درپی ناکامی چپ گراها در انتخابات پارلمانی اروپا، این احزاب عدم حضور گسترده مردم را دلیل شکست خود و روی‌کار آمون احزاب تندرو دانستند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلمانی "برلینرمورگن پست "، نتایج به دست آمده از انتخابات پارلمانی اروپا حاکی از آن بود که احزاب چپ‌گرا و سوسیال‌دموکرات کمترین رای را کسب کردند.
"اوسکار لافونتن "رئیس حزب چپ درآلمان افرادی را که در این انتخابات شرکت نکردند را مسئول شکست حزب خود دانست.
"فرانک والتر اشتاین‌مایر " وزیر امورخارجه آلمان از حزب سوسیال دموکرات نیز ضمن تاکید بر سخنان لافونتن گفت:کاملا واضح است که شکست ما در انتخابات،به دلیل حاضر نشدن حامیان ما در پای صندوق‌های رای است.
هانس گرت پوترینگ " رئیس آلمانی پارلمان اروپا نیز پیش‌بینی کرده بود که اگر اکثریت در انتخابات شرکت نکنند، افراط‌گرایان پیروز خواهند شد.
بر اساس این گزارش میزان حضور در این انتخابات 3/43 درصد بود که در صورت حضور همین تعداد در انتخابات صدراعظمی،حضور بسیار کم خواهد بود.
7/77 درصد افراد در دور قبل انتخابات صدراعظمی آلمان شرکت کردند.
در دور گذشته انتخابات پارلمانی اروپا که در سال 2004 برگزار شد حزب چپ‌ها مانند حزب دموکراتیک آزاد توانستند 1/6 درصد آرا را به دست آورد این در حالیست که رای‌های این حزب در این دور به 5/7 درصد رسید، اما نتوانست پیروز شود.
آخرین نتایج شمارش ارا به وضوح حاکی از آنست‌ که راست گرایان و احزاب تندرو در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بیشترین میزان آرا را کسب کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 10399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =