چگونگی محاسبه قیمت لوله پلی‌اتیلن و معرفی ابزار قیمت دهی آنلاین

برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ صنعتی از جمله پروژه‌های کشاورزی، نفتی و گازرسانی؛ آگاهی از کیفیت و همچنین دانستن حدودی قیمت لوله‌ پلی‌اتیلن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ صنعتی از جمله پروژه‌های کشاورزی، نفتی و گازرسانی؛ آگاهی از کیفیت و همچنین دانستن حدودی قیمت لوله‌ پلی‌اتیلن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این لوله‌ها در سال‌های اخیر به دلیل کاربرد و ویژگی‌های گسترده‌ای که دارند بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند؛ بنابراین برآورد صحیح در

زمان خرید لوله پلی‌اتیلن و اتصالات مربوط به آنها نکته بسیار مهمی برای پیشبرد اهداف صنعتی است.

اینکه شما بتوانید به‌راحتی حدود قیمت لوله و اتصالات موردنیاز خود را برآورد نسبی کنید و بدانید حجم مالی پروژه چقدر است، در چگونگی انتخاب و در نهایت پیشبرد اهداف پروژه به شما کمک می‌کند.

این کار طی دو مرحله شامل برآورد صحیح نیاز پروژه به مقدار و نوع لوله و اتصالات پلی‌اتیلنی یا متره و برآوردقیمت سریع بر اساس متره انجام شده صورت می‌گیرد.

طی بررسی‌هایی که انجام دادیم، امروز قصد داریم ابزاری آنلاین را برای برآورد صحیح قیمت لوله و اتصالات پلی‌اتیلن به شما معرفی کنیم.

قیمت لوله پل اتیلن به چه عواملی بستگی دارد؟

امروزه رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان حاضر در این حوزه در جریان است و لوله‌های پلی‌اتیلن با قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلفی در بازار محصولات پلی‌اتیلنی عرضه می‌شود. نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که قیمت لوله پلی‌اتیلن با توجه به عامل‌ها یا فاکتورهای خاصی متفاوت است.

عوامل مختلفی مانند: ابعاد لوله و ضخامت آن، وزن و حجم لوله، میزان عرضه در بازار، مواد اولیه و نوع آن، دستمزد کارخانه و تولیدکننده، نوع ماده اولیه به‌کاررفته در تولید لوله و هزینه حمل‌ونقل و راه‌اندازی لوله و اتصالات در قیمت نهایی این کالا مؤثر است.

نکته‌ای که مشتریان باید همواره در نظر داشته باشند این است که با توجه به خرید مواد اولیه موردنیاز تولید لوله‌ها از بازار بورس، نوسانات همیشگی این بازار، وابستگی قیمت پایه مواد اولیه پلی‌اتیلن به بازار جهانی و نرخ روز ارز وابسته بوده و نرخ ارز و اعلام قیمت لوله پلی‌اتیلن ثابت است.

نحوه محاسبه قیمت لوله پلی‌اتیلن

به‌طورکلی، فرمولی که همه تولیدکنندگان مطابق با آن، قیمت لوله پلی‌اتیلن را تعیین می‌کنند عبارت‌اند از:

حاصل‌ضرب قیمت هر کیلو ماده اولیه در وزن یک متر از سایز لوله (طبیعتاً در لوله‌های هم سایز، هرچقدر فشار کاری بالاتر باشد، لوله سنگین‌تر شده و قیمت آن بالاتر می‌رود) + هزینه‌های سربار. ضمناً، %۸۵ از قیمت نهایی لوله پلی اتیلن، به مواد اولیه بستگی دارد.

در بررسی سایت‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که اگر به دنبال خرید لوله پلی‌اتیلن با کیفیتی هستید که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد؛ به شما توصیه می‌کنیم تا محصولات پلی‌اتیلن شرکت آبان بسپار پارسیان را مورد بررسی قرار دهید.

ابزار قیمت دهی آنلاین فروش لوله پلی‌اتیلن

در سایت شرکت آبان بسپار پارسیان، به ابزار آنلاینی بخوردیم که بسیار ساده اما دقیق بود. وقتی تحقیق کردیم متوجه شدیم که این ابزار به طور روزانه بررسی و آپدیت می‌شود.

کارکردن با آن بسیار ساده است و هیچ تخصصی نیاز ندارد.

چگونگی محاسبه قیمت لوله پلی‌اتیلن و معرفی ابزار قیمت دهی آنلاین

Figure ۱ابزار آنلاین برای استعلام قیمت لوله پلی اتیلن

کافی است که شما نیاز پروژه خود را برآورد کرده باشید. یعنی بدانید چه متراژی از چه نوع لوله‌ای و با چه فشار کاری‌ای نیاز دارید. همین کافی است تا بتوانید در زمان خرید لوله پلی اتیلن، با تقریباً درستی قیمت لوله‌ها را برآورد کنید.

این ابزار به صورت دقیق قیمت دهی می‌کند. اما شرایط پرداخت و حجم سفارش در قیمت تمام شده پروژه قطعاً موثر خواهد بود.

انواع لوله پلی‌اتیلن و کاربرد انواع آن

لوله‌های پلی‌اتیلن دارای انواع مختلفی هستند که هر یک ویژگی‌های مختلفی دارند و به همین سبب کاربرد آنها متفاوت است: لوله پلی‌اتیلن تک‌جداره، لوله پلی‌اتیلن دوجداره یا کاروگیت و لوله پلی‌اتیلن اسپیرال.

لوله‌های پلی‌اتیلن تولیدی در کارخانه‌ها، به دودسته تک‌جداره و دوجداره تقسیم می‌شوند که هر کدام کاربردهای مخصوص خودشان را دارند. لوله پلی‌اتیلن تک‌جداره فشارقوی، از پرکاربردترین لوله‌های پلی‌اتیلن است که در طیف گسترده‌ای از انواع پروژه‌ها مانند پروژه‌های آبرسانی، گازرسانی، نفت و پتروشیمی، نیروگاهی، آتش‌نشانی و معدنی استفاده می‌شوند.

لوله پلی‌اتیلن با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردش، کاربرد گسترده‌ای در پروژه‌ها و صنایع مختلف دارد. از جمله در شبکه‌های آب‌رسانی شهری و روستایی، شبکه‌های گازرسانی، شبکه‌های فاضلاب شهری و روستایی، خطوط انتقال سیالات در کارخانه‌ها، خطوط انتقال محصولات نفتی، سیستم‌های گرمایش از کف و سیستم‌های لوله‌کشی کشتی‌ها و صنایع دریایی؛ از این لوله‌ها استفاده می‌شود.

چگونگی محاسبه قیمت لوله پلی‌اتیلن و معرفی ابزار قیمت دهی آنلاین

Figure ۲قیمت لوله پلی اتیلن به نوع لوله وابسته است

جمع بندی

استفاده از لوله پلی‌اتیلن در سراسر دنیا و در طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها، نقطه عطفی در بسیاری از صنایع ایجاد کرده است؛ بنابراین، جایگاه امروز لوله پلی‌اتیلن در پروژه‌های اجرایی، مرهون ویژگی‌های مواد اولیه پلی‌اتیلن بوده و بدون شک این جایگاه، انتهای مسیر لوله پلی‌اتیلن نیست و این لوله‌ها با سرعتی قابل‌توجه، تحولات بیشتری در دنیا رقم خواهند زد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1913676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =