۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۰۵:۲۰

نمایشگاه خودروی پاریس که دیروز پایان یافت، شاهد حضور خودروهای متنوع در کلاس‌های مختلف بود که پیشرفت‌های شگرفی در آن‌ها به چشم می‌خورد. برترین‌های این نمایشگاه را به انتخاب خبرآنلاین ببینید.

نمایشگاه خودروی پاریس، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دنیای خودروسازی است که پس از گذشت 112 سال از آغاز آن به بزرگ‌ترین رویداد دنیای خودروسازی بدل شده است. این نمایشگاه که از 2 تا 17 اکتبر / 10 تا 25 مهر امسال برگزار شد، شاهد حضور مدل‌های متنوعی از سوی بزرگ‌ترین خودروسازان جهان بود.

خبرآنلاین تلاش کرد برترین آن‌ها را در قالب گزارش‌های تصویری طی دو هفته گذشته به شما علاقمندان تقدیم کند. برترین‌های این نمایشگاه را به انتخاب خبرآنلاین ببینید.

ستاره بلامنازع امسال: عنصر ششم لامبورگینی
لامبورگینی مدلی مفهومی را در نمایشگاه امسال ارایه کرد که به جرات الهام‌بخش طراحی خودروهای سوپراسپرت آینده خواهد بود. این خودرو که به خاطر بدنه تمام کربن و استفاده گسترده از آلومینیوم فقط 999 کیلوگرم وزن دارد،Sesto Elemento به معنی «عنصر ششم» نام دارد. موتور 10 سیلندر 570 اسب‌بخار آن می‌تواند طی 2.5 ثانیه خودرو را از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و اندک زمانی بعد، لذت رانندگی با حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را برای راننده به ارمغان بیاورد.


کالیفرنیا هله، نشانه دوستی فراری با محیط زیست
فراری با دو خودروی تازه کالیفرنیا مجهز به سیستم کاهش آلایندگی HELE و اس.ای.اآپرتا به یاد اندرو پینین‌فارینا (طراح فقید خودروهای فراری) نمایش مناسبی ارایه داد.
کالیفرنیا هله در راستای سیاست‌های کاهش 40درصدی آلایندگی‌های زیست‌محیطی از سال 2002 تا 2014 طراحی شده و علی‌رغم کاهش 23 درصدی دی‌اکسیدکربن و 15 درصد مصرف سوخت در مسیرهای شهری، توانسته زمان روشن شدن خودرو را به مقدار 23صدم ثانیه و زمان لازم برای رسیدن از صفر به 100 کیلومتر بر ثانیه را به 4 ثانیه کاهش دهد. موتور 8 سیلندر این خودرو 460 اسب‌بخار قدرت دارد و می‌تواند آن را به سرعت 310 کیلومتر بر ثانیه برساند. البته برای خرید این خودروی زیبا می‌بایست 170هزار دلار ناقابل بپردازید.

خودروی آپرتا که به افتخار هشتادمین سالگرد تولد اندرو پینین‌فارینا، طراح سابق فراری در مقیاس محدود تولید شده، از موتوری 12 سیلندر به قدرت 670 اسب‌بخار بهره می‌برد که آن را جزو قدرتمندترین خودروهای فراری قرار می‌دهد. از این خودرو فقط 80 دستگاه تولید شده که همگی آن‌ها پیش از نمایش عمومی در نمایشگاه پاریس با قیمت 400هزار دلار به فروش رفته‌اند!

مازراتی استرادال، رقیب جدی فراری
شهرت خودروسازان ایتالیایی بیش از هر چیز به طراحی فوق‌العاده بدنه خودرو است. در نمایشگاه امسال کسی فکر نمی‌کرد که بعد از نمایش فوق‌العاده لامبورگینی سستوالمنتو و فراری کالیفرنیا هله، خودروی دیگری بتواند چشم‌ها را خیره کند؛ اما مازراتی نشان داد که هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.
سوپر کوپه اسپرت جدید مازراتی که به گفته کارشناسان بهترین خودروی سری گرن‌توریسمو است، استرادال نام دارد و با تکیه بر وزن پایین‌تر و موتور 8 سیلندر 450 اسب‌بخاری خود می‌تواند از مرز 300 کیلومتر بر ساعت عبور کند. اما مهم‌تر از همه این‌ها، طراحی زیبای این خودرو است که آن‌را به جدی‌ترین رقیب محصولات فراری در سال آینده میلادی تبدیل کرده است.

آئودی R8 GT، سریع و آتشین
آئودی آر8 جی.تی در میان خودروهای مشابه و سوپرها بی‌رقیب است! موتور این خودرو نمونه قوی‌تری از موتورهای معمولی 10سیلندر 5.2 لیتری آئودی است و قدرت آن به 560 اسب بخار می‌رسد. در تولید بسیاری از بخش‌های خارجی به جای آلومینیوم از فیبر کربن استفاده شده است. علاوه بر این شیشه جلوی اتومبیل نازک‌تر و شیشه عقب آن از جنس پلی‌کربنات تهیه شده تا در نهایت 110 کیلوگرم سبک‌تر شود. از این خودرو تنها 333 نمونه با قیمت 198هزار دلار تولید خواهد شد.


جگوار تمام الکتریکی
مدت‌ها بود که جگوار نتوانسته بود در خارج از مرزهای انگلستان خودی نشان دهد، اما خودروی تمام الکتریکی ای‌ایکس1 که به مناسبت 75سالگی تاسیس جگوار طراحی شده، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن‌را به صدر فهرست خودروهای الکتریکی جهان منتقل کرده است. استفاده از بدنه آلومینیومی و موتورهای الکتریکی، وزن خودرو را به 1350 کیلوگرم رسانده و ترکیب دو توربین گازی کوچک، باتری‌های یون لیتیوم و 4 موتور الکتریکی، 780 اسب‌بخار قدرت برای ای‌ایکس1 فراهم می‌آورد. این قدرت فراوان برای رساندن سرعت جگوار به حداکثر 328 کیلومتر بر ساعت و شتاب فوق‌العاده صفر تا 100 کیلومتر بر ثانیه طی 3.4 ثانیه کفایت می‌کند. ظرفیت باتری‌ها برای 109 کیلومتر جابجایی کافی است و پس از آن، توربین‌های گازی وارد مدار می‌شوند که تا 900 کیلومتر جواب می‌دهند.

رودستر تمام‌الکتریکی پژو هم‌پای بوگاتی ویرون
شرکت خودروسازی پژو همزمان با نمایشگاه پاریس، دویستمین سالگرد تاسیس خود را با ارایه مدل‌های متنوعی جشن گرفت، اما گل سرسبد این خودروها، مدل مفهومی رودستر بود که در همین ابتدای کار 6 رکورد فدراسیون جهانی اتوموبیل‌رانی را شکسته است.
در نگاه اول خودرو شبیه به سه‌چرخه به نظر می‌رسد، اما نزدیک‌شدن فاصله چرخ‌های عقب خودرو به پایداری آن در حرکت افزوده است. 2 موتور الکتریکی 340 اسب‌بخار در کنار وزن فوق‌العاده پایین خودرو (750 کیلوگرم) سبب می‌شود این خودرو در 3.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. باتری‌های این خودرو می‌توانند آن را تا 450 کیلومتر جلو ببرند. حداکثر سرعت این پژوی زیبا نیز 260 کیلومتر بر ثانیه است.

تازه‌ترین شاهکار طراح ایرانی بی‌ام‌و
نادر فقیه‌زاده یکی از برترین طراحان شرکت بی‌ام‌و است که خودروی گرن‌کوپه سری6 را در نمایشگاه پاریس عرضه کرد. این خودرو که از موتور 10 سیلندر 507 اسب‌بخار بهره می‌برد، نخستین خودروی بی‌ام‌و است که از چراغ‌های تمام ال‌ای‌دی استفاده می‌کند. ظاهر زیبا و قدرتمند، کاپوت کشیده، سقف تمام شیشه‌ای، رینگ‌های 15 پره‌ای و بسیاری از آپشن‌های دیگر، این خودرو را به یکی از برترین و تاثیرگذارترین محصولات بی‌ام‌و تبدیل کرده است.




لوتوس اسپیریت
در دهه 1350/1970 این خودروی لوتوس اسپیریت جیمز باند بود که او را نجات می‌داد و باعث شده بود لوتوس سهم قابل‌توجهی از بازار داشته باشد. بهار 2013 نسل تازه‌ای از این خودرو با طراحی متفاوت به بازار وارد می‌شود تا با نمونه‌های فوق‌العاده‌ای مانند فراری 458، آئودی آر8 و لامبورگینی گالاردو در بازار خودرو رقابت کند. با استفاده از آلومینیوم فشرده و کامپوزیت، وزن لوتوس اسپیریت به حدود 1450 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. موتور 8 سیلندر 5 لیتری تویوتا همراه با سیستم توربو، قدرت لوتوس را به 612 اسب‌بخار رسانده و به آن امکان می‌دهد برای رسیدن از صفر به صد کیلومتر بر ساعت به زمانی معادل 3.4 ثانیه نیاز داشته باشد.

هوندا CR-Z، امن‌ترین خودروی جهان
جدیدترین خودروی هوندا به نام CR-Z مطابق استاندارهای اروپایی جزو امن‌ترین خودروهای جهان به‌شمار می‌رود. سیستم الکترونیکی جدید که برای کمک به هدایت اتومبیل و مانور آن در نظر گرفته شده، در حین ترمز هر چهار چرخ اتومبیل را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و در صورت لزوم گشتاور نیروی وارده را کنترل می‌کند. این سیستم در کنار ترمز ضدقفل اختصاصی و یک پخش‌کننده الکترونیکی نیروی ترمزها برای جلوگیری از تصادف عمل خواهد کرد. طراحی جلوی اتومبیل و سپر آن به شکلی صورت گرفته که می‌تواند فشار ناگهانی حاصل از تصادف را پخش کند و در نتیجه کمترین آسیب به سرنشینان وارد شود.

سریع‌ترین پورشه 911
پورشه 911 GT2 RS، سریع‌ترین نمونه از سری911 تولیدی پورشه است. موتور دو توربوشارژ 3.6 لیتری این خودرو می‌تواند 620 اسب بخار قدرت تولید کند و برای رسیدن از صفر تا صد کیلومتر بر ثانیه به 3.4 ثانیه نیاز داشته باشد. بدنه این خودرو از فیبر کربن مات و سبک ساخته شده و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتربر‌ساعت خواهد بود. قیمت آن نیز 180هزار دلار تعیین شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
    3 0
    لطفا عكس يه پرايد صفر رو هم بزنين بقل اينا دل ايرانيا خون نشه
  • سلطانعلی عسکر نژاد IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
    1 0
    اگر عکس یک خودرو آردی گاز سوز هم در بالای صفحه میبود پوزه همه ای لگن هارا میزد
  • Majid IE ۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
    0 0
    niaze ke ye PEYKAN 1345 ra ham bezarid az shoma khili mamnon
  • feri IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
    1 0
    اونا ماشین میسازن ماهم سمند میسازیم با مصرف 10 لیتر بنزین
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
    2 0
    قابل توجه نماینده های مجلس که تعرفه 120 درصد (90 دصد گمرک + 30 درصد مالیات و عوارض) رو برخلاف قانون چشم انداز تمدید کردند
  • ابراهیم IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
    0 0
    خاک برسرپراید وپیکان