شاید بازار خودرو تا این حد در طول چند سال اخیر پر حاشیه و به هم ریخته نبوده است و این نکته­ایست که بسیاری از فعالان بازار به آن اذعان دارند.

نگرانی از آینده بازار خودرو موجب شده که تقاضای موجود نیز به صورت بالقوه باقی بماند تا نمایشگاه­داران هم چنان چشم به در منتظر مشتریان خود باشند.

شاید بازار خودرو تا این حد در طول چند سال اخیر پر حاشیه و به هم ریخته نبوده است و این نکته­ایست که بسیاری از فعالان بازار به آن اذعان دارند.

داستان به هم ریختگی بازار از ابتدای امسال با عدم ثبت سفارش خودروهای وارداتی آغاز و در ادامه تحریم­های اعمال شده از سوی خودروسازان جهانی و حاشیه­های دیگری مربوط به چند خودرو خاص مثل تندر90 و زانتیا این بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داد. به خصوص این که تقاضا نیز با آغاز فصل پاییز باز هم روند نزولی به خود گرفته و نمایشگاه داران را دست به دعا کرده است.

نایاب شدن سمند LX دوگانه سوز در بازار، افزایش قیمت کاذب قیمت زانتیا و توجه مردم به خرید خودروهای کم مصرف و دوگانه سوز از مهمترین تحولات دو هفته اخیر بازار بوده است.

هر چند تولیدات دوگانه­سوز خودروسازان نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته ولی به نظر می­رسد که آینده بازار از آن این خودروها با توجه به حذف سهمیه سوخت باشد؛ چرا که مشتریان این محصولات نسبت به قیمت حامل انرژی مورد استفاده بسیار حساس هستند و معمولا قیمت این خودروها در رده زیر 20 میلیون تومان قرار می­گیرد.

باید منتظر تب و تاب بازار این ودرو پس از مهرماه بود.

از بازار محصولات ایران خودرو هم چنان سمند بنزینی و پارس و 405 در بازار با اقبال عمومی مواجه نیستند این خودروها مدت مدیدی است که دیگر تقاضای سابق از سوی مشتریان را ندارند، در مدلهای آپشنال تقاضای بهتری هستند.

هم اکنون پژو پارس دوگانه سوز بدون ترمز ABS حدود 18 میلیون و 100 هزار تومان به فروش رسید، ولی نوع بنزینی این خودرو نیز با قیمت 17 میلیون و 200 هزار تومان به فرو رسید.

همچنین پژو پارس دوگانه سوز با ترمز ABS با ثبات قیمت همراه بود و حدود 18 میلیون و 900 هزار تومان عرضه شد.

از دیگر تحولات اخیر نزدیک شدن قیمت بازار پارس ELX به 21 میلیون و 250 هزار تومان بود.

در این میان روآی سال بنزینی که توفیق چندانی را در جایگزینی روآی معمولی به دست نیاورد در مدل بنزینی هشت میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش شد.

206 تیپ 5 نیز با کاهش اقبال عمومی مواجه شد و این خودرو که مدت زیادی از ورودش پس از چهار سال به خط تولید ایران خودرو  نمی­گذرد. هم اکنون این خودرو  با فصله کمی نسبت به قیمت کارخانه و در حدود 16 میلیون و 500 هزار تومان در حال خرید و فروش است.

مدل تیپ 2 که پرتقاضاترین مدل این بازار را تشکیل می‌دهد به قیمتی معادل 14 میلیون و 100 هزار تومان با آپشنی‌ همچون ترمز ABS رسیده است.

بازار اتوماتیک‌های 206 در مدل هاچ بک و صندوق‌دار همچنان بدون نوسان خاصی در حال پیگیری است و به ترتیب 18.5 و 19 میلیون تومان در بازار تهران خرید و فروش می‌شوند.

از بازار محصولات پارس خودرو نیز خبر می­رسد که مگان دنده‌ای 1600 نیز در صورت افزایش تولید می‌تواند جایگزین به روزتری برای پیر سیتروئن با قیمتی معادل 27 میلیون تومان باشد.

همچنین تندر90 مدل E2 با قیمتی معادل 15 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. این خودرو چند هفته­است که در این قیمت دچار تثبیت قیمت شده است.

خودروسازان خصوصی کمی داغ تر

پس از ورود مزدا3 جدید به خط تولید گروه بهمن به نظر می­رسد که استقبال خوبی از این خودرو به انجام رسیده است به گونه­ای که با وجود حاشیه قیمت بالای این خودرو کماکان استقبال خوبی برای آن به انجام رسیده است، این خودرو هم اکنون با قیمتی معادل 42 میلیون و 200 هزار تومان در مدل فول اتوماتیک به فروش رفت.

از محصولات هیوندایی نیز می­توان گفت که دو خودرو آوانته و ورنا توانسته­اند تقاضای خود را برای تیراژ محدودی که بازار عرضه می­شود را تثبیت کنند.

هیوندا ورنا در مدل دنده‌ای 18 میلیون و 800 هزار تومان معامله شده است.

هیوندا آوانته که دارای تولید داخلی است نیز خودی نشان داد این خودرو در مدل اتوماتیک 29 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فیات سینا که به صورت خیلی محدود موجود است حدود 16 میلیون تومان در حال خرید و فروش است.

ام وی ام سه سیلندر نیز 8 میلیون و 850 هزار تومان و مدل چهار سیلندر آن 9 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

کد خبر 101157

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا-- IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
    0 0
    این استاندارد های 55 گانه یعنی محصولات ما روی کاغذ نه عملن به مراگز جهانی صادر شده برای تست ایمنی مثلا موسسه euro ncap الان انجا در سایتش موجوده عملن تست شده و از نظر تکنولوژی عقبیم از نظر ایمنی الا برابر می کنه پراید با یاریس یا بنز کلاس a یا b و پژو پارس و سمند الان با کرولا یا بنز یعنی تمومه دیگه صادرات به المان یا اروپا از شروع میشه یا بازم به مردم بی زبون ناراضی مجبور ...
  • بدون نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
    0 0
    تولیدی که یا فناوری که در جهت صادرات نباشه بی فایدست و طبق معمول برای بازار داخل باشه بی فایدست نمونش موتور می است یا پایه گاز سوز است چون در کشورهای دنیا بروز سوخت گاز سرمایه گذاری نمی شود کلن دارن از سوخت فسیلی فاصله می گیرن این سرمایه گذاریم به خاطر نداشتن صادرات طبق معمول بی فیدست به خاطر نداشتن صادرات
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
    0 0
    اطلاعات مفیدی بود . ممنون

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین