۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲

پس از شیرجه زدن به اعماق اقیانوس آرام و لمس ژرف‌ترین نقطه پوسته زمین، کارگردان مشهور هالیوود این بار قصد دارد تا عرصه جدیدی را برای ماجراجویی های خود بیازماید: فضا. اما وی در فضا به دنبال چیست؟

محمود حاج‌زمان: شرکت Planetary Resources سازمان مرموزی است که سرمایه‌گذاران آن گروهی از معروف‌ترین انسان‌های کره زمین در حال حاضر هستند: مدیران اجرایی گوگل، لری پیج و اریک اشمیت؛ فضانورد و مدیر ارشد سابق مایکروسافت، چارلز سیمونی؛ کارگردان معروف سینما، جیمز کامرون؛ مشهورترین فرد دنیای سفرهای فضایی خصوصی و بنیانگذار بنیاد ایکس پرایز، پیتر دیامندیس؛ و سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، راس پرات (پسر). این شرکت اعلام کرده است طی همین هفته قصد دارد تا جزئیات بیشتری را در خصوص پروژه خود رسانه‌ای کند.
به گزارش پاپ‌ساینس، اگرچه هنوز معلوم نیست که اهداف این شرکت دقیقا چیست، اما سرنخ‌هایی در این خصوص وجود دارد. بر اساس صحبت‌های سهامداران آن، این شرکت در زمینه کاوش‌های فضایی و منابع طبیعی کار خواهد کرد. در صفحه اینترنتی این شرکت در سایت Linkedln آمده است: «توسعه فناوری‌ها و سیستم‌هایی که کاوش‌های روباتی اقتصادی کم‌هزینه را در منظومه شمسی امکان‌پذیر می‌سازد.» به گفته برخی از اعضای شرکت، هدف آنها این است که صنعت جدیدی را خلق کنند و تعریف جدیدی از منابع طبیعی به جهانیان ارائه دهند. پیتر دیامندیس به معدن‌کاوی سیارکی اشاره می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که این افراد مشهور دقیقا چه در سر دارند، روز سه‌شنبه مجددا به صفح دانش خبرآنلاین بزنید تا آخرین اخبار را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.
 53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =