ایرنا : ر‍ژیم اسرائیل تنها در صورتی شهرک سازی را متوقف خواهد کرد که فلسطینیان توافق صلح را بپذیرند.

فرستاده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پیش از مذاکرات روز دوشنبه شورای امنیت درمورد مسایل خاورمیانه گفت که این رژیم تنها در صورتی شهرک سازی را متوقف خواهد کرد که فلسطینیان توافق صلح را بپذیرند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، 'مرون ریوبن' درمصاحبه با این خبرگزاری همچنین نگرانی اش را از اقدام کشورهای عربی برای درخواست از سازمان ملل جهت به رسمیت شناختن دولت فلسطین پیش از هرگونه توافقی ابراز کرد.

براساس این گزارش،‌ سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان از درخواست فلسطینیان برای تمدید توقف شهرک سازی در سرزمین های اشغالی حمایت می کنند.

گروه مذاکره کننده ی فلسطینی دوهفته قبل زمانیکه مهلت ده ماهه ی توقف شهرک سازی از سوی رژیم صهیونیستی پایان یافت، از مذاکره با این رژیم که با میانجیگری آمریکا صورت می گرفت، کناره گیری کرد.

اعتراض ها علیه اقدام رژیم صهیونیستی روز جمعه درحالی شدت گرفت که این رژیم احداث 238 باب خانه جدید در شرق قدس را تصویب کرد.

فرستاده رژیم صهیونیستی در این مصاحبه افزود: تنها راه ممکن برای توقف شهرک سازی، دستیابی به یک توافق است.

این درحالی است که برخی کشورهای عربی خاطرنشان کرده اند درصورت ادامه ی بن بست در این مذاکرات، از سازمان ملل درخواست خواهند کرد تا یک دولت فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

کد خبر 101077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =