رئیس و اعضای کارتل معروف لالی نئا در مرز امریکا بازداشت شدند. فرناندو گونترراس رئیس این باند اولین کارتلی است که با بمب گذاری اتومبیل در ماه ژوئن توانست در سیوداد وحشت افرینی نماید.

این باند با حمله به کامیون پلیس و انفجار آن در پاسگاه پلیس، باعث مرگ 2 مامور پلیس و دو شهروند و زخمی شدن 7 نفر دیگر شدند.

گفته می شود فرناندز با نصب تجهیزات روی تلفن همراه خود و با فشار دگمه بمب روز 15 ژوئن را منفجر نموده است. بمب زمانی منفجر شد که پلیس قصد کمک به فرد زخمی را در سیوداد داشت.

این شهر در پی اختلاف بین کارتل های مواد مخدر صحنه درگیری های وحشتناکی شده و به همین خاطر به وحشتناک ترین شهر مکزیک و جهان معروف شده است. سینالوئا و خوآرز دو کارتل مخوفی هستند که در این شهر حکومت می کنند و هر از گاهی با یکدیگر درگیر می شوند. باندی که فرنادز آنرا هدایت می کرده متحد سرسخت کارتل خوآرز بوده و پس از بمب گذاری ماه ژوئن فرناندز به چی چوآهوآ مهاجرت می کند و در آنجا در پناه کمک های کارتل خوآرز باند خود را اداره می کرد.

ماموران پلیس و ارتش نیز وی را بهمراه 14 عضو باند و یک بچه کم سن و سال که نامش برده نشده در چی چوآهوآ رئز چهارشنبه به وقت محلی بازداشت می شوند. تحت قوانین جدید و مصوب در چی چوآهوآ قاتلین به حبس ابد محکوم می شوند و احتمالا فرناندز نیز باید حبس ابد بکشد. قبلا 50 سال محکومیت برای قاتلین در نظر گرفته می شد اما اینک تبدیل به حبس ابد شده است. شهر 1.3 میلیون نفری سیوداد خوآرز در مرز امریکا سال خونینی را پشت سر می گذارد. درسال جاری تاکنون 2000 نفر بر اثر جنگهای مسلحانه بین کارتل های مواد مخدر و پلیس کشته شده اند.

اغلب قتل ها بدلیل جنگ بین کارتل های مواد مخدر بوده است. ماموران در هفته ای که گذشت 148 تن مواد مخدر ماریجوآنا را که از شهر تیجوانا یا تیخوآنا ضبط کرده بودند را امحاء نمودند. 15 هزار بسته ماریجوانا داخل پاکتهایی با عکس کراتن سیسمپسون جاسازی شده و قرار بود به امریکا منتقل شود. 11 نفر نیز در طول این عملیات توسط پلیس بازداشت شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =