گاردین: پایگاه اینترنتی ویکی لیکس فاش کرد مقامات آمریکایی به خوبی از شکنجه زندانیان عراقی در این کشور اطلاع داشتند اما هیچ اقدامی برای جلوگیری از آنها انجام نمی داند.

روزنامه گاردین در شماره روز شنبه خود با افشای این مطلب به نقل از اسناد ارائه شده در ویکی لیکس گفت: حتی در یک مورد عاملان شکنجه های هولناک در زندان های عراق به سزای اعمال خود نرسیدند.

در این گزارش آمده است که همه موارد نقض حقوق بشر در عراق از جمله دستگیری افراد بیگناه، شکنجه، توهین ، ازار و اذیت های جنسی و حتی کشتار آنها با اطلاع کامل مقامات آمریکایی و مقامات ارشد پلیس عراق صورت می گرفته است.

در این بین شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز روز شنبه در گزارشی فاش کرد که اعمال صورت گرفته توسط نیروهای آمریکایی درعراق تفاوتی با آنچه در زمان دیکتاتور مخفوف این کشور صدام صورت می گرفته هیچ تفاوتی ندارد.

این شکبه به نقل از یک کارشناس سیاسی گفت امریکا مرتکب همان جنایاتی شده است که صدام ، دیکتاتور سابق عراق به جرم انها اعدام شد. وین مَدسِن کارشناس مسائل سیاسی این شبکه در خصوص افشا شدن اطلاعات تازه ای در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس که از بی توجهی مقامات نظامی امریکا به جنایات صورت گرفته در عراق حکایت دارد گفت هیچ اقدامی بدون تایید فرماندهی ارتش امریکا در عراق صورت نگرفته است.

بنابراین، من معتقدم امریکا اکنون مرتکب همان جنایاتی شده است که ما صدام حسین و اعضای دولت او را به جرم انها اعدام کردیم.
این کارشناس در ادامه به این شبکه خبری گفت : اگر نظام عدالت بین المللی واقعا در دنیا وجود داشته باشد ما باید شاهد صدور کیفر خواست برای بوش، دیک چنی، تونی بلر و برخی از فرماندهان ارتش امریکا در عراق باشیم‬

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =