کارگردان برنده اسکار اقتباسی سینمایی از رمان تیلور استیونس را تهیه و احتمالا کارگردانی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، جیمز کامرون حقوق ساخت رمان «داده‌پرداز» («The Informationist») نوشته تیلور استیونس را خریداری کرد و تصمیم دارد آن را بعد از ساخت دو فیلم بعدی «آواتار» برای استودیو فاکس قرن بیستم مقابل دوربین ببرد.
 

کامرون «داده‌پرداز» را از طریق شرکت فیلمسازی خود «لایت‌استورم اینترتینمنت» با همکاری شریکش جان لاندو بسازد. او احتمالا این پروژه را برای فاکس کارگردانی هم خواهد کرد.
 

فاکس قصد دارد سومین «آواتار» را سال 2015 روانه سینماها کند. به این ترتیب کامرون احتمالا تا سال 2015 یا بعد از آن سراغ پروژه «داده‌پرداز» نخواهد رفت.
 

رمان «داده‌پرداز» پارسال منتشر شد. داستان درباره ونسا «مایکل» مونرو یک متخصص داده‌هاست که برای افراد بانفوذ کار می‌کند. وقتی یک میلیارد صنعت نفت از تگزاس، مونرو را برای پیدا کردن دختر گمشده‌اش استخدام می‌کند، او ناچار می‌شود با گذشته‌ای روبرو شود که سعی می‌کرد آن را فراموش کند.

انتشارات برادوی پابلیشینگ قسمت دوم رمان «داده‌پرداز» را بر اساس شخصیت مونرو منتشر کرد، شخصیتی که از او به عنوان «جیسن بورن مونث» یاد می‌شود. استیونس قسمت سوم این رمان را هم نوشته است.
 

فیلم‌های «آواتار» و «تایتانیک» ساخته‌ کامرون به ترتیب پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند. او برای این دو فیلم در مجموع نامزد شش جایزه اسکار شد و برای «تایتانیک» جوایز اسکار بهترین فیلم، کارگردان و تدوین را برد.
 

«نابودگر»، «بیگانه‌ها»، «ورطه»، «نابودگر 2: روز داوری» و «دروغ‌های واقعی» از دیگر ساخته‌های این فیلمساز 58 ساله متولد کانادا هستند.
 

ورایتی / 23 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری
 

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =