یک نماینده پارلمان با اشاره به مثبت بودن نتایج سفر نوری المالکی نخست وزیر عراق به برخی از کشورهای منطقه گفت که وی این کشورها را از ماهیت دولت خود مطمئن کرد.

به گزارش فارس، فالح الفیاض عضو فراکسیون همپیمانی ملی در پارلمان عراق در گفت وگویی با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اعلام نامزدی نوری المالکی برای تصدی پست نخست وزیری، گامی مهم درمسیر تشکیل دولت مشارکت ملی در هفته های آینده به شمار می رود.
فراکسیون همپیمانی ملی متشکل از نمایندگان ائتلاف ملی و فهرست دولت قانون اخیرا نوری المالکی را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست نخست وزیری به پارلمان معرفی کردند.
الفیاض تصریح کرد: گروههایی که به نامزدی المالکی معترض بودند یا به دیده تردید به آن می‌نگریستند، در آستانه پیوستن به فراکسیون همپیمانی ملی قرار دارند.
الفیاض افزود: رایزنی های میان فراکسیون همپیمانی ملی و فراکسیون کردها در پارلمان از آن جهت که تجلی بخش نقطه نظرات مشترک و توافق درباره همه مسائل مطرح شده و بر مشارکت همه گروه ها در روند سیاسی در دولت آینده تاکید داشت، مهم و مثبت بود.
وی این مسئله را که دولت آینده خواهان حذف یک گروه اصلی پارلمان از دولت باشد، رد کرد و گفت: تلاش می‌شود تا با تهیه برنامه‌ای مورد توافق همه گروه‌ها، اجرای تصمیم‌های مهم ملی در چارچوب استراتژی رشد و توسعه کشور تضمین شود.
الفیاض همچنین اتهامات فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی به نوری المالکی را مبنی بر اینکه وی درسفر اخیرش به منطقه، عراق را در ازای جلب حمایت از نامزدی خود برای پست نخست وزیری فروخته است، رد کرد و گفت: هدف از این سفر اطمینان بخشی به کشورهای منطقه و همسایه درباره ماهیت دولت آینده عراق و ارائه نقطه نظراتی درباره روابط خارجی عراق در آینده بود.
وی تاکید کرد: ویژگی مشخص مرحله آینده عراق، شفافیت درتصمیم‌گیری است؛ به این معنا که تصمیمات ملی با مشارکت همگان و درچارچوب قانون اساسی اتخاذ خواهد شد.
الفیاض با اشاره به اهمیت برقراری و تقویت روابط با کشورهای دیگر از جمله همسایگان عراق اظهار داشت: دولت آینده قبل از برقراری هر ارتباطی با کشورهای دیگر، به ایجاد روابط با گروه‌ای داخلی اهتمام خواهد ورزید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =