استودیو فاکس قرن بیستم و جیمز کامرون روز چهارشنبه به طور رسمی از ساخت دو فیلم جدید «آواتار» خبر دادند.

به گزارش خبرآنلاین، با اعلام رسمی استودیو تردیدها درمورد ساخته دنباله‌‌هایی بر پرفروشترین فیلم تاریخ سینما به پایان رسید.

جیمز کامرون به طرفداران «آواتار» که در دنیا 8/2 میلیارد دلار فروش داشت قول داد فیلم‌های جدید به لحاظ بصری و داستان چیزی از اولین «آواتار» کم نداشته باشند.

قرار است «آواتار 2» دسامبر 2014 در سینماها اکران شود و فیلم سوم نیز یکسال بعد از آن به بازار بیاید.

کامرون در بیانیه‌ای گفت: «"آواتار" در قالب یک اثر حماسی و فانتزی تصور شد، دنیایی که تماشاگر بتواند از آن دیدن کند و اکنون قرار است دو فاز دیگر آن دنیا راه‌اندازی شود.»

کارگردان «تایتانیک» پارسال با یک تکنولوژی سه‌بعدی جدید و داستانی احساسی که تلفیقی از اکشن‌های هالیوودی و قصه‌ای پراحساس بود، تماشاگران زیادی را به سینماها کشاند.

«آواتار» که قصه آن در سیاره‌ای بیگانه به نام پاندورا روی می‌دهد، رکورد «تایتانیک» را شکست و پرفروشترین فیلم تاریخ سینما لقب گرفت. این فیلم در ادامه رکورد بهترین فروش نسخه بلو-ری را هم جابجا کرد. «آواتار» در 9 رشته نامزد اسکار شد و در سه بخش فنی جایزه دریافت کرد.

کامرون گفت قسمت‌های دوم و سوم «آواتار»‌داستان‌هایی «مستقل» را به تصویر می‌کشند که بخشی از داستان بزرگ‌تر درباره تلاش ناوی‌ها، ساکنان پاندورا در برابر انسان‌هاست. تولید این دو فیلم قرار است سال 2011 آغاز شود.

خبر ساخت دو «آواتار» جدید در حالی اعلام شد که دیسک‌های نسخه ویژه «آواتار» از 15 نوامبر (24 آبان) در بازار بین‌المللی و از 16 نوامبر (25 آبان) در آمریکای شمالی توزیع می‌شود.

نسخه‌های دی‌وی‌دی و بلو-ری این فیلم شامل 45 دقیقه صحنه‌های اضافه‌شده نسبت به نسخه اکران شده در سینماها و 36 دقیقه بیشتر از نسخه‌ای است که ماه اوت مجددا اکران شد.

رویترز / 27 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =