صمد نیکخواه بهرامی پرچمدار کاروان ایران شد؛ دهمین پرچمدار در سیزدهمین حضور ایران.

بعد از محمد نامجو، عبدا... موحد، اسکندر فیلابی، رضا سوخته سرایی، امیررضا خادم، آرش میر اسماعیلی ، علی دایی و حسین رضازاده نوبت کاپیتان صمد شد تا در افتتاحیه بازیهای آسیایی گوانگ ژو با پرچم ایران پیشاپیش کاروان باشد.

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک  در جلسه صبح دیروز بالاخره بعد از بررسی کاندیداها پرچمداری از بین والیبالی ها و بسکتبالی ها ،اسم صمد نیکخواه بهرامی را بالا بردند. هرچند تا پیش از این بهرام افشارزاده معتقد بود شاید به خاطر دیر رفتن تیم بسکتبال ، پرچمدار از این رشته نباشد اما  انتخاب هیات اجرایی حرف دیگری را زد. کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران که قبل از جام جهانی  ترکیه  به خاطر مصدومیت بازی حسرت به دل این رقابتها ماند، حتی به گفته کیهانی پزشک معالجش قرار بود غایب بازیهای آسیایی و حتی نیم فصل لیگ برتر باشد اما با روند خوب درمانش تمریناتش را برای  بازیهای آسیایی استارت زد.

البته  این افتخار هرچند او را شوکه کرد اما انگیزه زیادی شد تا خودش را برای بازی آماده کند. او در باره انتخاب به عنوان پرچمدار می گوید: «اصلا فکر نمی کردم من پرچمدار شوم. چرا که خودم را لایق آن نمی دانستم. از طرفی قبل از این آدم های  بزرگی پرچمدار کاروان ایران در بازیهای آسیایی بودند در حالی که شاید من افتخارات آنها را ندارم.»

او که از این انتخاب خیلی خوشحال است می گوید: «من خوشحالم. پرچمداری افتخار بزرگی است که قبل از من نصیب بسکتبال و جامعه  بسکتبال شده است.» او امیدوار است بتواند این ماموریت را به خوبی انجام دهد: «امیدوارم حالا که این افتخار ورزشی - معنوی نصیب من شده  بعد از آدم های بزرگی که عهده دار ان بوده اند من هم ماموریتم را به خوبی انجام دهم تا در جمع آنها قرار بگیرم.»

با این که بعضی ها انتخاب پرچمدار از بسکتبالی ها را نوعی دلجویی از این رشته می دانند ،آن هم به خاطر کم توجهی هایی که به این رشته شده است، اما محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال که عضو هیات اجرایی  کمیته ملی المپیک هم هست دراین باره می گوید: «این انتخاب اتفاقی نبود. بلکه هیات اجرایی شاخص هایی را برای پرچمدار تعیین کرده بود و چند نفر هم کاندیدا بودند اما بعداز بررسی های کلی ،هیات اجرایی به پرچمداری صمد نیکخواه بهرامی رای داد.»

به نظر او این اتفاق نیکویی است: «این انتخاب باعث شادی و نشاط جامعه بسکتبال است و البته یادگار ماندگاری  است که در تاریخ ورزش ایران برای بسکتبال ثبت می شود.»او اما مصدومیت را دلیلی بر نبودن نیکخواه در گوانگ ژو نمی داند: «قرار بود صمد نیکخواه بهرامی در هر شرایطی همراه تیم به گوانگ ژو بیاید. چه مصدوم باشد و چه نباشد. او کاپیتان تیم ملی است و باید کنار تیم باشد. برای این کار هم موافقت مسئولان سازمان و کمیته ملی المپیک را گرفته بودیم. حالا هم مصدومیت او روز به روز بهتر می شود.»

او امیدوار است کاپیتان تیمش تا فرصت باقی مانده آماده شود: «ما 24 روز مفید تا شروع بازیهای آسیایی داریم. صمد هم از دوشنبه عصا را کنار گذاشته  و راه رفتن را شروع کرده است. کم کم  حرکت آرام و نرم را برای بهبود مصدومیت و استارت تمرین انجام می دهد تا روز افتتاحیه با قد رعنا پرچم سه رنگ و چرافتخار ایران را پیشاپیش کاروان به دست بگیرد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =