • انجام آزمایش های فنی برای کنترل کیفیت لوله آهنی سیاه درزدار

انواع لوله درزدار سیاه کدام است؟

مشخصه‌هایی که می‌توان براساس آن‌ها لوله‌های سیاه درزدار را در گروه‌های مختلفی قرار داد شامل وزن، نوع کاربرد و روش جوش است که متناسب با نیاز کاربران اجرا می‌شوند.

تقسیم بندی لوله آهنی سیاه درزدار براساس وزن

درنظرگرفتن دیواره نازک‌تر برای تولید لوله‌های سیاه درزدار باعث می‌شود تا وزن کم‌تری داشته باشند و در دسته مدل‌های سبک قرار بگیرند. این محصول معمولا مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

در دمای بالا و هنگام برخورد با مواد شیمیایی، لوله‌های سیاه درزدار که وزن کم‌تری دارند کارایی قابل قبولی از خود نشان می‌دهند و امکان انجام عملیات آب‌کاری را برای شما فراهم می‌کنند.

مشخصه‌های بارز دیگری که در این گروه از لوله‌های سیاه درزدار دیده می‌شود، انعطاف‌پذیری بالا و دقت ابعادی مناسب است که برای ساخت سیستم آب‌رسانی ساختمان کاربرد زیادی دارند.

قیمت لوله آهنی سیاه درزدار در اندازه های مختلف

انواع لوله درزدار سیاه با توجه به نوع جوش

تجهیزات و روش‌های متنوعی برای ساخت لوله‌های درزدار سیاه به‌کار می‌رود که استفاده از آن‌ها روی تعیین میزان مقاومت و ویژگی‌های ساختاری محصول نهایی بسیار موثر است که عبارت‌اند از:

  • اسپیرال: ورقی که در این روش برای ساخت لوله صنعتی سیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد با کمک یک دستگاه به حالت مارپیچی در می‌آید و درز بین 2 طرف نیز به‌صورت قوسی جوش داده می‌شود.
  • درز مستقیم با جوش الکتریکی: استفاده از فرایند جوشکاری مقاومت الکتریکی نیز یکی از شیوه‌های تولید لوله آهنی سیاه درزدار است.
  • درز مخفی: به‌منظور ساخت این مدل از لوله‌های سیاه درزدار از جوشکاری ذوب الکتریکی استفاده می‌کنند که ساختار مستحکمی را برای محصول نهایی به‌وجود می‌آورد.
  • فرکانس بالا: انجام جوش‌کاری با استفاده از فرکانس بالا یکی از شیوه‌های مدرن به‌شمار می‌رود که بعداز اعمال فرایند حرارتی، جوش داخلی و خارجی برای ازبین‌بردن مشکلات سطحی در طول لوله انجام خواهد شد.

انواع لوله درزدار سیاه متناسب با نوع کاربرد

از لوله‌های سیاه درزدار برای مصارف مختلفی استفاده می‌شود که این معیار در تقسیم‌بندی این محصول نقش مهمی را ایفا می‌کند. بر همین اساس باید به مدل‌هایی همچون جدارچاه عمیق، داربستی، صنعتی، تست گاز و آب اشاره کرد.

هرکدام از حوزه‌های کاربرد لوله آهنی سیاه درزدار به مشخصات فنی و ویژگی‌های ساختاری خاصی نیاز دارند که باید با بررسی دقیق توسط کارشناسان، در هنگام تولید این محصولات اعمال شوند.

نکات مهم برای خرید لوله آهنی سیاه درزدار

خرید محصولات فولادی به‌دلیل کاربرد در بخش‌های حساسی از صنایع، باید با دقت و بررسی بیشتری انجام شود که برای این منظور درنظرگرفتن برخی از نکات بسیار اهمیت دارد.

یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به کیفیت لوله‌های سیاه بدون درز است که درصورت اطمینان از این مورد دیگر نگرانی خاصی دررابطه‌با ایجاد آسیب یا خرابی زودهنگام برای این محصولات ندارید.

بهتر است سعی کنید فروشنده‌ای را انتخاب کنید که تنوع بالایی از لوله آهنی سیاه درزدار را متناسب با سایز، ضخامت، وزن و نوع کاربرد عرضه کند تا پیداکردن محصول موردنظرتان راحت‌تر باشد.

همانطور که در سایت آهن آنلاین عنوان شده است: با توجه به اختلاف قیمت لوله درزدار در برندهای مختلف، آگاهی از میزان کیفیت هر یک از این برندها و نیز کاربرد آن‌ها در جایگاه‌های مختلف، قبل از خرید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

حال که اطلاعات کافی دررابطه‌با لوله‌های سیاه درزدار در اختیار دارید باید گفت که لوله گالوانیزه نیز یکی از انواع محصولات پرکاربرد به‌شمار می‌رود که دارای یک پوشش ضدزنگ است و شما می‌توانید با مراجعه به سایت آهن یک نسبت به استعلام قیمت و خرید این محصول اقدام کنید.

جمع‌بندی

دلیل نام‌گذاری لوله آهنی سیاه درزدار این است که برای ساخت این محصول از ورق‌هایی استفاده می‌کنند که بر اثر انجام فرایندهای حرارتی لایه‌ای از اکسید آهن روی آن قرار دارد و ظاهری کدر به لوله می‌بخشد.

قسمتی که ورق‌های فولادی به یکدیگر می‌رسند تا ساختار لوله شکل بگیرد نیز با استفاده از روش‌های مختلفی جوش داده می‌شود که عامل اصلی در ایجاد درز است. در زمان بررسی قیمت این محصول نیز درنظرگرفتن برخی از عوامل تاثیرگذار، اهیمت زیادی دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =