دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مدعی شد که عدم همکاری تهران با کشورهای عضو سدی برابر پیشرفت همکاری‌های دوطرفه شده است.

به گزارش «خبرآنلاین» به نقل از «العرب‌آنلاین» عبدالرحمن العطیه که در سومین نشست مشترک راهبردی کشورهای عضو شورای همکاری و ترکیه سخن می گفت با تکرار ادعاهای قبلی مبنی بر اشغال جزایر سه‌گانه توسط ایران و اماراتی‌بودن آن‌ها گفت: ایران در ازای دو راهکار این شورا شامل گفت‌وگو و مذاکره رو در رو یا پناه‌بردن به دادگاه بین‌المللی لاهه واکنش نشان نمی‌دهد و بی‌توجه است.

عبدالرحمن بن حمد العطیة درباره پرونده هسته‌ای ایران همچون فرافکنی‌های آمریکا و اسرائیل اظهار داشت که «شفافیت وجود ندارد و بسیاری از پرسش‌ها در این خصوص بی‌پاسخ مانده است.»

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از کشورهای شورای همکاری و ترکیه به عنوان کشورهای موثر در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی یاد و تاکید کرد که روابط کشورهای شورای همکاری با ترکیه بر اصل دوستی و روابط عمیق فرهنگی استوار است.

وی اظهارداشت: شورای همکاری و ترکیه در نشست های فنی که قبلا در اجلاس مشترک وزیران امور خارجه در استانبول برگزار شد به یک برنامه کاری مشترک برای دو سال آینده دست یافته اند.

به گفته وی این برنامه شامل تشکیل 9 کارگروه مشترک برای همکاری میان کشورهای شورای همکاری و ترکیه در زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، توریسم، کشاورزی، امنیت غذایی، حمل و نقل، انرژی، محیط زیست و بهداشت است.

در سومین نشست مشترک راهبردی کشورهای عضو شورای همکاری و ترکیه که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت، وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری با احمد داوود اوغلو همتای ترک خود راه های گسترش همکاری های در زمینه های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

کشورهای عربستان، امارات، کویت، بحرین، قطر، عمان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =