به گزارش ایرنا:

مدیرکل سلامت و آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسوولان بوفه های مدارس باید طبق شیوه نامه ارسالی به استان ها، مواد خوراکی مجاز را توزیع کنند.


حسن ضیاءالدینی افزود: مدیران مدارس باید بر حسن اجرای این شیوه نامه نظارت داشته باشند و چنانچه مواردی خلاف آن گزارش شود، مسوولیت تخطی از این شیوه نامه با آنان خواهد بود.

وی افزود: بر اساس این شیوه نامه، توزیع سویس، کالباس، بستی های یخی، سالاد الویه، نوشابه های گازدار، چیپس، آب نبات های رنگی، پفک و لواشک که سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد در بوفه های مدارس ممنوع است.

ضیاءالدینی اضافه کرد: توزیع شیر، شیرکاکائو، خشکبار از جمله پسته، کشمش، انجیر خشک، نان و پنیر، نان و سیب زمینی، تخم مرغ پخته شده و عدسی در بوفه های مدارس مجاز است.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید استفاده از مواد خوراکی سنتی را به فرزندان خود آموزش دهند، گفت: افزایش وزن در دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی بالاست که علت اصلی این افزایش وزن استفاده از غذاهای آماده بیرون از منزل است.

مدیرکل سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزس و پرورش گفت: برخی از مدارس به صورت خودجوش اقدام به توزیع مواد خوراکی مثل عدسی در بوفه ها کرده اند برای اینکه این رویه در تمام مدارس انجام شود نیازمند زمان هستیم.

ضیاء الدینی، خوردن صبحانه را به دانش آموزان برای جلوگیری از افزایش وزن و سلامت جسمانی توصیه کرد.

وی ادامه داد: چنانچه والدین خلاف موارد شیوه نامه ابلاغی به مدارس مبنی بر توزیع مواد خوراکی مجاز را در بوفه های مدارس مشاهده کردند با شماره تلفن 88310061 تماس بگیرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =