درحالی که اخبار رسیده از عراق حاکی از امتناع مجلس اعلای اسلامی از حضور در نشست ائتلاف در دفتر ابراهیم الجعفری نخست‌وزیر سابق برای تصمیم‌گیری درباره تعیین نخست‌وزیر آینده این کشور است رئیس موقت پارلمان همه گروه‌ها را تهدید کرد.

به گزارش فارس فواد معصوم رئیس موقت پارلمان عراق تهدید کرد اگر گروه‌های سیاسی نتوانند دولت آینده این کشور را تشکیل دهند او این موضوع را به دادگاه عالی این کشور ارجاع خواهد داد. این در حالی است که ایاد السامرائی رئیس فراکسیون التوافق عراق اعلام کرد که فواد معصوم رئیس فعلی پارلمان عراق در تماس تلفنی با وی از احتمال برگزاری نشست رسمی پارلمان پس از دستور دادگاه عالی عراق در روز سه‌شنبه آتی خبر داده است.

معصوم افزود: به‌ عنوان رئیس پارلمان عراق با تمامی رؤسای فراکسیون‌های داخل پارلمان تماس گرفته‌ و از آنها خواسته‌ام خود را برای جلسه‌ رسمی مجلس در روزهای آینده‌ آماده‌ کنند. در چنین شرایطی پایگاه اطلاع‌رسانی القدس العربی روز سه شنبه به نقل از یک مقام سیاسی ائتلاف ملی عراق گزارش داد: مجلس اعلای اسلامی عراق دعوت حضور در نشست ائتلاف در دفتر ابراهیم الجعفری نخست‌وزیر سابق را نپذیرفت. این مقام سیاسی ائتلاف ملی عراق افزود: از همه گروه‌های سیاسی برای نشست دعوت شده است، اما مجلس اعلا بدون ذکر دلیل اعلام کرد که در این نشست شرکت نمی‌کند.

مخالفت مجلس اعلای اسلامی عراق با حضور در نشست ائتلاف ملی در حالی صورت می‌گیرد که عادل المهدی معاون رئیس‌جمهوری که از سوی فهرست العراقیه نیز به نامزدی نخست‌وزیری دعوت شده به اربیل سفر کرده است. عمده گروه‌های سیاسی بر سر نخست‌وزیری دوباره مالکی توافق کرده اندو صرفاً مجلس اعلای اسلامی و برخی از اعضای شاخص لیست العراقیه ازجمله ایاد علاوی همچنان در برابر نخست‌وزیری مالکی مقاومت می‌کنند.

دادگاه عالی عراق روز یکشنبه به فواد معصوم رئیس سنی مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد، برگزاری جلسات مجلس را تا دو هفته آینده از سر گیرد. ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی روز یکشنبه تصمیم دادگاه عالی را برای از سرگیری جلسات پارلمان در طول دو هفته برای همه الزام آور خواند.

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =