وزیر نفت حاضر نشد اسامی کشورهایی را که ایران به آنها بنزین صادر کرده است را اعلام کند و استدلالش برای اینکار فشار آمریکا و کشورهای غربی بر این کشورها در جهت قطع همکاری با ایران بود.

در حالی وزیر نفت اسامی این کشورها را محرمانه می داند که مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات گمرک با تاکید بر اینکه جوسازی های اخیر مبنی بر عدم صادرات بنزین از سوی ایران در برخی از سایت های خبری صحت ندارد تاکید دارد:ایران تا کنون به سه کشور افغانستان،عراق و ارمنستان بنزین صادر کرده است.

براساس اظهارات حسین کاخکی، طبق آمار رسمی گمرک در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 36 میلیون دلار صادرات بنزین از ایران به کشورهای افغانستان، عراق و ارمنستان انجام شده است..

به اذعان وی، حجم صادرات بنزین به وزن 33 هزار تن یا حدود 32 میلیون لیتر انجام شده است که انواع بنزین با تعرفه یکسان از کشور جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

کاخکی افزود: ابتدا مقرر شده بود اعلام آمار دقیق صادرات بنزین با هماهنگی وزارت نفت و گمرک و نهایی شدن قیمت فروش بنزین صادراتی انجام شود که این عدد به تازگی نهایی شده و برای نخستین بار 36 میلیون دلار بنزین ایرانی صادر شده است.

وی افزود: متاسفانه برخی از سایت‌ها به اشتباه اعلام کرده بودند صادرات بنزین انجام نشده است، در حالی که واقعیت این است در نیمه نخست امسال 33 هزار تن بنزین از کشور صادر شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =