عبارت حتما شاید قیمت بنزین 400 تومان بشود را وزیر اقتصاد و دارایی به کار برد ولی این آخر ماجرا نبود.

علی پاکزاد: اصلاح یارانه ها از زمانی که در دولتهای قبلی مطرح شد تا کنون دچار نوعی خود اعتمادی مجریان بوده است و در مودر ان هیچ چیزی به قطعیت نمی رسیده است و تنها نکته قطعی که در این مبحث وجود داشته و دارد ضرورت تغییر نحوه توزیع یارانه ها و اصلاح الگوی مصرفی است که دولتمردان معتقدند باعث اتلاف منابع ملی می شود.

در دولتهای قبلی تنها راه حل برای عبور از این عدم قطعیت اجرای سیاستی به دور از هر گونه ریسکی بود که به افزایش پلکانی قیمت حاملهای انرژی معروف شد و مجلس هفتم در اخرین سال فعالیت دولت هشتم انرا متوقف ساخت و دولتمردان را دوباره با عدم قطعیتی مواجه ساخت که در این لحظات آخر قبل از آغاز عملیات و اعلام رمز آن از زبان رئیس دولت همچنان ادامه دارد.

متاسفانه این عدم قطعیت در جزء جزء فرایندی که محمود احمدی نژاد معتقد است آنرا از سال گذشته کلید زده وجود دارد و همین مسئله باعث شده است حتی رسانه هایی هم وجود داشته باشد که نامشان در لیست 243 رسانه منتقد طرح هدفمندسازی یارانه ها ذکر نشده باشد، نتوانند هیچ دفاع محکمی از این طرح داشته باشند.

در حالی که تنها یک روز از آغاز پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت نگذشته است وزیر اقتصاد اعلام می کند هنوز معلوم نیست این یارانه برای چه دوره زمانی پرداخت شده است. مدیر دولتی دیگری عنوان می کند این یارانه برای دوره ای بین دو تا چهار ماه پرداخته شده است و...

این نوع اظهار نظرها در حالی انجام می شود که همین مدیران  دولتی توقع دارند مردم به دولت اعتماد کنند و تن به سیاستی بدهند که تمامی معاش آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، یعنی مردم به دولتی اعتماد کند که خود این دولت به آنها اعتماد ندارد.

محمدرضا فرزین در جمع اصحاب رسانه از خدشه دار کردن اعتماد عمومی از تریبون رسانه ها گلایه می کند ولی در توجه به کار گیری عبارت حتما شاید وزیر اقتصاد عنوان می کند که ایشان هم خواسته است جواب رسانه ها را بدهد و هم جواب نگفته باشد و طرح هدفمند سازی یارانه ها در فازی است که نیازی به کار رسانه ای ندارد و اگر اطلاعات ان اعلام شود انبار کردن کالاها و... آغاز می شود و فضای روانی جامعه بر هم می خورد!

به کارگیری سیاست شاید، اما، ولیکن متاسفانه هیچ دستاوردی جز ایجادبی اعتمادی در اذهان عمومی ندارد و به عنوان یک روزنامه نگار از مدیران دولتی تها می توانم خواهش کنم یا در مورد چنین اطلاعاتی اظهار نظر قطعی کنید یا سکوت اختیار کنید تا زمان اعلام قطعی آن برسد.

زیرا به قول خود محمدرضا فرزین که شاید یکی از تنها مدیران دولتی است که تمام حیثیت خود را به اجرای این طرح بسته است اگر مردم به این طرح اعتماد نکنند هدفمندسازی یارانه ها قبل از اجرا شکست خورده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
    0 0
    قبض برق براآمده 4600 توان درذیل قبض نوشته یارانه پرداختی 27000تومان که باقبض حساب شده می شود تقریبا 32000تومان. ماچندنوع کالا چه سوختی چه مصرفی داریم مثل نان .حمل ونقل .آب .گاز0 81000تومان برای دوقبض .بفرمایید بقیه راازکجاباید تامین نماییم .باتشکر