جز با کمک جمهوری اسلامی که از همه هم‌پیمانانش در لبنان برای مواجهه با دشمنان حمایت می‌کند، نمی‌توانیم ارتشی نیرومند و قدرتمند بسازیم.

عاصم قانصوه، یکی از اعضای رهبری حزب بعث و نماینده مجلس لبنان درگفتگو با خبرآنلاین از سفر محمود احمدی‌نژاد به لبنان استقبال کرد و گفت  این سفر می‌تواند آغازگر مرحله جدیدی از روابط تازه میان ایران و لبنان در تمام زمینه‌ها به خصوص زمینه‌‌های اقتصادی از جمله مشارکت در پروژه‌های بزرگ سد‌سازی، پل‌سازی و اکتشاف نفت در دریا باشد. پروژه‌هایی که فقط ایران که مورد حمایت سوریه و همه جریان های مقاومت و تمامی کسانی که مخالف طرح‌ها و پروژه‌های امریکا و صهیونیست هستند، می‌تواند از پس آن بر آید.

وی همچنین تاکید کرد، با میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان درباره مسلح ساختن ارتش، توسط جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگو کردم و به او یادآور شدم جز با کمک جمهوری اسلامی که از همه هم‌پیمانانش در لبنان برای مواجهه با دشمنان حمایت می‌کند، نمی‌توانیم ارتشی نیرومند و قدرتمند بسازیم.

قانصوه همچنین گفت: ایران بر عکس برخی کشورهای عربی که اموال و کمک‌های مالی خود را بی‌حساب و کتاب به فئواد سنیوره و جریان 14 مارس دادند و آنها نیز این اموال را دزدیدند و صرف منافع شخصی‌شان کردند، محاسبات دقیقی دارد. ایران کشوری است که از عمق دینی، ملی و ایمانی در عملیات درگیری با دشمن اسرائیلی برخوردار است و از این رو ما می‌خواهیم به همراه آن راس ابزارهای پروژه دشمن را بشکنیم. روابط ایران - لبنان و به دنبال آن روابط ایران - عربی و اسلامی باید در برابر پروژه امریکایی صهیونیستی مقاومت کند.

وی درباره امکان استفاده از تجربیات ایران برای استخراج نفت از دریای لبنان گفت: جمهوری اسلامی از خبرگی لازم برای استخراج نفت و گاز از دریا برخوردار است، اگر بتوانیم این نفت را استخراج کنیم آن گاه لبنان می‌تواند به کشوری قدرتمند با ثروت‌های طبیعی تبدیل شود که به همراه رجالش، جریان مقاومت، ارتش قدرتمند، دولت و ملتش یکی از مهمترین کشورهای منطقه خواهد شد.

قانصوه همچنین اظهار داشت، باید حقیقت را گفت، ایران به پشتوانه‌ای برای لبنان تبدیل شده است. در روزهای حیات شهید رفیق حریری ایران حمایت و کمک‌های بسیاری به ما کرد، در زمانی که کمک‌های عربی برای مواجهه با دشمنی اسرائیل یک‌جانبه‌گرایانه بود در مقابل، کمک‌های ایران به پیوسته و پابرجا بود. ایران بارها اعلام و تکرار کرده است که آمادگی دارد که از لبنان حمایت کند و آمادگی دارد برای رویارویی با دشمن اسرائیلی همه گونه سلاحی به لبنان بدهد و همه گونه آموزشی به نیروهای لبنانی برساند؛ ایران کشور هم‌پیمان، برادر و دوست لبنان است و می‌توانیم در روزهای سخت مواجهه با دشمن به آن اعتماد کنیم، بر عکس برخی کشورهای عربی که به ما فشار می‌آورند که به دشمن اسرائیلی کمک کنیم. مواضع جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای حمایت از قضایای لبنان، فلسطین، عرب و همه مسلمانان بوده است.

وی درباره مواضع احمدی‌نژاد نیز گفت: ایرادی به مواضع احمدی نژاد نمی‌توان گرفت، این مرد مواضع خود را در برابر ما به وضوح در نطق‌های سیاسی‌اش در سازمان ملل و همه محافل و اماکن بیان داشته است. دوران ما دوران جدیدی است، ما اکنون نیازمند ابزاری برای مواجهه با دشمن اسرائیلی هستیم. قطعا با توصیه‌های رهبر خامنه‌ای که به عنوان رهبر و فرمانده کل قوا به همراه رئیس جمهوری قدرتمند در راس کشوری قوی قرار دارند، کشوری متمایز از دیگر روسا و شخصیت‌های سابق شکل گرفته که با اتخاذ مواضعی روشن و صریح انزجار خود را از اسرائیل، امریکا، غرب مستکبر و همه دشمنان به خوبی ابراز می‌دارد.

قانصوه همچنین در گفتگو با خبر آنلاین  به توانایی نظامی ایران اشاره کره و گفت: ایران از لحاظ علمی، زیربنایی و نظامی به خصوص در زمینه موشک‌سازی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است، نیروی ایران نیروی ماست و بر همه اثر می‌گذارد، تاثیر ایران بر امریکا، اسرائیل و غرب نیز کاملا مشهود است، برای همین شاهد حمله ددمنشانه به ایران به خاطر سفر احمدی‌نژاد به لبنان هستیم که نشان می‌دهد تا چه اندازه از ایران و احمدی نژاد هراسانند. از این رو انتظار می‌رود سفر احمدی‌نژاد مثمر ثمر باشد و امور لبنان در برابر دیگران در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

وی همچنین گفت: هر گونه اتخاذ موضعی توسط ایران حمایت از لبنان در عرصه سیاسی ترجمه می‌شود. پرتاب سنگ (توسط احمدی‌نژاد) از کفرکلا به اسرائیل بر خلاف آن چه القا می‌شود یک حرکت نمادین است و این سفر فی نفسه نشان از روابط جدید میان ایران و لبنان دارد. از این رو ما معتقدیم این سفر تاریخی و مهم است به خصوص این که شخصیت احمدی نژاد شخصیتی محبوب با خصوصیات ویژه و کاریزماتیک است.          

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشيد غلامي موشنگائي IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
    0 0
    درود بر احمدي نژاد رئيس جمهور محبوب
  • فرشيد غلامي موشنگائي IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
    0 0
    به دشممنان ما بگوييد كه از دست ما عصباني باش و از اين عصبانيت بمير...
  • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
    0 0
    قابل توجه شما ها : همین لبنان چند هفته پیش بانکهای ایرانی را تحریم نکرد؟ خبرش هنوز تو ارشیو خودتون هست