۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
آموزش نحوه شستشو و نگهداری از شلوار لینن

شلوار لینن، جزو آن دسته از لباس‌های وفاداری محسوب می‌شود که اگر نحوه درست شستشو و نگه‌داری از آن را بدانید می‌تواند تا مدت‌های طولانی با حفظ کیفیت و ثبات رنگ، می‌تواند یکی از پایه ثابت‌های استایل شما در روزهای سال باشد.

شلوار لینن، جزو آن دسته از لباس‌های وفاداری محسوب می‌شود که اگر نحوه درست شستشو و نگه‌داری از آن را بدانید می‌تواند تا مدت‌های طولانی با حفظ کیفیت و ثبات رنگ، می‌تواند یکی از پایه ثابت‌های استایل شما در روزهای سال باشد. پارچه لینن، یکی از خوش قلق‌ترین پارچه‌ها زمان شستشو محسوب می‌شود و نگه‌داری از آن، سختی و دردسرخاصی ندارد و برای شستشوی اصولی شلوار لینن، تنها کافی است به یکسری از نکات ساده در زمان شستشو دقت کنید تا عمر شلوار لینن‌تان، بیشتر شود و بتوانید مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

۸ نکته مهم‌ برای نگه‌داری اصولی شلوار لینن

پروسه نگه‌داری شلوار لینن، به روش شستشو، خشک کردن و اتو کشی آن مربوط می‌شود، برای اینکه به صورت درست از شلوار لینن‌تان نگه‌داری کنید و به سلامت بافت پارچه آن آسیب نزنید باید به نکته‌های مراقبتی از شلوار لینن، در هر ۳ مرحله‌، دقت کنید، در ادامه ۸ تا از مهم‌ترین نکات ضروری برای نگه‌داری اصولی شلوار لینن، مرور می‌شود برای اینکه بتوانید به صورت صحیح، از شلوار لینن‌تان مراقبت کنید، نکته‌هایی که در ادامه گفته می‌شوند را با دقت مطالعه کنید. برای خرید لباس لینن میتوانید به تهران تاپ ، معرفی کننده بهترین فروشگاه های اینترنتی مراجعه نمایید

تفکیک شلوارهای مشکی و سفید

قدم اول شسشتوی درست شلوار لینن، به تفکیک شلوارهای لینن بر اساس رنگ محسوب می‌شود، شما باید زمان شستن شلوار لینن، قبل از انجام هر کاری به فکر جدا کردن شلوارهای تیره و روشن باشید، چون اگر حواس‌تان به این نکته نباشد و ناخواسته شلوارهای لینن سیاه و سفید را با هم، داخل ماشین لباسشویی بیاندازید، احتمال ایجاد دردسر با ترکیب شدن رنگ سیاه و سفید شلوارهای تیره و روشن وجود دارد.

شستشو با آب ولرم

برای شستن شلوار لینن، به سراغ درجه آب ولرم ماشین لباسشویی بروید، دمای خیلی بالا موجب شل شدن الیاف پارچه لینن شلوار شما خواهد شد و آب بیش از حد سرد نیز، قدرت چندانی برای از بین بردن آلودگی‌ها و لک‌های روی لباس شما نخواهد داشت، پس حتما همیشه موقع شستن شلوار لینن در ماشین لباسشویی از درجه آب ولرم استفاده کنید تا لباس شما با کم‌ترین ریسک آسیب‌دیدگی، کاملا تمیز و خوشبو شود.

استفاده از سیکل ملایم

شاید تصور کنید که استفاده از تندترین دور شستشوی ماشین لباسشویی، با افزایش تمیزی و قدرت پاک کنندگی آلودگی‌های از روی شلوار لینن شما رابطه داشته باشد اما بهتر است بدانید که این طرز فکر کاملا غلط است و استفاده از سیکل‌های قوی شستشو نه تنها به افزایش تمیزی و درخشش شلوار لینن شما کمکی نخواهد کرد بلکه این کار به سلامت الیاف پارچه لینن شما نیز آسیب می‌رساند و کیفیت و زیبایی شلوار شما را از بین‌ می‌برد، پس با توجه به این نکته بهتر است که همیشه موقع شستن شلوار لینن با ماشین لباسشویی از سیکل‌های شستشوی ملایم، استفاده کنید تا شلوار شما با کم‌ترین ریسک آسیب دیدگی تمیز شود.

استفاده از شوینده ملایم

استفاده از مایع‌های لباسشویی با آنزیم‌های قوی، یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که اکثر خانم‌های خانه‌دار، زمان شستن شلوارهای لینن به آن مرتکب می‌شوند، فراموش نکنید که پارچه لینن از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر برای شستن آن به سراغ شوینده‌هایی با آنزیم‌های قوی بروید احتمال آسیب دیدن سلامت بافت پارچه لینن شلوار شما به شدت بالا خواهد رفت پس برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید که همیشه از شوینده‌های ملایم بدون آنزیم‌های شیمیایی قوی برای شستن شلوار لینن استفاده کنید.

خشک کردن در هوای آزاد

بهتر است که برای خشک کردن شلوار لینن، کم‌تر به سراغ خشک‌کن ماشین لباسشویی بروید و بیشتر از ایده خشک کردن لباس‌ها در هوای آزاد، استقبال کنید! حالت ایده آل و اصولی خشک کردن شلوار لینن، این است که رطوبت و خیسی اولیه شلوار لینن را با کمک خشک‌کن، برطرف کنید و در قدم بعدی شلوارهای لینن نیمه مرطوب را در هوای آزاد و خشک و دور از تابش مستقیم آفتاب، پهن کنید تا لباس‌ها در هوای آزاد، به صورت طبیعی، خشک شوند.

عدم استفاده از سفید کننده

بهتر است که به صورت کلی بیخیال استفاده از سفید کننده برای شستشوی شلوار لینن شوید، چون آنزیم‌های سفید کننده‌های لباس، دوست خوبی برای پارچه لینن محسوب نمی‌شوند و استفاده از این ماده شوینده موجب از بین رفتن فیبرهای الیاف پارچه لینن می‌شود و استفاده بلند مدت از سفید کننده برای شستشوی شلوار لینن، می‌تواند به نابودی کامل کیفیت و زیبایی پارچه لینن منجر شود و این کار در مدت زمان کوتاهی، شلوار لینن شما را بی‌استفاده خواهد کرد.

آموزش نحوه شستشو و نگهداری از شلوار لینن

عدم استفاده از نرم کننده

استفاده از نرم کننده نیز مثل سفید کننده برای شلوارهای لینن، ممنوع است چون شلوارهای لینن به صورت طبیعی بافت نرم و لطیفی دارند و این نرمی و لطافت بعد از هر بار شستشو، یک درجه بیشتر می‌شود و اگر شما بخواهید از نرم کننده نیز زمان شستشوی شلوار لینن استفاده کنید، در مدت زمان کوتاهی تمامی فیبرهای پارچه لینن شلوار شما از بین خواهند رفت و با رخ دادن این فاجعه، قدرت نگه‌داری رطوبت پارچه لینن شما از بین خواهد رفت.

اتو زدن اصولی

پس از شستشو و خشک شدن شلوار لینن، به مرحله پایانی نگه‌داری شلوار لینن یعنی اتو کشی می‌رسیم، فرایند اتو کشی شلوار لینن، تفاوت خاصی با سایر لباس‌ها ندارد فقط بهتر است که زمان اتو زدن شلوار لینن، چند نکته ساده مثل اتو کشی لباس با داشتن مقدار کمی رطوبت، استفاده از درجه حرارت ملایم اتو، استفاده از پارچه نخی تمیز روی لباس زمان اتو زدن، پرهیز از پوشیدن بلافاصله شلوار بعد از اتو کشی و .... را رعایت کنید تا ایستایی خط اتوی شلوار لینن شما دوام بیشتری داشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب، آموزش جامع ۰ تا ۱۰۰ نحوه شستشو و نگه‌داری شلوار لینن، خدمت شما عزیزان ارائه شد، اگر شما هم شلوار هم از شلوار لینن استفاده می‌کنید و دوست ندارید که شلوار جدیدتان به خاطر عدم آگاهی شما از روش اصولی شستشو و نگه‌داری درست از لباس‌های لنین، در مدت زمان کوتاه، دچار آسیب و فرسودگی شود، حتما زمان شستشوی شلوارتان، به نکات مطرح شده در این مقاله دقت کنید تا بتوانید با خیال راحت و بدون نگرانی بابت از دست رفتن کیفیت شلوار لینن‌تان، در مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1913567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =