ایسنا نوشت:

عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشـور گفت: 540 میلیارد تومان غـرامت به افراد تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی در کشور پرداخت شده است. وی با اعلام این خبر افزود: این میزان خسارت به یک میلیون و 800 هزار بهره‌بردارِ زیر پوشش این صندوق در سال زراعی 89 - 88 پرداخت شده که بیشترین حجم خسارات مربوط به خشکسالی در زراعت و سرمازدگی در باغات است.

سیدابوالفضل جـوادیان با بیان اینکه این تعداد بهره‌بردار حدود 42 درصد کلِ کشاورزان کشور را شامل می‌شوند، افزود: این خدمات برای جبران خسارات وارده به پنج میلیون و 700 هزار هکتار زمین دیم و آبی، 420 هزار هکتار از باغات، 14 میلیون راس واحد دامی، 45 میلیون متر مربع استخر پرورش آبزیان و 3 میلیون و 400 هزار هکتار از منابع طبیعی هزینه شده است.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور ادامه داد: از 186 محصول و فعالیت در کشور، 125 محصول و فعالیت زیر پوشش این صندوق قرار دارد و بر اساس گزارش سازمان خوار و بار جهانی، ایران بعد از ایالات متحده آمریکا، دومین رتبه را به لحاظ پرداخت غرامت محصولات کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی از بیمه درختان، ابنیه، تاسیسات، ماشین‌های کشاورزی و منابع آب به عنوان برنامه‌ها و اولویت‌های جدید این صندوق نام برد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، سقف تعهدات این صندوق در 60 درصد محصولات از 600 گزینه تحت پوشش به بیش از هزار گزینه افزایش یافته که کشاورزان می‌توانند با مشارکت بیشتر از خدمات بیشتری بهره‌مند شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =