فیلم مستند «فارسی شکر است» ساخته‏ محسن سوهانی درباره افکار محمدعلی جمالزاده در جشنواره بین‏المللی سینما حقیقت روی پرده می‌رود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، در این فیلم مستند آثار و اندیشه استاد محمدعلی جمالزاده نویسنده و مترجم معاصر ایرانی در گفت‏وگو با چهره‏هایی چون محمدعلی اسلامی ندوشن، علی دهباشی، محمدگلبن، دکتر حسین پاینده و... به تصویر کشیده شده است.

برای ساخت این فیلم مستند از مجموعه منابع صوتی و تصویری موجود درباره جمالزاده با جلوه‏های ویژه بهره گرفته شده است. این فیلم همچنین خط سیر طنزآمیزی در خیابان جمالزاده تهران دنبال می‏کند.

جمالزاده را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع‏گرایی در ادبیات فارسی می‏دانند. داستان‏های جمالزاده، ساده، طنزآمیز و آکنده از ضرب‏المثل‏ها و اصطلاحات عامیانه است. او سال 1376 در سن 102 سالگی در ژنو سوئیس درگذشت.

عوامل تولید فیلم مستند «فارسی شکر است» به این شرح هستند: پژوهشگر، نویسنده و کارگردان: محسن سوهانی، تصویربردار: ابوالفضل علائی، صدابردار: سهیل عابدی، صداگذار و تدوینگر: حمیدرضا فطوره‏چیان، گویندگان: جلال مقامی، پگاه احمدی، محسن سوهانی، مدیرتولید: نیما باقرزاده، تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی- محسن سوهانی

این فیلم مستند در بخش رقابتی «مشاهیر و مفاخر» چهارمین جشنواره بین‏المللی فیلم مستند ایران: سینما حقیقت که 17 تا 21 آبان‏ماه در تهران برگزار خواهد شد، به نمایش درمی‌آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =