فارس: امارات عربی متحده به مناسبت درگذشت حاکم امیرنشین راس الخیمه، یک هفته را عزای عمومی اعلام کرده است اما پسران این حاکم فقید از امروز برای نشستن بر اریکه قدرت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منابع رسمی امارات اعلام کردند شیخ "صقر بن محمد القاسمی "، رئیس حاکم امارات و عضو شورای عالی امارات عربی متحده سحرگاه امروز در سن 92 سالگی درگذشت و این در حالی است که دو فرزند وی "شیخ سعود " ولی‌عهد و "شیخ خالد " بر سر نشستن بر اریکه قدرت و جانشینی پدر خود با یکدیگر اختلاف دارند.

خبرگزاری امارات نوشت شیخ "خلیفه بن زیاد آل نهیان " نخست‌وزیر امارات درگذشت حاکم راس الخیمه را تسلیت گفت و قرار است از امروز چهارشنبه برای مدت یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام شود و پرچم‌ها از وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی نیمه‌افراشته می‌شوند.

این در حالی است که شیخ خالد بن صقر القاسمی، 67 ساله که تا سال 2003 ولی‌عهد امارت راس الخیمه بود در پیامی ویدیویی که امروز چهارشنبه بر روی اینترنت قرار گرفت اعلام کرد که حاکم جدید راس الخیمه است.

وی در این پیام تاکید کرد: "ما در جایگاه حاکم راس الخیمه باید با احساس مسئولیت به تکالیف و تعهدات خود مطابق با قانون اساسی به عنوان حاکم جدید این امارات عمل کنیم. "

شیخ خالد ادامه داد: " طی روزها و هفته‌های آتی با خانواده و دوستان و اعضای شورای عالی حاکمان امارات تشکیل جلسه می‌دهیم و در روز اول رهبری خود بر این امارت، دستور کار خود را مشخص می‌کنیم و اجرای تصمیم‌های پدرمان را ادامه می‌دهیم. "
حاکم فقید راس الخیمه از سال 2003 با برکناری شیخ خالد از ولایت‌عهدی، شیخ سعود پسر کوچک‌تر خود را به عنوان ولی‌عهد خود تعیین کرد.

یک منبع آگاه در راس الخیمه در ژوئن گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت: شیخ خالد می‌گوید پدرش در 24 فوریه 2004 حکمی قانونی صادر و بار دیگر وی را به عنوان ولی‌عهد خود برگزید.
رأس الخیمة یکی از امیرنشین‌های هفت‌گانه امارات متحده عربی است که در ساحل خلیج فارس قرار دارد، نام قدیم رأس الخیمه "جلفار " بوده ‌است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    0 0
    khodaa beh door.