بسیاری از محیط‌دوستان روسی،‌ نسبت به برخی از پروژه‌های دولت این کشور معترضند. به گفته آن‌ها، پروژه‌های دولتی اکوسیستم مناطقی از روسیه از جمله دریاچه بایکال و جنگل نزدیک مسکو را به خطر می‌اندازد.

بهنوش خرم‌روز:‌ در حدود 200 فعال مدافع محیط زیست دیروز در مرکز شهر سن‌پترزبورگ روسیه تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به تاثیرات محیطی پروژه‌های دولت این کشور نشان بدهند.

به گزارش ای.اف.پی، یکی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این اعتراض، برنامه بازگشایی یک کارخانه سلولز در ساحل دریاچه بایکال واقع در سیبری و پروژه ساخت یک آزادراه از میان جنگلی در نزدیکی شهر مسکو بود.

کارخانه سلولز مورد بحث در سال 2008/ 1387 بسته شد، اما نخست وزیر روسیه ولادیمیر پوتین اوائل امسال بازگشایی آن را پذیرفت. این در حالی است که زیست‌شناسان و بوم‌شناسان نسبت به تاثیرات مخرب این کارخانه بر اکوسیستم دریاچه و در نتیجه صنعت توریسم این منطقه بارها هشدار داده‌اند. (نمایی از دریاچه بایکال را در تصویر آغازین این مطلب مشاهده میکنید)

پروژه آزادراه مطرح شده در این اعتراض‌ هم، بخشی از پروژه اتصال مسکو به سن‌پترزبورگ است که درست از وسط جنگل خیمکی میگذرد. در تابستان گذشته به دنبال اعتراض‌های گسترده نسبت به احداث این بزرگراه، رییس‌جمهور روسیه، دمیتری مدودف پروژه را به تعویق انداخت. با این وجود و علیرغم دستور مدودف، بسیاری از محیط‌دوستان نگرانند که در زمان دیگری، این پروژه از سر گرفته شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =