مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از امدادرسانی نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۸ مصدوم در محور های مواصلاتی استان کردستان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، دکتر پیام جلالی مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته، ۵ حوادث رخ داده است که ۴ مورد حوادث ترافیکی و ۱ مورد کوهستان بوده و در مجموع ۹ حادثه دیده برجای گذاشت.

وی گفت: در زمان اعلام شده، توسط تیم های عملیاتی هلال احمر استان، به ۸ مصدوم امدادرسانی شد و دو نفر از مصدومین توسط هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافت.

دکتر جلالی اظهار کرد: در این حوادث، دو نفر از مصدومین توسط نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر رها سازی صورت گرفته است و در مجموع ۵ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان، بیان داشت: شهروندان توجه داشته باشند که در ایام تابستان از سفر به مناطق سخت‌گذر و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و تک‌نفره پرهیز کنند. هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستان و جاده‌ای می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس برقرار کنند و همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir نکات و موارد لازم را فراگیرند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ده هزار نفر فعالیت دارند.

46

کد خبر 1921311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =