دل پیرو 35 ساله تنها به این دلیل در ترکیب اصلی یووه قرار گرفت که آمائوری و یاکوئینتا مصدوم بودند.

یوونتوس با پیروزی عجیب 2-1 خود مقابل میلان در ورزشگاه «سن سیرو» باعث شد رقابت در صدر جدول فوتبال ایتالیا داغ‌تر شود، دیداری که الساندرو دل‌پیرو با گلزنی در آن عنوان گلزن‌ترین بازیکن تاریخ سری A را از آن خود کرد.

میلان بازی  را طوفانی آغاز کرد اما در دقیقه 24 «فابیو کواگلیارلا» با گلزنی خود «سن سیرو» را غرق در سکوت کرد. با این گل میلان کاملا در هم پاشید و دل پیرو هم در اواسط نیمه دوم گلزنی کرد تا رکورد «جیامپیرو بونیپرتی» بازیکن دهه 50 ایتالیا را بشکند و با 179 گل برترین گلزن تاریخ لیگ ایتالیا شود. زلاتان ابراهیموویچ با ضربه سر اولین گل خود مقابل یکی از تیمهای سابقش را به ثمر رساند، اما یووه در نهایت برتری خود را حفظ کرد تا تنها با دو امتیاز کمتر از روسونری در رتبه چهارم جدول بایستد.

لوئیجی دل نری سرمربی یوونتوس بعد از این پیروزی گفت: «من گروهی را در اختیار دارم که همگی تلاش می کنند و هر آنچه در توان دارند را ارائه می دهند و نتیجه آن نیز در زمین بازی قابل مشاهده است. همانطور که همیشه گفته ام، یووه نباید به یک بازیکن بلکه باید به یک یوونتوس وابسته باشد.»

مستحق باخت نبودیم

اما ماسیمیلیانو الگری سرمربی میلان بعد از بازی به دفاع از تیمش پرداخت و گفت: «میلان بازی خوبی انجام داد و ما شانسهای خوبی داشتیم. در نیمه اول بازی حریف را کاملا محدود کرده بودیم. این شانس را داشتیم که این بازی را به تساوی بکشانیم  اما نتوانستیم این کار را بکنیم. فوتبال همین است.» او که با تلویزیون «اسکای اسپورت ایتالیا» صحبت می کرد، ادامه داد: «این نتیجه به هیچ وجه نشانگر فوتبالی که تیم من امشب ارائه کرد نیست. ما روی گلهای حریف اشتباهاتی مرتکب شدیم. در این بازی به هیچ وجه سزاوار شکست نبودیم. ما باید شکست را بپذیریم و به حرکت خود ادامه دهیم. مطمئنم که هنوز قادر به مبارزه برای قهرمانی در لیگ هستیم.»

.
آخرین گل پینتوریکیو؟

  دل پیرو 35 ساله تنها به این دلیل در ترکیب اصلی یووه قرار گرفت که آمائوری و یاکوئینتا مصدوم بودند اما مانند اغلب اوقات دوران درخشان بازیگری اش موفق نشان داد و یک رکورد مهم دیگر نیز به دست آورد. محمد سیسوکو درون محوطه جریمه میلان تعادل خود را از دست داد اما توپ جلوی پای دل پیرو افتاد و او نیز بدون هیچ اشتباهی توپ را وارد دروازه میلان کرد. پنج دقیقه به پایان بازی مانده بود که کاپیتان یووه و رکورددار گلزنی این باشگاه تعویض شد، هنگام بیرون رفتن از زمین گرچه تعداد اندکی از هواداران میلان سوتهایی به نشانه اعتراض به او زدند اما این صداها به سرعت با صدای بلند تشویق همه ورزشگاه محو شد. دل پیرو پس از این رکورد شکنی گفت: «شاید این آخرین گل من در سن سیرو باشد. مدتها بود که در این ورزشگاه پیروز نشده بودیم. برخی می گویند حالا که همه رکوردها را شکسته ای چه انگیزه ای داری؟ به نظر من، شما باید همیشه برای خود هدف جدیدی مشخص کنید. من فعلا آماده ام و دوست دارم بازی کنم. باید بینیم در ماههای آینده چه اتفاقی می افتد. شاید این آخرین گل من در سن سیرو باشد.» بعد از اینکه خبرنگاران در مورد این حرف او کنجکاو شدند او سعی کرد اوضاع را آرام کند: «شوخی کردم. من رابطه بسیار خوبی با همه عوامل باشگاه دارم وبه زودی در مورد تمدید قرارداد صحبت خواهیم کرد.» دل پیرو ملقب به «پینتوریکیو» 18 فصل است که در یوونتوس بازی می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
    0 0
    دمش گرم
  • سهیل IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
    0 0
    دل پیرو سنبل یک بازیکن حرفه ای درجهانه -خیلی دوستش دارم