۰ نفر
۳ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۶

فارس: مشاور رسانه‌ای رئیس منطقه‌ کردستان عراق از سفر هیئت بلندپایه‌ ائتلاف العراقیه‌ به ریاست ایاد علاوی به‌ اربیل خبر داد.

"فیصل دباغ " مشاور رسانه‌ای رئیس منطقه‌ کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: فردا (سه‌شنبه‌) ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه‌ در راس هیئتی بلندپایه‌ وارد اربیل خواهد شد.
وی افزود: علاوی به‌ منظور رایزنی درباره‌ تشکیل دولت آینده‌ عراق با مقامات کرد از جمله‌ "مسعود بارزانی " رئیس منطقه‌ کردستان ، گفت‌وگو خواهد کرد.
صبح امروز نیز "مسعود بارزانی "رئیس منطقه‌ کردستان در اقامتگاه‌ خود در شهر صلاح الدین از "عادل عبدالمهدی " معاون رئیس جمهوری و یکی از رهبران ائتلاف ملی استقبال کرد.
طبق بیانیه‌ای که‌ دفتر اطلاع رسانی ریاست منطقه‌ کردستان منتشر کرده‌ در این دیدار "بارزانی " و "عبدالمهدی " بر ضرورت تشکیل دولت ائتلافی واقعی با مشارکت تمامی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی و تسریع در تشکیل آن تاکید کردند.
در این بیانیه‌ که‌ نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار گرفته‌، آمده‌ است که معاون رئیس جمهور عراق از طرح توافقی رئیس منطقه‌ کردستان استقبال کرده‌ و آن را تنها راه‌ خروج کشور از بن بست سیاسی خوانده‌ است.
بارزانی نیز در پایان تصریح کرد: جناح‌های سیاسی پیروز در انتخابات باید با برگزاری نشست‌های مشترک توافقی که‌ خواست تمامی جناح‌ها را در بر می‌گیرد، حاصل کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =