۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه شهیدان مظلوم و بی‌دفاع قانا سند مظلومیت هستند، گفت: مردم لبنان و قانا سند زنده جنایت جنایت‌کاران صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان عصر امروز پنج‌شنبه در جریان سفر خود به لبنان طی سخنانی پرشور در جمع خیل انبوه مردم ستم‌دیده و مقاوم روستای قانا که تصاویر امام‌ خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله و محمود احمدی‌نژاد را در دست داشتند، با اشاره به اینکه آمده‌ام تا سلام‌ ملت و رهبری بزرگ را به شما مردم ابلاغ کنم، گفت: سلام خدا بر شما شجاعان، فرزندان مقاوم لبنان و سلام خدا بر ایمان و غیرت انقلابی شما و سلام بر جوانان رشید قانا و امیدهای لبنان و مقاومت‌ ملت‌های منطقه.

وی با بیان اینکه سلام خدا بر شهیدان، جانبازان، آسیب‌دیدگان، بازماندگان شهدا، بانوان مظلوم و طفل مظلوم شهیدان قانا تأکید کرد: آمده‌ام تا از صبر، مقاومت و سرافرازی شما تشکر کرده و بگویم سلام بر قانا سرزمین صبر و مقاومت.

رئیس‌جمهور قانا را سند زنده مقاومت، صبر و ایمان مردم لبنان دانست و اظهار داشت: شهیدان مظلوم و بی‌دفاع قانا سند مظلومیت مردم و مقاومت لبنان و سند زنده جنایت جنایت‌کاران صهیونیستی هستند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به مردم تأکید کرد: شما پیروز و دشمنان شما شکست‌ خورده‌اند و شما خواهید ماند و دشمنان شما که دشمنان بشریت هستند در سراشیبی سقوط و اضمحلال قرار دارند.

رئیس جمهور ادامه داد: شما مردم قانا سرافراز و عزتمندید و دشمنان صهیونیستی شما سرافکنده، خوار و ذلیل‌اند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه از جانب ملت ایران به ایمان، ایستادگی و عدالت‌خواهی شما تبریک می‌گویم، گفت: آمده‌ام بگویم که ملت و رهبری عزیز ایران تا آخر در کنار مردم قانا و لبنان خواهند ایستاد.

وی ادامه داد: راه شهیدان راه عدالت، راه پاکی، نبرد با ستمگران جاودانه است.

رئیس‌جمهور کشورمان با تشکر از رئیس مجلس، رئیس جمهور و نخست‌وزیر لبنان اظهار داشت: آمده‌ام تا از عزیز مجاهد و قهرمان لبنان جناب سیدحسن نصرالله تشکر و از همه طوایف لبنان از مسیحی‌ و مسلمان، شیعه، سنی و دروزی و مسئولان سیاسی و سران قبایل و مذاهب تشکر کنم.

احمدی‌نژاد با تشکر از ارتش لبنان به دلیل ایستادگی در مقابل جنایت صهیونیست‌ها تصریح کرد: از نیروهای امینتی و پلیس لبنان که در خدمت مردم این سرزمین هستند تشکر کرده و برای پیروزی همه ملت‌ها دعا می‌کنیم.

وی در قسمت پایانی سخنان خود عزت مردم قانا و لبنان و نابودی دشمنان ملت لبنان و ملت‌های منطقه را از خداوند خواستار شد و خاطرنشان کرد: ای خدای بزرگ دل‌های مردم لبنان و ما از غم علامه سید موسی صدر غمگین هستیم با خبر خوشی از آن عزیز دل‌های مؤمنان را شاد بفرما.

داشته است. این مناطق که سالها شاهد مقاومت رزمندگان حزب الله علیه اهداف شوم رژیم صهیونیستی بود، هم اکنون نیز به سنگر و پایگاه اصلی مواجهه با هرگونه حمله احتمالی این رژیم علیه لبنان تبدیل شده است.


 قانا نام یکی از این مناطق روستای در جنوب لبنان است. این روستا در جنوب شرقی شهر "صور " که زمانی مورد طمع بیگانگان خارجی بود، قرار دارد.

همزمان با تشکیل جنبش حزب الله در لبنان، نظامیان رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات و کشتارهای متعددی در جنوب لبنان و فلسطین اشغالی شدند.

کشتار در حولا، حانین، عیترون و دیر یاسین گوشه‌ای از جنایاتی است که در تاریخ ظلم و ستم این رژیم بر ملت لبنان و فلسطین ثبت شده است.

قانا یکی از مناطقی است که شاهد حملات مرگبار اسراییل در سال های 1996 و2006 بوده است.

درحملات سال 1996 میلادی، نیروهای اسراییلی با استفاده از خمپاره های 155 میلی متری مردمانی که در مقر سازمان ملل متحد در قانا پناه گرفته بودند را به خاک و خون کشیدند.

قوانین بین المللی استفاده از این سلاح مرگبار را ممنوع اعلام کرده است اما رژیم صهیونیستی که به هیچ قاعده و قانون بین المللی پایبند نیست با استفاده از آن 105 نفر از جمله 33 کودک زیر 10 سال را به شهادت رساند.

در جنگ33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان درسال 2006 میلادی نیز که ساختارهای زیر بنایی لبنان، مساجد، کلیساها، مدرسه‌ها، و خانه‌های مردم از هوا و زمین مورد هدف موشکی قرار گرفت قانا بار دیگر مورد هجوم وحشیانه قرار گرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =