فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان با استفاده از سیستم آیمکس و دوربین‌های اچ‌دی مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، فیلمساز بریتانیایی با رد موج جدید تولید فیلم‌های سه‌بعدی در هالیوود گفت قصد ندارد فیلم جدید مجموعه «بتمن» را با استفاده از این فرمت بسازد.

در عوض، کارگردان 40 ساله قصد دارد این فیلم را - که عنوان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» برایش انتخاب شده - با استفاده از سیستم آیمکس و دوربین‌های اچ‌دی مقابل دوربین ببرد.

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» که قرار است تابستان 2012 به سینماها بیاید، شخصیت‌های جدیدی هم دارد. استودیو برادران وارنر هم عنوان فیلم جدید ماجراهای قهرمان محبوب انتشارات دی‌سی کامیکس را تایید کرد.

نولان حاضر به ارائه اطلاعات بیشتر درمورد فیلم جدید خود نشد، اما تایید کرد «چیستان‌ساز» یکی از شخصیت‌های منفی کلیدی مجموعه قصه‌های مصور «بتمن» و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی قبلی در آن حضور ندارد.

جیم کری در فیلم «همیشه بتمن» - که منتقدان از آن استقبال نکردند - نقش این شخصیت را بازی کرد.

نولان دراین‌مورد به لس آنجلس تایمز، گفت: «در فیلم جدید خبری از «چیستان‌ساز» نیست. ما از بسیاری شخصیت‌های قبلی استفاده می‌کنیم و چند شخصیت جدید هم خواهیم داشت.»

نولان افزود: «قرار نیست همه چیز را از اول تعریف کنیم، اما می‌خواهیم ظاهر و حس «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» به قبلی‌ها وفادار باشد.»

تام هاردی بازیگر بریتانیایی که در «آغاز» تازه‌ترین فیلم نولان نقش‌آفرینی کرده، در فیلم جدید او نقش یک شخصیت منفی را بازی می‌کند. سر مایکل کین که نقش آلفرد، پیشخدمت بروس وین در دو «بتمن» قبلی را بازی کرد، احتمالا این نقش را تکرار می‌کند.

«شوالیه تاریکی» فیلم قبلی مجموعه «بتمن» سال 2008 اکران شد و عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را در اختیار دارد. اوایل امسال نولان گفت نمی‌خواهد شخصیت «جوکر» را در فیلم جدید احیاء‌ کند. نقش «جوکر» را در «شوالیه تاریکی» هیث لجر بازیگر استرالیایی برعهده داشت.

لجر چند ماه پس از مرگ ناگهانی، برای بازی در این نقش برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.

پروژه 180 میلیون دلاری «شوالیه تاریکی» دنباله‌ای بر فیلم سال 2005 «بتمن آغاز می‌کند» به کارگردانی نولان بود و هشت سال پس از «بتمن و رابین» راه را برای بازگشت قهرمان افسانه‌ای قصه‌های مصور باز کرد.

اولین فیلم مجموعه «بتمن» سال 1989 به کارگردانی تیم برتن روانه سینماها و پرفروشترین فیلم سال شد. این فیلم سه دنباله همراه داشت: «بتمن بازمی‌گردد» 1992، «همیشه بتمن» 1995 و «بتمن و رابین» 1997 که دو فیلم آخر را جوئل شوماخر ساخت.

تلگراف / 28 اکتبر

کد خبر 103928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =