گیتس نسبت به رای دادگاه در حمایت از ورود آزادانه همجنسگراها به ارتش آمریکا هشدار داد.

وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که حکم قاضی فدرال مبنی برخدمت افراد همجنسگرا در ارتش به‌طور علنی، می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای داشته باشد.
به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، رابرت گیتس یک روز پس از صدور این حکم دائر بر توقف سیاست «نپرس، نگو» گفت که ترجیح می‌دهد این مسئله توسط کنگره حل شود نه دادگاه‌ها.
بر اساس این سیاست، افراد همجنسگرا می‌توانند در ارتش خدمت کنند اما اگر تمایل جنسی خود را فاش کنند اخراج خواهند شد. تلاش قانونگذاران آمریکایی در ماه گذشته برای لغو این قانون شکست خورد. گیتس گفت: من قویا احساس می‌کنم که این اقدامی است که باید توسط کنگره صورت گیرد و گامی است که نیازمند مقدمه چینی دقیق است و مقدار زیادی آموزش. این پیامدهای گسترده‌ای برای سربازان ما دارد.ویرجینیا فیلیپس، قاضی دادگاهی در ایالت کالیفرنیا با صدور حکمی از ارتش آمریکا خواست تا اجرای این سیاست 17 ساله را تا آینده نامعلوم متوقف کند.گیبس، سخنگوی کاخ‌سفید چهارشنبه از پاسخ دادن به این پرسش که آیا دولت اوباما، از حکم تازه دادگاه تجدیدنظر خواهد خواست یا نه خودداری کرد. باراک اوباما گفته است که خواهان پایان سیاست نپرس، نگو است. اما این بدان معنی نیست که این حکم به چالش گرفته نخواهد شد.
وزارت دادگستری آمریکا می‌تواند خواستار تجدید نظر در حکم یا عدم اجرای آن شود. رئیس‌جمهوری آمریکا همواره تاکید کرده که ترجیح می دهد تغییرات لازم در این سیاست از طرف کنگره اعمال شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =