علی سعیدلو معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، بعداز ظهر جمعه سری به مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب زد تا فاز دوم آن را افتتاح کند.

رئیس سازمان تربیت بدنی که قبل از بازیهای آسیایی گوانگ ژو به همه اردوها سر می زند و از نزدیک با ملی پوشان به گفتگو می نشیند،جمعه با این که دربی فوتبال بود اما اول به جمع دوومیدانی کاران آمد. آمد تا هم روبان قرمز مجموعه را قیچی بزند و هم پای درد دل دوومیدانی کارانی که 27 روز دیگر راهی گوانگ ژو می شوند بنشیند.

او در این روز تنها نبود. سید حمید سجادی معاون امور ورزش سازمان و ترکاشوند رئیس سازمان تجهیز و توسعه  او را همراهی کردند. سعیدلو البته دلیل آمدنش را به دهه کرامت ربط می دهد: «امروز ،روز بسیار مبارکی است .دهه کرامت است و ماهم به برکت تولد امام رضا (ع) برای افتتاح مجموعه آفتاب انقلاب و صحبت با دوومیدانی کاران مسافر گوانگ ژو آمدم.»

او ساخت این مجموعه رابرای دوومیدانی ایران به فال نیک می گیرد: «سازمان ورزش در دولت نهم و دهم، توجه زیادی به توسعه زیر ساخت ها داشته و حتی در بعضی رشته ها مجموعه های اختصاصی ساخته است. برای این مجموعه هم 5 /3 میلیارد تومان هزینه شده است تا مرکز پرتاب های آسیا شود. با سالن سرپوشیده و امکاناتی که دارد امیدواریم برای آموزش، مسابقه ها و...در آسیا افتخاری برای ورزشکاران شود.» رئیس سازمان تربیت بدنی معتقداست تنها سازمان تربیت بدنی مسئول نتایج کاروان ایران در گوانگ ژوست: «در حالی که بار اصلی ورزش روی دوش مربیان و ورزشکاران است حمایت ،تدارکات،بودجه،نظم، انضباط  و... برعهده سازمان تربیت بدنی است. پس با این حساب سازمان تربیت بدنی مسئول همه نتایج کاروان است .نه تنها نتایج درخشان که حتی نتایج ضعیف هم متوجه سازمان است نه ارگان دیگری.»

از نظر او کمیته ملی المپیک تنها ورزشکاران را آماده می کند: «حتی کمیته ملی المیپک هم تنها مرجعی است که ورزشکاران را آماده کند.بقیه قضایا به عهده سازمان تربیت بدنی است.» به نظر او اما نتیجه رقابت هیچ وقت بد نمی شود: «بازیهای آسیایی رقابت است و نتیجه رقابت هیچ وقت بد نمی شود.حالا همه در تلاشند تا ورزشکاران آماده شوند. فدراسیونها هم کمک می کنند تا با برنامه های مورد نظر تیم های ملی آماده آماده راهی گوانگ ژو شوند و نتایجی را بگیرند که مردم انتظارش را می کشند.»

سعیدلو امیدوار است شیرینی سال 89 با نتایج بازیهای آسیایی بیشتر شود: «من گفته ام سال 89 ،سال شیرنی است. این روزها جوانان ورزشکار ایران بیشتر تلاش می کند تا در بازهای آسیایی که ایستگاهی برای ارزیابی توانمندیهاست ،خودی نشان دهند.فدراسیونها هم 24 ساعته وقت می گذارند و امیدواریم با این شرایط مردم از نتایج گوانگ ژو راضی شوند.» رئیس سازمان تربیت بدنی اما از انتظارش برای درخشش دوومیدانی کاران در بازیهای آسیایی می گوید:« شما باید از نظر اخلاق،رفتار و مدال یک باشید.در حالی که بعداز 70 سال مجموعه اختصاصی دوومیدانی در ایران ساخته شده ،دوومیدانی ایران هم بعداز 70 سال در رقابتها بدرخشد.»

سعیدلو به دوومیدانی کاران هم مثل بقیه ورزشکاران قول هدیه داد: «به برکت تولد امام رضا(ع)،به هرکدام از دوومیدانی کارانی که در لیست مسافران گوانگ ژو هستند پنج میلیون تومان هدیه می دهم.» او از تصویب بودجه یک درصد می گوید: «سازمان تربیت بدنی دولت نهم ودهم  به اندازه  50 سال گذشته زیرساخت داشته. برای توسعه عدالت هم ورزش را به روستاها برده. از طرفی هم یک در صد بودجه متعلق به ورزش هم تصویب شده و آیین نامه اش هم ابلاغ شده است.» او بعداز بازدید از پیست،خوابگاهها،زمین تمرین و... دوومیدانی کاران را برای مسابقه تنها گذاشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =