به گزارش ایسنا:

روز گذشته، باستان‌شناسان کشور«پرو» در جریان کاوش‌های خود در منطقه پوئلبو آلتو (Puelbo Alto) در جنگل‌های کویلاپ (Kuelap) در جنوب این کشور، موفق به کشف مقبره‌ای عجیب شدند که تا به حال نمونه آن کشف نشده است.

به گزارش آندیانا، در این مقبره آثار تاریخی متنوعی از جمله ظروف سرامیکی زیبا که در قرنها قبل به امپراطوریان تمدن «اینکا» هدیه شده و تنها نمونه آن در شهر تاریخی سوسکو مشاهده شده، کشف شده‌اند.

اما مساله‌ای که حیرت باستان‌شناسان را در پی داشته، ابعاد و شیوه‌ی خاص معماری این بنا است که تا به حال در هیچ محوطه‌ی تاریخی مشاهده نشده و آن را از سایر بقایای بر جای مانده از تمدن اینکا متمایز می‌کند.

کمتر از یک هفته قبل نیز باستان‌شناسانی کشور پرو در جریان کاوش‌های خود در محوطه‌ی تاریخی در شهر «لیما» پایتخت این کشور موفق به کشف چهار مومیایی با قدمتی در حدود 1150 سال شدند.

این چهار مومیایی که در شرایط بسیار خوبی دارند، به دوران پیش از اینکاها تعلق داشته و در بقایای مجموعه تاریخی مشهور «هوآکا پوکلانا» کشور پرو کشف شده‌اند.

طبق یافته‌های باستان‌شناسان چهارمومیایی کشف شده به مردمان فرهنگ «واری» و یا فرهنگ «هوآری» که در هزاران سال قبل در پرو فعلی می‌زیسته‌اند و اطلاعات کمی درباره نحوه زندگی و آداب و رسوم آنها در دست است، تعلق دارند.

ماه گذشته نیز باستان‌شناسان کشور پرو در جریان کاوش‌های خود در مناطق جنگلی شمال این کشور موفق به کشف دو معبد با قدمتی چهار هزار ساله شدند که می‌توان آنها را قدیمی‌ترین معابد کشف شده در پرو لقب داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =